Tog pdd nos

• Babe

Hallo,

Ik wil me even voorstellen en gelijk wat vragen.

Ik ben babe en alleenstaande moeder van 2 kinderen.

Mijn zoon van 9 jaar heeft pdd nos.

Ben heel veel geinformeerd door een collega.

Ik hen ook ambulante hulpverlener thuis die 1x in de 3 weken komt/.

Ik heb tog aangevraagd en nu komen ze morgen voor een gesprek.

Weet iemand wat ik hiervan moet verwachten.

En zijn er ouders die met diagnose pdd nos ook tog hebben gekregen

bedankt alvast

• Tukkergirl

Hallo

Wij hebben ook TOG en onze zoon heeft PDD-NOS.

Toen wij het aanvroegen was hij 4 jaar.

Hij wordt dit jaar 7 , dus mijn info is al van even oud.

Bij ons vroegen ze hoofdzakelijk dingen waar hij zich zelfstandig mee zou moeten redden. Bijvoorbeeld , aankleden, douchen, naar de wc gaan enz.

puur de praktische dingen.

Veel dingen kon hij toen die tijd zeker niet, dingen die kwamen door zijn “handicap”maar ook dingen die hij nog niet kon omdat hij 4 jaar was.

Het bleek dat je 11 punten toen die tijd moest verzamelen om in aanmerking te komen.

Hij zat toen die tijd aan 14 punten.

We hebben TOG gekregen tot 2009 .

maar bij de volgende indicatie, denk ik niet meer dat we het krijgen.

Hij heeft alleen PDD-NOS, geen vorm van ontwikkelingsachterstand, of geestelijke beperkingen ( gelukkig !!!)

Groetjes Thea

• Babe

Bedankt thea

Mijn zoon kan zich wel zelf aankleden, maar ik moet alles goed neerleggen en hem het vaak herhalen dat hij zich moet aankleden, moet hem ook zeggen dat hij tanden moet poetsen enz. Hij mag ook niet alleen na school lopen, omdat hij snel afgeleid wordt. mischien ben ik te bezorgd.

Bij mijn zoon is net een half jaar pdd nos gecontsateerd, dus alles is voor mij nieuw en weet nog niet alles.

• judith

Hoi babe, hier een zoon van 8,5 met pddnos maar ook al een tijdje terug diagnose….en zoals je het hier schrijft moet je het ook brengen….of wel eigenlijk kan hij het niet zelf als jij de boel niet klaar legt en dat moet je echt benadrukken……….je hoeft niet te overdrijven maar probeer het niet “mooier” te maken als het is……..en soms is dat heel moeilijk om als moeder toe te geven dat je kind bepaalde dingen niet kan……..je wilt dat hij het beter doet……maar goed dan krijg je geen tog…….dus zeg maar gewoon dat hij het niet kan MITS je alles voorzegt neerlegt etc etc……hier kan de jongste zich ook goed aankleden hoor maar als ik de kleding niet in de was leg en schone neerleg zou ie rustig het hele jaar dezelfde kleren aantrekken…….

goed succes morgen

groetjes Judith

• Mam van 5 en 3 jarige

Bij ons is helaas de TOG afgewezen vorige week. Nog niet eens een bezoek. Ik ben daar best verdrietig over. Onze dochter heeft pdd nos met adhd kenmerken, met een normaal iq. Het diagnosistich bureau die de de onderzoeken hebben gedaan vonden haar een zwaar geval, zelden waren ze het op zo;'n jonge leeftijd tegengekomen……maar toch hebben ze afgewezen. Uiteraad ben ik daar niet akkoord mee en ga ik van de week bellen.

• marijke

Je hebt groot gelijk om er nog ns naar te informeren. Onze zoon is ook 5, adhd en pddnos. Dus dan denk je al, waar maken ze de scheidslijn?

Ik hoop voor je dat je het nog kan veranderen, zodat ze je wel TOG geven. Want het is toch wel heel fijn om te krijgen. Er zijn zoveel extra kosten die niet eens een naam hebben. En zo heb je wat compensatie.

Succes!

• Nikky

Hoi Babe,

Ik ben even benieuwd hoe je gesprek is gegaan. moeten de kinderen daar bij zijn.

Groetjes

• Babe

Hallo Nicky,

Maandag is er een vrouw geweest en de kinderen moesten erbij zijn, althans het kind waar je tog voor heb aangevraagd.

Het gesprek duurde nog geen 20 minuten en ze vroeg waar mijn zoon extra hulp voor nodig had. Ze heeft maar 1 minuut met mijn zoon gepraat.

zij zou een verslag schrijven naar client first en dan hoor ik het binnen een maand.

Het viel wel mee. Zij dacht dat ik het wel zou krijgen en ze zou het allemaal duidelijk in het verslag schrijven.

Groetjes Babe

• Nikky

Hoi babe,

Ik benieuwd of je het krijgt.

bedankt voor je info

Gr nikky

• Roos72

Heb je al gebeld mam van 5 en 3?

Ik heb toevallig vandaag de papieren op de bus gedaan voor onze zoon van 7 met pdd nos en vermoedelijk adhd.

Ben erg benieuwd wat ze ermee doen en hoe lang dit allemaal gaat duren.

Babe, laat jij het weer horen als je een uitslag hebt?