logeren!?

• marijke

Ik denk dat elke ouder van wie het kind te gaat logeren naar een logeerhuis dit ondervind;…..een bijkomend rotgevoel.

Of is dit van tijdelijke aard? tja doe je je kind ‘weg’, ‘tekort’, of geef je het kind te weinig liefde? Geef ik m'n kind niet te snel op? Is het echt nodig? Het gaat de laatste tijd toch best? Krijgt hij niet het gevoel, ‘weggedaan’ te worden? Weet hij wel dat ik ontzettend veel van hem hou? Weet hij het of voelt hij het echt zo? Ik laat je niet in de steek…maar misschien is een logeeradres toch wel goed voor het geheel….?

We zijn bezig een logeerhuis te zoeken voor onze zoon. Moeilijk, onrust, rust, afwijzing?, liefde, pfffff mijn hoofd zit vol.

“Maar is hij dan niet te jong om te gaan logeren? Hij is 5!”

Ja eh het wordt geadviseerd….En idd we kunnen veel dingen ook niet omdat hij zo is zoals hij is. Niet even snel dit.. of dat…of ‘even’ naar een pretpark, whatever. Lopen op onze tenen. Op tijd eten, weer die medicijnen dr in stoppen, niet vergeten, oei denk er om hij moet het niet in de gaten hebben. Kijk zie je hij drinkt weer zijn drinken niet op met het medicijn. Moeten we dan nog een tabletje geven? Nee, nou ja, misschien ook wel anders is hij straks zo druk, en we moeten echt even naar de winkel om brood.

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR….

Wat is de juiste keuze? Terwijl we dat zelf niet willen of kunnen zien?

Ik denk dat het goed is dat hij zo nu en dan even niet thuis is. Zodat we even op adem kunnen komen. Maar gevoelsmatig en het wel weten……Daar zit zoooooooooooooooveel ruimte tussen. Hoe moet ik hier een goed gevoel aan over houden? Gewoon maar doen dan?

• Can

Dat beginnend bijkomend rotgevoel is volgens mij standaard erbij inbegrepen

Totdat…..je merkt dat je je kind bijna niet meer mee krijgt naar de auto om naar huis te gaan, zo leuk heeft hij het gehad, zoveel heeft hij genoten.

Dit was de eerste keer zo met onze jongste, die heeft de terug weg in de auto alleen maar gehuild en was ontzettend woest op mij omdat hij niet langer kon blijven in het logeerhuisje.

Nu tellen ze hier de weken af totdat het weer hun logeerweekend is.

Ik zou zeggen, doen en kijken hoe het gaat. Stoppen kun je altijd

groetjes

Can

• ammie

Ja, het eerste weekend was heel raar en is hij constant in je gedachten….zal het wel goed gaan enz.

Maar dat was gelukkig alleen het eerste weekend! Daarna is het alleen maar fijn, lekker, prettig, rustig, heerlijk enz. enz.

Ik zou zeggen………….DOEN!!!!!!!!!!!!!! En mocht het toch niet gaan is het immers zo weer afgezegd…………………

kuzz, Ammie

• jolanda

Hoi Marijke,

Heel herkenbaar die gevoelens maar het went echt. Wij bellen 2x per dag gewoon ff om te horen hoe het gaat en het gaat natuurlijk goed! Maar ik snap precies wat je bedoelt want ik heb er nog steeds moeite mee omdat ik ook denk “moet ie weer weg” en ik ben ook altijd bang wat andere mensen zeggen.Iemand vroeg me een keer waarom moet ie daar naar toe? Ik zei dat is voor ons goed en voor hem maar misschien wil jij hem een weekend hebben? Oh nee was het antwoord.

Je hebt gewoon tijd om ff bij te tanken en ons zoontje( ook 5 jaar en gaat nu al 1 jaar er naar toe) heeft het goed naar zn zin dus DOEN !!!!!

Gr Jolanda

• Roos72

Doen jullie dat logeergebeuren nou uit een pgb?

Ik heb gesnuffeld op het net en vond mega hoge prijzen…

Maar hoeveel ik ook van het net afhaal, dat pgb verhaal vind ik best griezelig.

De TOG aanvragen was een stuk makkelijker. :-)

• ammie

Maar de TOG dekt niet de kosten van het logeren……………………Ik vind het PGB een uitkomst! En als je je kind er alleen van laat logeren hoef je helemaal niet zo heel veel administratie te doen hoor………..

Dan is het gewoon een kwestie van de logeer te betalen en je te verantwoorden t.o. het zorgkantoor. De logeer moet zelf alle kosten afdragen, jij hoeft alleen het bedrag van de rekening over te maken aan de logeer.

• judith

Hoi Marijke je schrijft heel veel maar ook deze regels:

Ik denk dat het goed is dat hij zo nu en dan even niet thuis is. Zodat we even op adem kunnen komen.

laat dat nou als het allerbelangrijkste zijn en dan niet ik denk maar ik WEET .

Heb hier de mazzel dat de kids altijd bij fam uit logeren konden kunnen en de jongste ook bij de oppas en waarom ben ik daar blij mee omdat ieder stel cq echtpaar effe tijd voor zichzelf nodig heeft om effe bij te tanken ongeacht of er iets met je kinderen is

want meestal is het zo dat bv jij jou man tegen kwam allebei single…jij denkt he leuke vent hij denkt nou lekker ding en je begint een relatie met zijn tweetjes……tijd loopt door komen kinderen en dan nog heb je het nodig om even met zijn tweetjes weg te gaan en zeker als je kind(eren) krijgt met een extra gebruiksaanwijzing. goed en samen even weggaan is het zelfde als met zijn tweetjes thuis zijn en je kind is uit logeren……

soms misschien ook tijd voor jezelf want naast moeder van je kind en echtgenote van je man ben je ook nog Marijke……..

goed beetje lang verhaal maar goed

Juut

• Can

Maar wel een leuk verhaal:D

groetjes plus fijn weekend

Can

• wim

hoi Marijke je hebt het goed verwoord. die gevoelens komen er allemaal bij kijken.

Gewoon doen het gaat mestal goed en bij ons was dat ook zo.

• wim

hoi roos. Ja dat doen wij uit het pgb. Wat die administratie betreft die moet je inderdaad wel op orde houden. Wij hebben daar voor voor elk kind een aparte rekening geopend. Maar je kunt het ook uit besteden.