Ik weet dat hier ook veel mensen zijn die tegen ritalin zijn en ik wil geen aanvallen naar mij toe dat ik mijn kind hieraan ga zetten, maar ik zoek verhalen.
positieve en negatieve verhalen over het gebruik van ritalin bij pdd nos met mogelijke add of adhd.
Degene die de diagnose hebben gesteld hebben al 2x aan ons gevraagd of wij ritalin iets voor de drukte in zijn hoofd zouden willen laten voorschrijven.
Mijn visie is; hij is inderdaad druk thuis, maar dit lijkt op school wel mee te vallen en hij komt redelijk mee, dus waarom zou ik? Voor de thuissituatie, tja het is vaak vermoeiend, maar hij lijkt er zelf geen last van te hebben en als hij een paar uur later in bed ligt ben ik het alweer vergeten. Het is immers je lieve schat en ik weet nu dat hij het niet expres doet, dus daar heb je veel voor over. Als het zonder pillen kan dan graag…
Nu sprak ik laatst iemand die zei; waarom geef je hem die rust in zijn hoofd niet? Haar kind is er 100 graden door veranderd.
Dat heeft mij ook weer aan het denken gezet.
Hij doet dan wel lekker mee op school, maar krijgt vaak op zijn kop omdat hij niet doorwerkt. Volgens de onderzoekers komt dit door zijn aandachtsprobleem en drukte in zijn hoofd. Hij kan het wel, alleen hij wordt vaak afgeleid en vergeet dan waar hij mee bezig was. Dat is natuurlijk niet leuk voor hem.
Daarnaast doet hij erg druk/hard naar andere kinderen en dat zorgt ervoor dat hij geen vriendschappen heeft. Of hij stopt het zelf (mede door zijn pdd nos) en nog wel vaker; andere kinderen vinden het niet leuk om met een jongetje die alles wil bepalen te spelen.
Aangezien ik maandag weer voor een gesprek naar de Bascule ga wil ik het eens op jullie bordje gooien en vragen hoe jullie ervaringen met ritalin en jullie kinderen is.