Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Ik ben Carmen 31 jaar en moeder van een prachtig jochie Ramon van 3,5 jaar die n.a.w. ASS heeft maar wel normaal tot hoog begaafd is. We zitten momenteel middenin een malle molen met afspraken straks onderzoeken etc.
Wij zitten beide in de hulpverlening en omdat wij het een en ander herkenden bij Ramon hebben wij aan de bel getrokken voor verdere onderzoeken. Gelukkig worden we erg serieus genomen want ik hoor veel verhalen over hoe het anders kan.
Nu is onze grote angst het naar school gaan van Ramon. We zien het eigenlijk al fout gaan (erg negatief gedacht natuurlijk) op een gewone basisschool. Nu hebben we volgende maand al een intake bij speciaal onderwijs voor normaal begaafde kinderen met ASS maar dan moet je wel gediagnosticeerd zijn en 3,5 jaar is natuurlijk nog heel jong.
Ik ben dus benieuwd naar ervaringen van mensen met ASS (wij vermoeden trouwens Asperger) op het gewone basisonderwijs. Ramon kan nml. niet normaal contact leggen met kinderen en ook onderwijzers, zoals bv nu op de basisschool moeten 1 op 1 contact met hem maken als ze iets van hem willen anders komt de informatie niet binnen. Op een basisschool kan dit toch niet~
Nou ja lang verhaal geworden, maar ik hoop op wat herkenning en tips etc