Hallo allemaal,
Zoals jullie weten gaat onze zoon uit logeren, eens in de vier weken. Had er van te voren erg tegenop gezien weten jullie nog? Na de eerste keer kreeg ik alleen maar positieve berichten dat de kinderen elkaar zo goed lagen ed. nu is ie weer geweest en belden ze ons halverwege het weekend op om te vragen hoe het “met zijn IQ zat”, nadat ik dus vertelde dat het 74 is, wat ik overigens ook al op schrift had gezet bij de inschrijving, zeiden ze dat ze nu duidelijk werd waarom hij veel dingen toch niet zo snel begreep…..
En hij was heel boos geworden met buitenspelen, kreeg niet snel genoeg naar zijn zin, de beurt, en hoe moesten ze dat aanpakken, was de vraag.
Ik had al een aantal malen aangegeven dat pictogrammen enorm goed helpen, want taal komt niet goed aan bij zoonlief. Ook heb ik een kleurenklok meegegeven en de werking uitgelegd.
Nu kreeg ik vanmiddag een telefoontje dat hij niet past in de doelgroep die zij opvangen, daar kwam het eigenlijk op neer. Want als hij gaat gillen kunnen ze hem niet de zorg geven die hij nodig heeft omdat er nog een aantal andere kindjes zijn die ook aandacht nodig hebben.
Ik begrijp het wel maar vind dat zij het verkeerd aanpakkken: op de site staat dat kinderen met ernstige gedragsproblemen niet geplaatst kunnen worden en kinderen met agressie niet. Mijn zoon is niet makkelijk maar ernstige gedragsproblemen heeft ie niet en agressie ook niet. Bovendien heb ik bij de inschrijving duidelijk gemaakt dat hij nog laag zelfredzaam is, weinig zelfvertrouwen heeft en dan in paniek raakt. Kortom ze hadden alle informatie over hem ontvangen en toch wilden ze hem ontvangen, zeiden zelfs dat ze dachten dat ie goed in de groep zou passen, en nu dit………
Hij kan er nog 1 keer heen en dan loopt het proefcontractje af en wordt het dus niet meer verlengd.
Nu ben ik aan het zoeken geweest en wil ik hem bij de BOBA laten opvangen maar ons budget is niet toereikend om die opvang te bekostigen.
Heb mijn consulente van de MEE al gebeld maar die is op vakantie tot de vierde……hoop dat zij ons kan helpen ons budget te verhogen en dat ie dan naar de BOBA overkan want anders weet ik het ook niet meer, anders zitten we zonder logeeropvang.
Ben dus best wel van streek en ook boos want vind het zeer onprofessioneel hoe ze het bij die eerste opvang hebben aangepakt.
Denken jullie dat het budget verhoogd zou kunnen worden, als we een goede onderbouwing op schrift zetten?
Jullie kunnen verder ook niet helpen maar dit even van me afschrijven lucht wel op.
Sassie