PDD-Nos en hyperactief....

  • gaby

    ik heb ook pdd-nos,

    ik heb geen adhd. maar wel mijn genoemde adhd momenten.

    kan soms enorm druk zijn…

    zijn vaak 10 minuten of zo dat ik gigantisch druk ben.

    ik heb als kind wel risperdal gehad en als nog jonger kind van die blauwe pilletjes(geen idee wat het is)

    soms denk ik wel eens dat ik adhd heb. maar ben te vaak zo ongelooflijk rustig.. gister bijna de gehele dag aan het werk geweest aan dvd's..(heb een box waar 80 dvd's in kunnen maar ik ben nogal ene perfectionist je het paste net aan dus niet dus heb ik van 80 dingetjes een millimeter randje afgesneden. daarna de dvd's erin gedaan, de papieren uit hun hoesjes gedaan, en die 1 voor 1 in insteekhoesjes gedaan en die vervolgens genummerd) kortom ben e best lang mee bezig geweest op volle concentratie. over opruimen heb ik het even niet hahahah want de lege dvd hoesjes liggen nog in de kamer. heb in de schuur nog een tas met 60 lege dvd hoesjes liggen weet even niet wat ik met de rest moet doen..

    maargoed dat was even snel een voorbeeldje dat ik heel lang aan iets kan werken. van de week een doos geschilderd. wat toch heel veel lagen heeft gekregen. ook best lang aan gewerkt…

    weet eigenlijk niet waarom ik dit alles vertel.. hou het er maar bij dak net wakker ben en bijna niet geslapen heb(ondanks dat ik momenteel aan de slaap medicatie zit)

    groetjes gaby(die nu gaat afwassen en dan gaat opruimen en dan stofzuigen blablabla(lekker gaotisch alles door elkaar doen(A))

  • Nikky

    Hoi Judith,

    Ik vroeg dit ook, omdat Youri geen problemen heeft gehad met de taalontw. en nu ook nog niet. Hij ligt daar zelfs wat voor. Ook de motorische ontwikkeling is goed gegaan, dus ik dacht misschien past Youri ook wel in deze groep.

    Een goede tip van die copietjes. Hebben ze nog meer gedaan om hem te helpen zich beter te concentreren.

    Wat heerlijk dat hij dan een uur boven speelt al was hij dan vergeten waar hij voor ging. Youri heeft nog nooit een uur lang met iets gespeeld.

    Gr Willeke

  • Nikky

    Hoi Ammie,

    Dan heb jij het niet over ritalin, maar concerta. Betekent dit dan eigenlijk dat je een medicijn maar gewoon moet uit proberen en dan maar moet hopen dat het werkt met zo min mogelijk bijwerkingen. ik vind het nog al wat met die kleine kinderen.

    Gr Willeke

  • Nikky

    Hoi Diana,

    Ik blijf het gek vinden dat als een kind alleen ass heeft, dan mag je hem geen ritalin geven en als er ADHD kenmerken bijkomen dan mag dat wel.

    Gr Willeke

  • Radicaal links

    Met kameraadschappelijke groet.