Eigelijk is het niet op te schrijven of te vertellen maar moet je het een week meemaken, maar ik ga mijn best doen.
Mijn vriend waar ik nu 8 jaar bij ben heeft een wat afwijkend karakter.
Hier even kort de punten die ik daarna even wat uitgebreider uitleg.
- Niet tegen veranderingen kunnen
- Erg dominant egoistisch
- Erg precies (ziekelijk precies)
- Geen vrienden kunnen onderhouden
- werkt niet, is een te grote stap
- laat naar bed pas rond de middag eruit
Mijn vriend heeft iemant geholpen met het opzetten van een bedrijf.
In de theorie is hij daar fantastisch in. Voor hem doet hij ook de administratie wat misschien een uurtje per dag werk is maar hij is hele dagen bezig en op zijn manier erg druk.
Hij is enorm slim en is een uitmuntende denker. Het doen is een groot probleem.
Steeds weer zegt hij dat hij binnenkort gaat werken maar hij blijft het voor zich uit duwen. Ik merk dat hij het echt niet kan en dat het geen luiheid is.
Hij leeft verder zijn eigen leven en ik pas mij volledig aan.
Ik werk in een ziekenhuis en het is heel belangrijk dat hij mijn rooster weet omdat hij anders het gevoel van controle kwijt is.
Hij kan het niet accepteren als ik onverwacht moet werken want dan is hij de controle dus kwijt en is het ineens een verandering.
Veranderingen zijn een drama. We hebben een jaar geleden de sleutel van ons nieuwe huis gekregen. Na een maand zouden we erin trekken maar tot op heden is hij nog niet helemaal over en stelt hij steeds allerlei klussen uit.
Alles moet tot in de puntjes perfect zijn. Zelfs de zolder moest helemaal gespachteld worden en in de kast waar de ketel staat liggen nieuwe plintjes en is alles geschilderd.
Ik zeg vaak dat ik meeleef in zijn leven.
Hij is ‘s avonds en ’s nachts op zijn best. Gaat vaak laat slapen (02:00) en komt vaak rond de middag uit bed.
Iedereen in de omgeving moet zich aan hem aanpassen en hij heeft het zelf allemaal niet in de gaten.
In huis moet alles tot in de keukenkastjes perfect een plaatsje hebben. Als hij in het donker ergens zijn hand neerlegt wil hij weten wat er ligt.
Maar zelf schoonmaken, afwassen, opruimen doet hij niet.
Als hij het doet is hij er gelijk weer uren mee bezig omdat dan alles weer helemaal van zijn plaats moet en opnieuw ingepast moet worden.
Eigelijk is dit geen doen. Je zou eigelijk een week camera's in huis moeten hangen om te begrijpen wat ik bedoel.
Het is een echte lieve schat maar ik merk dat hij steeds meer vast komt te zitten en hij wil zich nog niet laten onderzoeken.
Ik wil juist graag weten wat hij heeft en of er medicatie is waar hij zich beter door zou kunnen voelen.
Nu krijgt hij anti depressiva en ik denk niet dat dat het beste is wat er is voor hem.
Ik hoop dat ik op internet wat meer antwoorden kan vinden of tips van bepaalde pagina's of linken.
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal en als er vragen zijn hoor ik het graag!