slapen....

• Nikky

Hallo allemaal,

Ik ben moeder van twee kinderen van ver. Bij mijn oudste ven ruim vijf is een aantal weken geleden PDD-Nos vastgesteld. Ik dacht zelf meer aan een hechtingsprobleem, maar door zijn achtergrond en pdd-nos is het voor hem ws dubbel moeilijk om te hechten.

Mijn vraag gaat over slapen. Mijn zoon heeft vanaf drie jaar geen slaapproblemen meer gehad, maar sinds ruim twee weken heeft hij moeite om in slaap te komen. Als hij eenmaal slaapt, dan zijn er meestal geen problemen meer. Hij slaapt nu dus steeds veel te kort, met alle gevolgen van dien. Heeft iemand ideeen om hier wat aan te doen. ik had de huisarts gebeld, maar krijg meteen zo\n heftig middel dat ik dat nu nog niet meteen ga geven denk ik. Ik hoor het graag.

Gr Nikky

• marijke

Wat voor ‘heftig middel’ krijgt je zoon dan?

Mijn zoon krijgt een half melatonine tabletje per avond. Ik vind dit geen heftig middel. Want je kan het ook gewoon in afgezwakte mate bij de drogist kopen. Het is vrij onschuldig.

• Nikky

Hoi,

Het middel wat hij voorgeschreven heeft gekregen heet dipiperon. Wordt vooral toegedient bij psychoses en demente bejaarden en bij autistische kinderen, maar de bijwerkingen zien er erg heftig uit.

Van melatonine heb ik wel gehoord. Ik heb het zelfs in huismaar hier staat op dat je het pas met 15 jaar mag toedienen.

Gr Willeke

• ammie

Brandon gebruikt het af en toe ook en hij is 8. Ik heb die van de drogist…hele kleine pilletjes en daar krijgt hij er één per keer van…is 0,1 mg melatonine dus niet veel dus…maar naar mijn idee werkt het wel bij hem.

• ammie

Dipiperon lijkt me heftiger dan een pilletje Melatonine…………..

• judith

Dipiperon is niet voor slaapproblemen en ik zelf ben er ook geen voorstander van dat jonge kids dat krijgen…..schreef al eerder dat zoonlief dat rond zijn elfde kreeg voor zijn zwaar agressieve buien……..snap niet hoe zon huisarts dat kan voorschrijven hoor….

gr Judith

• Can

Melantonine is idd onschuldiger maar de gevolgen daarvan zijn ook niet bekend op langere termijn:?

Onze oudste krijg je echt niet in slaap met maar 0,1mg melantonine,

hij heeft 2 mg nodig en zoiets krijg je alleen op recept van een arts, is niet bij de drogist te verkrijgen.

De arts berekent de dosering aan de hand van gewicht plus leeftijd.

groetjes

Can

• jolanda

Hoi Nikky,

Ons zoontje van 5 jaar krijgt s'morgens en s'avonds 8 druppels dipiperon. Ook wij vroegen ons af of we dat moesten doen maar de arts verzekerde ons dat dit echt een lage dosis is en dat het een goede werking heeft voor slaapproblemen en dat klopt ook dus…..

Gr Jolanda

• Susan

Ik heb jaren Passiflora Complex van Dr. Vogel geslikt. Hierdoor werd ik overdag iets rustiger en sliep 'snachts dus ook beter.

Susan

31 met PDD-nos

• judith

vreemd Jolanda onze zoon kreeg met elf jaar twee x tien druppels en met elf ben je lichamelijk heel wat groter dan 5……en dus niet ivm slaap problemen en al helemaal niet via de huisarts… Kijk en ik ben echt niet tegen medicatie….dipiperon is echter echt voor volwassenen dat mijn zoon met elf er mee moest beginnen ( oke lang en groot voor zijn leeftijd) dat vond ik al heel wat…bij hem was het echt of medicatie of uithuisplaatsing dat is wat anders dan slaapproblemen toch?!

groet Judith