equasym

• marijke

Ja was ik weer!

Mijn man is nu (ja echt nu…22.20 uur!) naar de apotheek om een ander medicijn voor onze spruit. Hij krijgt gewoon methylfenidaat. Maar omdat hij zo ontzettend slecht eet….zeg maar bijna niet eet,….. krijgt hij niet op tijd zijn medicijnen.

De kinderpsych heeft hem nu andere medicijnen voor geschreven. Equasym.

Ben benieuwd of meneer dat wel wil innemen…….Heb dr n hard hoofd in.

Maar goed ik wist pas aan het eind vd middag dat hij dit medicijn moet hebben. Nu heb ik natuurlijk net ffies gegoogled. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen over dit medicijn….

Truste straks! En voor degenen die dit morgen lezen……goejemoggel! (flauw he?)

• kwebbel

wat is dat voor medicatie???nooit van gehoord??

• Roos72

Ik hoop voor je dat hij MET medicijn is teruggekomen.

Wij hebben het niet in de apotheek op voorraad en je eigen apotheek kan het overdag voor jullie bestellen.

Is het gelukt?

• marijke

Ja hij is er mee terug gekomen!

Ze hadden het ook niet bij onze eigen apotheek. En de omliggende apotheken hadden het ook niet. Dus moest het worden besteld bij de groothandel. Mijn man heeft het gisteravond opgehaald bij de apotheek van het ziekenhuis. Dus kwartier in de auto heen en weer een kwartier terug.

Vanochtend heeft thimo het zonder problemen ingenomen (door het drinken heen gedaan).

We zijn dus erg benieuwd hoe hij hierop gaat reageren en hoe lang het werkt.

Equasym is een medicijn tegen adhd. Thimo heeft adhd en pddnos.

Doordat hij dus niet op tijd de ritalin binnenkreeg werdt hij heel erg onrustig (en vervelend), op school ontzettend de grens opzoeken etc. Nu hebben we dus een med die de hele dag werkt.

Maaaaaaaaaar duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur!!!!!!!!!!

27 euro voor 30 pillen!!!

Potjandoosie hebben we dat weer! Nou beter duur, dan niet te krijgen.

• judith

Hoi Marijke was een beetje nwsgierig en ging dus even googlen en bij zilverenkruis las ik dit….Equasym XL®: Vergoeding

Dit medicijn is alleen op doktersrecept verkrijgbaar en wordt daarom vergoed volgens de daarvoor geldende regels van de overheid en uw zorgverzekeraar .

Vraag uw arts, apotheker of zorgverzekeraar zo nodig om nadere informatie over de vergoeding van uw medicijnen.

Zou dus bij je verzekeraar het even navragen en anders kun je het ook nog via je belasting declaren. (weet niet hoe dat werkt maar weet wel dat dat kan :-) )

gr Judith

• Can

Wij hebben dit ook gebruikt en zijn begonnen met een lage dosering voor onze oudste pdd nos/adhd. Dat leverde geen resultaat op en toen de dosering werd verhoogd kreeg hij dezelfde bijverschijnselen die hij had als toen hij de ritalin

gebruikte.

We hebben nog een strip liggen hier waar we niks mee kunnen,

als je belangstelling hebt hoor ik het wel.

Wij moesten de kosten zelf betalen, het wordt niet vergoedt

groetjes

Can

• wim

hoi marijke. Je vroeg naar onze ervaringen met dit medicijn.

Bij onze dochter deed het niet wat we er van verwachte, en is ze er na een tijdje in overleg met de arts weer mee gestopt.

Ik hoop dat het bij jullie wel gaat werken.

Wat ik er van begrepen heb is dat het net zoiets is als stratera. Met dit verschil dat de piek in de ochtend licht.