alleenstaand ouder

• dani

beste allemaal

ik ben helemaal nieuw hier,ik zal me eerst ff voorstellen

ik ben danielle (voor vrienden en bekenden dani voor het gemak)

ik ben een alleenstaande mama met 3 zonen

allereerst wesley inmiddels 17, daarna onze engel levy ~27-10-2000 *29-10-2000

(hij leeft binnen ons piep klein gezinnetje wel met ons mee) en dan onze kleine benjamin dylano

dylano was tot de leeftijd van ongeveer 9 maanden een hele gewoone goet groeiende en ontwikkelende baby

uiteindelijk is dylano opgenomen met het vermoedelijke rs virus en is ons wereldje weer op zijn kop komen testaan….na een hele lange strijd van 2 jaar waarin je als ouder in eerste instantie totaal niet serieus word genomen is het groote woord eruit

dylano heeft autismespectrumstoornis met een score minder dan 55

daarbij komt dat dylano heel groot is voor zijn leeftijd, hij word 11 juli 3 jaar maar weegt al 21 kilo en is bijna 1 meter lang.

ondanks dit alles heeft dylano een eetstoornis en neemt al bijna 2 jaar geen vaste voeding…we wachten nog op de uitslagen van de nmr scan en het genetisch onderzoek. wel is dylano pas vorige weeek begonnen op het mkd, voorlopig 2 dagen per week…dit moet uitgroeien naar 5 dagen per week,maar aangezien er nu nog een wachtlijst is is dit even een noodopvang…..vervolgens gaan we de molen in voor aanvraag pgb, ivm de aanschaf van een aangepaste wandelwagen en een aangepaste fiets…lany ziet totaal geen gevaar gaat in zijn fietsstoel staan dit is dus geen optie…taxi vervoer zit er niet in omdat het binnen de gemeente valt

maar door al het gehannes doe ik er ruim een uur enkele reis over en dat zo`n 4 keer per dag…….afschuwelijk

nu heeft er misschien iemand tips voor mij cq ons welke weg we het beste kunnen bewandelen voor een pgb of soort gelijke subsidies????

• sassie

Hoi Dani,

Welkom hier.

Het is een heel verhaal wat je verteld zeg! Fijn dat je zoontje nu op het MKD terecht kan, ook al is het nog maar voor twee dagen per week. Onze zoon heeft ook op het MKD gezeten, heeft ons erg geholpen en hij zit nu op een goede school waar hij het ook fijn heeft.

Stichting MEE, heeft vestigingen door heel het land dacht ik, kan jullie kosteloos helpen met de aanvraag van het PGB en beschikt over veel meer info waar jullie geholpen mee kunnen zijn.

MEE heeft ons ook heel goed bijgestaan met al de papierenrompslomp omtrent de aanvraag en helpt ons nu weer met de aanpassingen

Veel succes met de aanvraag en ik hoop dat als je zoontje volledig op het MKD zit je ook weer wat tijd voor jezelf kan pakken want dat is heel belangrijk, even iets voor jezelf doen.

Sassie

• Frieda

Hallo Dani,

Heb je al TOG voor je zoon? Dat is een soort extra kinderbijslag. Meer info hierover kun je vinden op de site van de SVB.

groetjes, Frieda

• Girlkickboxer23

Jeetje hee, dat moet niet meevallen om het allemaal alleen te moeten doen. Alleenstaande moeder zijn van “normale”kinderen is al zwaar. Laat staan als ze ook nog eens iets hebben. Knap dat je het toch allemaal zo goed doet met je kinderen. Dat mag wel eens een keer gezegt worden.

• truus

hoi dani, dit is nogal wat wat ji vertelt, niet eenvoudig.

Wat mij wel door mn hoofd schoot, is dat je volgens mij geen aangepaste wandelwagen of fiets van pgb mag en kan kopen. Pgb is voor zorg in te kopen, en niet om materiaal van te kopen. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij ben je nu verkeerd bezig. Fiets kan je beter bij gemeente aanvragen, hebben wij ook gedaan, en gekregen. Ook via uwv gellof ik, maar dat weet ik iet zeker. wandelwagen kan je daar volgens mij van krijgen. Misschien kan je taxipas aanvragen voor je zoon, kan hij voor schijntje met taxi mee.

Zo het nu gaat is het idd geen doen

succes Truus Moeder van R, 8 jaar met ass en adhd

• dani

hallo allemaal

bedankt voor jullie reacties

idd truus, je hebt helemaal gelijk…van pgb mag ik idd geen aangepaste spullen kopen.

ik ben inmiddels terug naar de gemeente geweest ivm de aanvraag WMO en BIJZONDERE BIJSTAND

via deze twee regelingen zo Dylano geen taxi krijgen omdat het in de stad zelf is waar het MKD gelegen is.

as maandag heb ik wederom een afspraak met een medewerkster van MEE, kijken of die inmiddels iets heeft kunnen fixen.

4 april hebben we een tof verzetje, een proefrit op de nieuwste doove duofiets,ik denk dat ik hem maar bij de gemeente binnen ga parkeren…worden ze misschien eindelijk eens wakker, hahaha

ik kan wel per direct een beroep doen op het logeerhuis en dergelijke dingen maar dat is nu juist het gene waar ik absoluut niet op zit tewachten.

misschien in de toekomst,maar ik vind Dylano daar nu nog veel te jong voor, haha wilde zeggen te klein maar met zijn postuur van 21 kilo en 97 cm is hij niet bepaald klein voor zijn leeftijd.

wel heb ik het verzoek ivm de TOG regeling via de svb aangevraagd dat mag 6 maanden op voorhand en ja Dylano word natuurlijk in juli 3, niet veel euries maja alle kleine beetjes helpen

• truus

wij hebben van de gemeente een tandem gekregen waar R voorop zit en waar ik ( of mn man) achterop en wij sturen. kan de gemeente heel goed geven vie wvg. daar is ie voor

dan zal het ook niet meer zolang duren dat je onderweg bent. moet hij zelf ook meetrappen.

maarja, met 3 al op zo'n tandem zitten……………………ik zou het met mn jongste nog niet doen, die wordt in juni 4.