DaKTP vaccin - autisme?

• Karin

hallo Allemaal,

Ik ben hier heel lang niet meer geweest maar ik heb een vraagje.

Mijn oudste zoon Emiel (6jaar alweer) heeft klassiek autisme.

Mijn jongste zoontje Jeroen (4 jaar) komt nu in aanmerking voor de DaKTP vaccin.

Ik heb laatst gehoord dat autisme niet alleen aangeboren maar ook door deze coctail (DaKTP) gekregen kan worden (dit is in Engeland al enige tijd een discussiepunt en mijn schoonfamilie woont in engeland).

Ook in een aflevering van Ophra werd dit gezegt.

Ergens twijfel ik hierover maar toch knaagt er iets van binnen.

Weet er iemand hier iets meer van?

groetjes,

Karin (moeder van Emiel en Jeroen)

• Can

Ik zou zeggen luister naar je eigen moeder gevoel. Je kan de inenting misschien wel uitstellen om zo wat meer bedenktijd te krijgen.

groetjes

Can

• judith

Hoi wat ik niet snap is wat jij zegt “ mijn zoontje komt nu in aanmerking” als je hier naar het consultatie bureau gaat krijgt je kind die inentingen…….standaard allemaal………zelf geloof ik niet zo in het krijgen van autisme nav inentingen hier zit het echt in de fam ( met of zonder diagnose) bovendien zal dat wel meevallen want als dat echt zo was in amerika zou dat bedrijf zoveel claims krijgen ( amerika is het I am going to sew you land) dat het niet meer zou bestaan……….ben zelf jaren geleden redelijk kritisch geweest tegen het inenten maar je heb geen echte keuze of je doet niks of je “pikt” alles………ben niet tegen inenten maar wel de leeftijd en de hoeveelheid…………ik stam nog af van de generatie die gewoon de bof en de mazelen en de rode hond heeft gehad en niks mis mee hoor alleeen wel vervelend dat paps of mams bij al die ziektes minimaal een week thuis zou moeten zijn………onze economie is daar niet op voorbereid………en voor de twijfelaars………..onze jeugd heeft niet meer de bof of mazelen etc maar wel de eerste ziekte, tweede zesde of zevende………..daar heeft mijn moeder van 76 nog nooit van gehoord hoor………..dus wie houd wie voor de gek……..

sorry dat ik een beetje of topic gegaan ben maar ach soms moet je lastig zijn toch

gr Judith

• ilse

Hoi !!!

Ik heb mijn zoontje toen in 2en laten inenten. Dus niet gelijk, de andere één maandje later, maar of het daadwerkelijk iets uitmaakt wel of geen inenting, dat is tot nu toe nog niet bewezen, maar autisme heb je en krijg je niet door een inenting !!! Wel wordt afgevraagd of autisme versterkt kan worden door het inenten. Het probleem is dat inentingen die je rond het 1ste jaar en 14 mnd krijgt, dat dan meestal autisme het meest herkenbaar gaat worden, dus alles is :? Als je er info over zoekt, word je overspoeld met allerei verschillende meningen !!! Zelf heb ik niets gemerkt toen ons zoontje rond zijn 4e jaar werd ingeënt, hij is ook klassiek autistisch. Ja het lijkt op een “terugval”, maar na een inenting wordt ook het immuumsysteem “aangepakt” zeg maar en dan worden ze soms wat hangerig en ziekig van, maar dat krijgen de meeste kinderen na een inenting, ook hebben sommige er geen last van, dus …………. dat is een heel normaal verschijnsel !!! Ons zoontje was ook een aantal dagen na zijn inenting wat hangerig en stiller en meer in zich zelf, maar hij was al vlot daarna weer de “oude” hoor !!!

Nou ja, dit is alleen maar mijn ervaring hoor ;) !!! Grtjs Ilse, een “oude” medeprikster, alles goed met iedereen ???? ;)

• carla van dewaal

hallo ilse

lang niet gezien.

maar karin.

ik zou je kind gewoon in laten enten.

en ik denk dat het vaccin.

niet met het autisme te maken hebben.

ik heb pas ergens gelezen.

dat het 11 gen er wat mee te maken heeft.

dus kan het genetisch zijn.

groetjes carla

• sandra

Hallo Karin

Ik heb voor hetzelfde probleem gestaan en ben het volgende aan de weet gekomen hierover:

De oproer die in Engeland is ontstaan gaat over de BMR vaccinatie.

Op de website van het RIVM (Rijksinstituut voor volksgezondheid en milieu) kun je geruststellende informatie vinden.

Onderdeel van deze site is het RVP (rijksvaccinatieprogramma) met veel uitleg over vaccinaties en nieuwsberichten daarover.

Ga naar www.rivm.nl/rvp. Daar vind je onder “actueel” een bericht over kwik in vacc. en autisme. En onder “archief actueel” vind je informatie over de BMR en autisme. Ook kun je daar een rapport inlezen met het advies van de gezondheidsraad.

Verder kun je natuurlijk altijd zelf even “googelen” op BMR en autisme.

Ik heb zelf besloten om de vaccinaties gewoon door te zetten, mijn dochter heeft ze dus wel gehad.

Ik hoop dat deze informatie je een stukje op weg kan helpen.

Succes

Sandra

• Karin

halllo allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ga zeker even kijken op die site van RIVM.

groetjes,

Karin (moeder van emiel en jeroen)

• Jessica

yo gewoon laten doen je mot niet geloven wat die lui zeggen en (bijna) alle kinderen hebben die vaccin gehad, ik ook dus autisme is onstaan tijdens de zwangerschap en niet door zon DaKTP vaccin wat stelletje onnozele sukkels die dat zeggen en ik wil liever niet ziek worden zonder die vaccin, sommige kinder hebben dat niet gehad voor allerei redenen is meer zatbaar voor ziektes.

xx jessica