Is dit een vorm van autisme?

• Emiel

Beste N@nny,

Ik heb je bericht gelezen en volgens mij heeft jouw vriend heel veel autistische kenmerken. Als je veel kenmerken te weten wilt komen bezoek mijn website dan eens. Het zou best kunnen zijn dat er nog wat andere aanverwante “stoornissen” bij hem aangetroffen worden. Dat is nl. bij autisme wel vaker het geval. ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met hem. Alhoewel ik denk dat hij zelf ook veel sterkte nodig heeft. Er is recentelijk trouwens medicatie te verkrijgen tegen dergelijke gedragskenmerken. Raadpleeg hiervoor de huisarts.

Groeten

Emiel

• Susan

Ik heb even op je site gekeken. Lijkt heel duidelijk en overzichtelijk.

@Nanny; Ik heb het al eerder gezegd, maar pas alsjeblieft op met medicatie. Je man zal zichzelf en zijn afwijkende gedrag moeten inzien en daar wat mee willen doen. Medicatie kan daar een hulpmiddel bij zijn, zeker geen tovermiddel.

Ik heb een poosje antidepressiva geslikt en in eerste instantie merkte ik geen verschil, maar pas toen ik er mee gestopt ben, na ongeveer een half jaar, merkte ik hoe zo'n negatieve uitwerking dat op MIJ had.

Susan

PDD-nos (zeggen ze)

• Meiske

Hoi,

Ik herken veel in je verhaal. Ontzettend veel. Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat je man PDDnos heeft. Heel belangrijk voor jullie om een diagnose te krijgen. Want dit houd je op de duur niet vol. Heel veel sterkte in alles en probeer in gesprek te blijven met je vriend.

• Kay

Wat voor verschil maakt een diagnose dan? Zijn gedrag veranderd daar heus niet door.

Groetjes Kay

• Susan

Dat hangt dan van hem zelf af en dat verklaart waarom hij “anders” is en dan is er (meestal) makkelijker mee om te gaan.

Weten dat er iets is, is vaak makkelijker dan niet weten wat er is en dus ook geen handgrepen hebben om er mee verder te gaan.

En even voor alle duidelijkheid; je ziet hier niemand schrijven dat een diagnose iemand minder maakt. Een diagnose kan het alleen maar makkelijker maken (mits de betreffende persoon er iets mee doet).

Susan

(volgens de deskundigen PDD-nos)

• Eleonoor

Misschien ook eens een AD(H)D testje doen voor de gein.

Op de site van PsyQ is een onlinetest die zeer goed is.