Beste ouders van kinderen met een Autisme Spectrum Stoornis.
Sinds het begin van het school jaar ben ik staigere op een woonvorm voor kinderen met een verstandelijke beperking. Één van deze kinderen heeft een Autisme Spectrum Stoornis.
Ik moet voor mijn opleiding een eindscriptie schrijven. Ik heb hiervoor het onderwerp gekozen: Kinderen met een Autisme Spectrum Stoornis
Officieel luidt De vraagstelling:
“Hoe begeleid je verstandelijk beperkte cliënten met een stoornis uit het autisme spectrum in de woonsituatie?”.
Hierbij wil ik een verschil maken:
Tussen het thuis wonen en het wonen op een woonvorm
Graag zou ik van ouders die ook een kind met een Autisme Spectrum Stoornis hebben het één en ander willen weten:
De volgende vragen zouden een richtlijn kunnen vormen voor je verhaal:
• Waar woont het kind.
• Woont het kind nog gewoon thuis? Dan zou ik graag willen weten wat voor invloeden het kind op de rest van het gezin heeft. En hoe uw daar mee omgaat. Heeft uw in deze opvoeding hulp van instanties?
• Woont het kind in een woonvorm? Dan zou ik graag willen weten wat voor invloeden het op uw heeft dat het kind niet meer thuis woont. Komt het kind beter tot zijn recht in de woonvorm.
• Welke tips of ideeën heeft u waar andere ouders of begeleiding die voor het eerst met een ASS kind te maken hebben iets aan kunnen hebben.
• Wanneer zou u besluiten om je kind thuis te laten wonen, of naar een woonvorm te laten verhuizen.
• Hoe zou jij de begeleiding ingevuld willen zien.
• Waar maak je je (de meeste) zorgen over?
• Hoe zie je de toekomst van je kind?
• Wat zou je verder nog kwijt willen?
• Zou je nog een boek o.i.d. aanraden om mij verder te helpen met mijn scriptie?
Wanneer u de moeite wilt nemen mij iets van uw ervaringen te vertellen zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik zal uw verhalen in ideeën, ervaringen in algemene zin gebruiken voor mijn scriptie.
Ik hoop dat u begrijpt dat ik de informatie sowieso alleen gebruik om meer inzicht te krijgen.
Theoretische verhalen heb ik natuurlijk gelezen en gebruikt uit diverse boeken. Het zijn juist de levensverhalen die de scriptie kunnen verrijken.
Ik zou het zeer op prijs stellen als u mij iets zou willen laten weten.
Alvast heel hartelijk bedankt!!
Met vriendelijke groeten,Anouk Vos