autisme en afwijking immuunsysteem?

• wim

kwebbel schreef:

>

> maar dat klopt in ons geval dan niet want geen van ons beiden

> is autistisch..eerlijkheidshalve dien ik hier wel bij te

> melden dat ik wel add heb dus wel een aanverwante stoornis

> maar die is niet erfelijk,maar gekomen door zuurstof gebrek

> bij de geboorte *stuit*

Hoi kwebbel. Hoe kun je zo zeker weten dat jou add door zuurstofgebrek komt.

Dat hebben ze mij ook altijd voor gehouden en ik heb daar ook nooit aan getwijfeld.

Maar nu mijn kinderen alle drie iets in het spectrum hebben ben ik daar niet meer zo zeker van, en ga ik ook steeds meer ass trekjes bij mezelf herkenen.

• judith

Hoi Wim ik geloof je helemaal bij mij en mijn zussen vielen ook de kwartjes na de diagnoses van mijn kinderen….heb ook het idee dat het nu ook sneller zichtbaar is bij de kids vanwege de hectische tijd waarin we leven en het dus niet meer kunnen bijbenen……mijn pa was ook zon typische asperger maar ja door de enorme structuur die hij in zijn opvoeding mee kreeg (dat was zo in de jaren 20 en 30 kwam dat niet echt zichtbaar naar boven…….moet wel zeggen dat hij nog mijn broer ( en mijn zussen trouwens ook niet ) een diagnose hebben gekregen maar het is zo overduidelijk…………ook bij broers van mijn vader zie ik het en er zijn neefjes met pddnos en adhd ( wel een diagnose) omdat ook de onderzoeksmogelijkheden veel groter zijn voor alle mensen geboren na 1980 zeg maar zoniet 1990……..

Kan zelfs heel bot zijn dat ik blij ben dat ik besef dat ik net zo veel van die trekken heb want daardoor snap ik mijn jongens veel beter…..

groetjes Judith

• marijke

Mijn zoon heeft adhd en pddnos. Op dit moment is hij onder behandelijk bij een eetteam omdat hij een eetprobleem heeft. Maar eerlijk gezegd, even afkloppen, meneer is weinig (erg weinig) ziek. Gelukkig maar.

En wat beteft wat je zei over zuurstof te kort bij de geboorte.

Ook ik lag in stuit. Werd een normale bevalling. Ik denk wel dat ik trekjes heb van adhd. Maar ja mijn oma was ook een drukke mevrouw en mijn broers kunnen dr ook wel zijn. Mijn man gaat tegenwoordig ook naar de ggz. Want hij merkt toch wel dat de trekjes van pddnos van zoonlief en hem overeenkomen.

Pffffffff tis wat in de autiefamilies!

• kwebbel

wim schreef:

>

> kwebbel schreef:

> >

> > maar dat klopt in ons geval dan niet want geen van ons beiden

> > is autistisch..eerlijkheidshalve dien ik hier wel bij te

> > melden dat ik wel add heb dus wel een aanverwante stoornis

> > maar die is niet erfelijk,maar gekomen door zuurstof gebrek

> > bij de geboorte *stuit*

>

>

> Hoi kwebbel. Hoe kun je zo zeker weten dat jou add door

> zuurstofgebrek komt.

> Dat hebben ze mij ook altijd voor gehouden en ik heb daar ook

> nooit aan getwijfeld.

> Maar nu mijn kinderen alle drie iets in het spectrum hebben

> ben ik daar niet meer zo zeker van, en ga ik ook steeds meer

> ass trekjes bij mezelf herkenen.

wel mijn ouders hebben toen bij mij de diagnose kwam zichzelf accuut laten testen om te kijken of er sprake was van erfelijkheid…beide ouders kwamen *schoon* uit de voor de tijd zijnde uitgebreidde testen.schoonfamilie heeft ook nergens last (tis maar wat je last noemt dan heh)van.

• Can

Onze jongste (pdd nos) reageerde altijd erg overgevoelig en allergisch op de entingen. Sommige mensen beweren dan ook dat de entingen autisme en epilepsie kan veroorzaken.

Onze jongste had al heel vroeg een uitgebreide voedselallergie en vooral op melk was zijn gedrag nog autistischer

groetjes

Can

• kwebbel

Can schreef:

>

> Onze jongste (pdd nos) reageerde altijd erg overgevoelig en

> allergisch op de entingen. Sommige mensen beweren dan ook dat

> de entingen autisme en epilepsie kan veroorzaken.

> Onze jongste had al heel vroeg een uitgebreide

> voedselallergie en vooral op melk was zijn gedrag nog

> autistischer

>

> groetjes

> Can

bizar.ik ben erg benieuwd wat er uit komt rollen bij het zh.

• ammie

Ho……………..ik vind je een aardige meid maar ga niet met dit soort dingen dreigen……….die links wil ik wel van je hebben:D

• kwebbel

waar moet ik niet mee dreigen…met hyper:D *sorry melig*

• Can

Dit speelde toen hij nog klein was, ondertussen is het al een kereltje van 8 jaar.

Op dit moment speelt de hooikoorts weer op, hij is er grotendeels overheen gegroeit, behalve de hooikoorts en astma:)

groetjes

Can

• Girlkickboxer23

Voeding kan een hoop goed of kewaad doen dat zeker, maar autisme is zeker weten erfelijk. Bij ons in de familie heeft bijna iedereen wel een gedragsprobleem zowel aan vaders als aan moeders kant. Mij moet je ook niet teveel kelurstoffen geven want dan kan je lachen (maar niet heus)