TOG regeling?

• kwebbel

ik kreeg die tip van iemand om dit aan te vragen gezien het manneke 3 is geworden en hij op een mkd zit met de vermoedelijke diagnose autisme.weet iemand wat dit is,valt dit bedrag buiten de kinder bijslag? *noem mij maar maffe henkie maar vind et best veel geld* en krijg je automatisch het volledige bedrag van de tog regeling of is dit afhankelijk van verschillende dingen?

• ammie

Hoi Kwebbel,

TOG is tegemoetkoming onderhoudskosten gehandicapten

Het valt idd. niet onder de kinderbijslag al wordt het wel uitbetaald door het SVB.

Het is ong. 200,00 euro per kwartaal. Het is een vast bedrag.

Wel moet je aan bepaalde criteria voldoen, daar krijg je een vragenlijst en/of een gesprek over.

Ik zou het zeker proberen!

Succes!

• kwebbel

die heb ik iig net binnen ik *wat* criteria is zacht uitgedrukt:D om een te voorkomen dat ik een heel boekwerk aan medische gegevens moet kopieren geef ik denk ik maar de school als contact persoon op die hebben immers alle onderzoeken verricht.

• marijke

Hebben wij ook aangevraagd. En we hebben het eerste kwartaal al binnen.

Onze spruit is 5 en zit ook op het mod. Hij heeft adhd en pddnos.

Het lukt je vast wel om in aanmerking te komen. Het is echt fijn geld. Want je hebt ondertussen nogal wat kosten gemaakt om bijvoorbeeld zo ontspannen mogelijk te leven. (in ons geval, sloten op de slaapkamerdeur, speciale fiets, pictobord, kleurenklok etc etc etc)

Succes!

• kwebbel

hoi marijke:) kosten hebben we nog niet echt gemaakt daar we bijvoorbeeld pictoos zelf hebben gemaakt en ipv een pictobord een pictomap hebben,het pictobord id huiskamer bestaad uit een zelf gefabriceerd draadje aan de muur:D verdere vergoedingen die we gekregen hebben vielen via de zorg instelling waar onze kleine man nu verblijfd, nl het mkd.dus de logopedie de fysio en de hele reutemeteut…de enige kosten hier zijn liters benzine aan zh bezoekjes,hihihi.

• Mam van 5 en 3 jarige

Hier ook aangevraagd, eind december. Echter nog geen reactie mogen ontvangen. Ze zijn bezig.

Het is wel zo dat je bij je aanvraag de diagnose dient toe te voegen. In ieder geval iets waar in staat wat de stoornis is bij je kind.

Succes.

• kwebbel

Mam van 5 en 3 jarige schreef:

>

> Hier ook aangevraagd, eind december. Echter nog geen reactie

> mogen ontvangen. Ze zijn bezig.

> Het is wel zo dat je bij je aanvraag de diagnose dient toe te

> voegen. In ieder geval iets waar in staat wat de stoornis is

> bij je kind.

>

> Succes.

dat hebben we de school is ondanks zijn jonge leeftijd volop bezig met onderzoeken.die zijn afgerond en ze geven nog geen diagnose omdat hij nog zo klein is>echter ligt het zware vermoeden bij autisme en elk half jaar volgt er nu een checklist.

• ammie

Brandon had de diagnose al op 4 jarige leeftijd…………hoezo te jong?

Trek maar aan die bel en blijf bellen!!!

• kwebbel

korte uitleg die de school ons gaf.hijs net drie jaar geworden,veel van zijn gedrag is ook verklaarbaar peuter gedrag.om te voorkomen dat hij te snel een diagnose krijgt wilden ze wachten met uiteindelijke diagnose tot hij van het mkd naar basisonderwijs gaat,immers een labeltje is snel gegeven maar een stuk lastiger te verwijderen mocht het fout zijn.uiteraard onderzoeken ze wel alle mogelijkheden en worden de vermoedens van autisme in zijn klasje gehandhaafd als zijnde leidraad voor zijn gedrag,maar een officiele diagnose doen ze inprinciepe daar pas met basisschool leeftijd.wel volgen elk half jaar testen om te kijken hoe hij veranderd en om eventuele dingen bij te kunnen sturen.

• Roos72

Volgens mij wordt een TOG aanvragen dan lastig.

IK heb toevallig vandaag gebeld en de 1ste vraag was; heeft u een diagnose op papier?

Je kan ook bij de svb op de site een testje doen of je er 1 zou KUNNEN aanvragen.