interne opname

• jolanda

Hallo,

Ons zoontje van 5 jaar heeft ASS; waarschijnlijk PDD-NOS, ADHD en Gilles de la Tourette. Hij heeft pas weer een psychologisch onderzoek gehad en de uitslag daarvan was dat zijn ontwikkelingsleeftijd gemiddeld 1,9 jaar is. Dat was weer ff schrikken! Hij heeft veel gedragsproblemen (oa helemaal niet luisteren en gewoon doorgaan met zijn negatieve aandacht vragen, onze hondjes schoppen, overal stekkers aan/uit, dingen omgooien, gillen etc……..)

We hebben veel begeleiding thuis maar we zijn nu op een punt gekomen dat niemand het meer weet! Hij krijgt ook risperdal en dipiperon.Het advies dat wij van onze hulpverleners en arts vd Hondsberg krijgen is om hem een half jaar op te laten nemen op de Hondsberg in Oisterwijk 5 dagen per week en om t weekend thuis om goed uit te zoeken wat hij nu precies nodig heeft en hoe zijn probleemgedrag aan te pakken. Dit is natuurlijk geen makkelijke beslissing vandaar mijn vraag of er ouders zijn die dit ook hebben meegemaakt of er mee bezig zijn (er is nl een lange wachttijd)

Alvast bedankt,

Gr Jolanda

• elze 2/9/07

hoi jolanda, ons zoontje is ook intern opgenomen geweest op het rmpi in barendrecht, voor een periode van 16 weken en al was het erg moeilijk ook voor ons kind die veel heimwee had naar ons thuis, om hem zo verdrietig daar te moeten achterlaten zou ik er nu weer voor kiezen het is een goede keus geweest

hij heeft veel geleerd en wij konden op adem komen, zelf leer je er ook veel van

al is het allen maar voor een luisterend oor.

nee wij hebben er geen spijt van gehad.

hopelijk mag je de juiste beslissing maken voor je zoontje, wat is 4 maanden op een mensen leven denk ik dan ook maar.

hij heeft er zijn leven lang profijt van.

• judith

Hoi Jolanda, ben blij dat ik niet in jou schoenen sta. zal een moeilijke beslissing zijn ……..wat ik niet snap is dat jou kind dipiperon krijgt dat heeft mijn zoon ook sinds hij elf is en dat was al jong voor zulk soort medicatie…………wie heeft dat voorgeschreven? Kijk ik ben echt niet tegen medicijn gebruik hoor maar op 5 jarige leeftijd zon zwaar medicijn in combi met ritalin dat gaat er bij mij echt niet in …de dosis zal bij jou kind wel minder zijn maar had begrepen dat dipiperon echt voor “volwassenen” is….goed wens je wel succes en iid als uit huisplaatsing even nodig is dan moet het maar even ….. veel sterkte Judith

• jolanda

Hoi Elze,

Bedankt voor je berichtje! Toch fijn om te horen dat het voor jullie een juiste beslissing is geweest dat geeft ons weer meer kracht om ook die beslissing te nemen! Wat is er uiteindelijk dan uitgekomen? Diagnose, hoe om te gaan met de gedragsproblemen?

En judith ook bedankt voor je reactie maar hij heeft geen ritalin maar risperdal en ja hij is nog heel jong. De arts vd hondsberg heeft dat voorgeschreven om het in zijn hoofdje iets rustiger te krijgen. Dit heeft ook geholpen en geloof me die arts schrijft dat ook niet zomaar voor dus dan weet je wel hoe erg het is!!!

Gr Jolanda

• Frieda

Hoi Jolanda,

Mijn zoon is voor 7 maanden opgenomen geweest in Fornhese toen hij 11 jaar oud was. Niet omat hij thuis zo moeilijk was, maar omdat hij emotioneel vastliep op school en dit de enige manier was om hem op speciaal onderwijs geplaatst te krijgen.

Destijds bloeide hij helemaal op, omdat de druk van het reguliere onderwijs van hem afviel en dat heeft nog best even doorgewerkt, ook na de opname.

Maar hij is nu 19 en vanaf het moment dat hij ging puberen, bleek dat hij mij die opname erg kwalijk nam (en nog neemt) hetgeen onze relatie juist nu heel erg moeilijk maakt. Hij heeft een gemiddeld IQ en is verstandelijk best in staat om te begrijpen, waarom ik die beslissing destijds heb moeten nemen. Maar ja, verstand en gevoel zijn nu eenmaal 2 verschillende dingen.

Ondanks dit, weet ik achteraf, dat ik destijds niet anders had kunnen beslissen. Had ik dat niet gedaan was hij er lichamelijk en geestelijk aan onderdoor gegaan.

Dus sta ik nog steeds achter die beslissing, hoe moeilijk het nu dan soms ook is.

Ik wens je heel veel sterkte met de keuze die je moet maken.

groetjes, Frieda

• Ingeborg

Hallo Jolanda.

Ik wordt bijna verdrietig van jouw verhaal.En met een diepe zucht wil ik jou en je gezin heel veel sterkte wensen. Een kind tijdelijk ergens anders plaatsen hoort eigenlijk niet want een kind gaat uit huis als ze volwassen zijn. Zo is dat gewoonlijk, bedoel ik. Dus dat het moeilijk/ emotioneel wordt ,is logisch.

Ik voel mij al schuldig als ik ons dochter laat logeren laat staan jullie beslissing.

Groeten van ingeborg

• marjolein

Mijn dochter heeft ook dipiperon voorgeschreven gekregen toen ze zes jaar oud was. Natuurlijk een lage doses. Ik heb begrepen dat dat het eerste medicijn is dat voorgeschreven wordt bij een ontwikkelings- en gedragstoornis. Het is toen voorgeschreven door mijn huisarts om haar rust te geven

.

• judith

Hier voorgeschreven door een arts van de gelderse roos, pas toen hij daar “uitbehandeld” was moest de huisarts echt zelf accoord gaan om dat medicijn te verstrekken…….hier heeft hij het gekregen toen hij extreem agressief werd ( zeg maar schuimbekkend kwaad en destructief…( de boel kort en klein slaan) nou dat valt bij mij niet onder ontwikkelings en gedrags stoornis maar een graad of wat erger) goed wat ik al aangaf….heb even niet de gebruiks aanwijzing zeg maar maar op het flesje staat buiten gebruik van kinderen houden….wil niet te hard oordelen ( of zo overkomen) maar wat ik zei ik vind dat wel heel jong ( mijn oudste was elf toen hij het kreeg) Hij kreeg toen 2 x 10 druppels maar inmiddels zitten we al jaren op 2 x 5 of 2 x 6 druppels……..

groetjes Judith

• marjolein

Mij dochter sloeg ook de boel kort en klein. Was bang dat ze in haar drift zichzelf zou verwonden. Ze werd er idd rustiger door.

Marjolein

• truus

hier zoonlief ook dipiperon, zelfs toen hij nog 4 was, maar hij werdt daar helemaal hyperdepiep van. dus daar mee gestopt.

ik leef met je meee. moeilijke zware keus om voor jou en je kind, pfff

truus