update logeren

• sassie

Hallo allemaal,

Zoals jullie weten gaat onze zoon uit logeren, eens in de vier weken. Had er van te voren erg tegenop gezien weten jullie nog? Na de eerste keer kreeg ik alleen maar positieve berichten dat de kinderen elkaar zo goed lagen ed. nu is ie weer geweest en belden ze ons halverwege het weekend op om te vragen hoe het “met zijn IQ zat”, nadat ik dus vertelde dat het 74 is, wat ik overigens ook al op schrift had gezet bij de inschrijving, zeiden ze dat ze nu duidelijk werd waarom hij veel dingen toch niet zo snel begreep…..

En hij was heel boos geworden met buitenspelen, kreeg niet snel genoeg naar zijn zin, de beurt, en hoe moesten ze dat aanpakken, was de vraag.

Ik had al een aantal malen aangegeven dat pictogrammen enorm goed helpen, want taal komt niet goed aan bij zoonlief. Ook heb ik een kleurenklok meegegeven en de werking uitgelegd.

Nu kreeg ik vanmiddag een telefoontje dat hij niet past in de doelgroep die zij opvangen, daar kwam het eigenlijk op neer. Want als hij gaat gillen kunnen ze hem niet de zorg geven die hij nodig heeft omdat er nog een aantal andere kindjes zijn die ook aandacht nodig hebben.

Ik begrijp het wel maar vind dat zij het verkeerd aanpakkken: op de site staat dat kinderen met ernstige gedragsproblemen niet geplaatst kunnen worden en kinderen met agressie niet. Mijn zoon is niet makkelijk maar ernstige gedragsproblemen heeft ie niet en agressie ook niet. Bovendien heb ik bij de inschrijving duidelijk gemaakt dat hij nog laag zelfredzaam is, weinig zelfvertrouwen heeft en dan in paniek raakt. Kortom ze hadden alle informatie over hem ontvangen en toch wilden ze hem ontvangen, zeiden zelfs dat ze dachten dat ie goed in de groep zou passen, en nu dit………

Hij kan er nog 1 keer heen en dan loopt het proefcontractje af en wordt het dus niet meer verlengd.

Nu ben ik aan het zoeken geweest en wil ik hem bij de BOBA laten opvangen maar ons budget is niet toereikend om die opvang te bekostigen.

Heb mijn consulente van de MEE al gebeld maar die is op vakantie tot de vierde……hoop dat zij ons kan helpen ons budget te verhogen en dat ie dan naar de BOBA overkan want anders weet ik het ook niet meer, anders zitten we zonder logeeropvang.

Ben dus best wel van streek en ook boos want vind het zeer onprofessioneel hoe ze het bij die eerste opvang hebben aangepakt.

Denken jullie dat het budget verhoogd zou kunnen worden, als we een goede onderbouwing op schrift zetten?

Jullie kunnen verder ook niet helpen maar dit even van me afschrijven lucht wel op.

Sassie

• sassie

ja nog even zeuren: wat ik het ergste vind is dat ze hem nu dus “afwijzen” op redenen die al bekend bij ze waren voordat de opvang startte. Enorm slordig en onprofessioneel! En ik vind het voor mijn zoontje zo zielig dat hij straks weer ergens opnieuw moet starten. Nou ja ik kijk uit naar jullie reacties!!!!!

Sassie

• truus

verhoging van pgb kan je best aanvragen, ik heb het halverwege ook gekregen. en heb er heel veel aan nu.

het is drie keer waardeloos dat ze zo met mensen om gaan. Je kan toch niet verwachten dat ie rustig met stroom meegaat, ze moeten er wel wat voor doen.

Kan me voorstellen dat je boos bent.

Heel veel succes verder

Truus

• sassie

dank je truus, hoop dat de MEE consulente me kan helpen met de verhoging, want als het logeergeld niet verhoogd krijgen zitten we straks zonder opvang aangezien er hier geen andere aanbieders zitten die meer begeleiding bieden. Het is allemaal 3 of vier kinderen op 1 begeleider en de BOBA heeft 3 kinderen met 2 begeleiders, al een stuk beter dus.

Groetjes Sassie

• Eline

Hoi Sassie,

Ik hoop dat je PGB verhoogd kan worden! Het ligt er meestal aan hoe je het formuleert maar daar heb je gelukkig hulp van MEE voor.

Bij Boba kun je ook om de maand inschrijven voor een weekend mocht je budget toch niet toereikend zijn, het hoeft niet iedere maand zoals bij de meeste andere organisaties.

Waar ergens woon je? Want bij meetpoint for kids in Duinrell heb je 4 kinderen met 2 begeleidsters en daar zijn kinderen met een iets lager dan gemiddeld IQ wel gewoon welkom, daar zitten er nu ook genoeg van en dat gaat heel goed.

Sukses!

• sandra

Weet niet waar je woont maar mijn zoontje zit in een particulier “zorgcentrum”

1 op 1 begeleiding en altijd dezelfde persoon.Zij hebben ook iemand die pgb aanvraag voor je invult.

Het is niet goedkoop maar heb nu 2x logeren via pgb gekregen per week en van dat bedrag kan ik hem ev elke maand laten logeren.

Kinderen hebben eigen thema slaapkamers,er is een zwembad, een sportruimte enz enz.

Eten met zijn alle in een gezellige huiskamer.

Maken tripjes naar schapenboerderij of gaan koeienaaien ook naar pretpark of speelbos enz enz.

Heb eerlijk bij mijn herindicatie aangegeven (bij ons via ciz) dat mijn zoon gebaat is bij 1 op 1 en hij kwam al bij dit zorgcentrum,dus heeft de mevrouw van het ciz het logeren verhoogd naar 2x per week zodat hij die 1 op1 blijft houden.

Dit betekend dus ook als er 4 kids op stap gaan dat er 4 vaste gediplomeerde begeleidesters meegaan!.

Laat maar weten of je meer informatie wilt.

Gr.Sandra

• Can

Ik vind het wel erg kort door de bocht dat ze al naar twee keer tot dit besluit komen. Het is voor jouw zoon ook wennen en dan word je ineens afgewezen als je gaat gillen. dat ze daar niet door heen prikken….

Het spoort natuurlijk ook niet om jou naar zijn iq te vragen als je dat soort informatie al overhandigdt hebt.

Jammer dat het zo loopt,

ik hoop dat je een andere logeeropvang vindt.

Onze kinderen vinden het super en gelukkig hebben we dit soort problemen niet gehad.

groetjes

Can

• Logeerhuis Sammie

Hallo Sassie,

Dat hij niet terug moet naar dat logeerhuis is duidelijk. Ze kunnen hem niet de structuur bieden die je zoontje nodig heeft. Beetje raar, aangezien je van een logeerhuis mag verwachten dat ze met picto's en kleurenklokken werken. Daarbij kun je zeggen dat het vertrouwen geschaad is.

Op zo'n kort termijn een extra PGB regelen gaat haast niet. Je moet eerst beslissen wat je precies extra wil en beargumenteren. Maar tussendoor je PGB aanpassen kan altijd. Ik weet de prijzen bij Boba natuurlijk niet, maar ga ervan uit dat je naast een indicatie van kortdurend verblijf ook extra activerende en ondersteunende begeleiding aanvraagt. Dat zit altijd ook inbegrepen in de prijs van een logeerweekend. Probeer ook altijd hoger dan je echt nodig hebt aan te vragen, ze proberen er altijd wat af te snoepen.

Kijk ook van te voren goed waar je hem plaatst. Een duurdere weekendopvang betekent per definitie niet een betere opvang! Let goed op of dat ze niet al te grote groepen hebben, of de kinderen een eigen slaapkamer hebben, niet te veel wisselingen van wacht hebben qua begeleiders en wat voor begeleiders er zijn (dus niet alleen maar vrijwilligers b.v.). Vraag van te voren hoe ze omgaan met kinderen die een boze bui hebben of wanneer ze signaleren dat het een kind te veel wordt. Vraag of ze dat ook zwart opo wit hebben of op de site, print dat uit en bewaar dat.

Qua begeleiders klinkt boba goed. 2 begeleiders op drie kinderen hanteer ik zelf ook. Zo is er meer aandacht voor een kind en wanneer er probleem situaties ontstaan, hangt de afhandeling dan niet van 1 persoon af.

Je kind hoeft niet persee 1 op 1 begeleiding te hebben, dat kan ook pas gezegd worden wanneer hij echt niet in een groep kan en alles is al geprobeerd. Dit heeft niks met zijn iq te maken, maar hoeveel hij ‘aankan’. een autistisch kind met een hogere intelligentie kan ook erg boos worden wanneer het niet snel genoeg de beurt krijgt. Dit komt omdat autistische kinderen stukken slechter met teleurstellingen dan normale kinderen om kunnen gaan. Bij ‘dit spel’ verwachtte je zoon dat hij veel eerder de beurt zou krijgen. gebeurde niet, waardoor hij teleurgesteld was.

• Ingeborg

Hallo Sassie.

Om boos te worden zeg. Hoe kunnen ze zo met mensen omgaan en wel met een kind. Kan geleven dat je zat wordt van de zorgverleners. Niet leuk voor jullie. Succes met het vinden.

Ingeborg