Concentratie ver zoek

• Mieke

Hallo,

Ik ben Mieke heb 2 zonen van 11 en 14 met autisme. Gisteren heb ik een gesprek gehad op school (cluster 4) van de oudste en hij kan zich niet concentreren in de klas. Komt te laat in de les, is dan zijn boeken vergeten. Kan niet ordenen/plannen/organiseren (wat ook bij autisme hoort) maar het is nu zo storend dat ze in het gesprek aangaven of hij geen medicatie kan gaan gebruiken. Hij zegt constant riedeltjes en liedjes op in de klas. Blijft hangen in rare vragen en komt er niet uit. Dus ik zoek therapieen, middelen, mag ook de alternatieve richting op zijn die bij jullie geholpen hebben.

• ilse

Hoi

Ik wil even zeggen, tsjonge zeg wat een opmerking ………..kan hij geen medicatie nemen……….. belachelijk !!! Ze kunnen beter samen met jullie een goede oplossing zoeken voor dit “probleem”, als meteen aan medicatie te denken !!! Misschien toch meer individuele aandacht voor hem creëren of jullie juist helpen bij het zoeken naar de juiste plek/oplossing voor jullie zoon, als het te moeilijk wordt voor hem “bij te blijven” zeg maar. Ik hoop dat je verdere reacties krijgt uit ervaring, ons zoontje met een AS is nét 6, hij zit op een ZMLK-school en ik heb 2 dochters van 18 en 21 zonder ASS. Dus helaas kan ik (nog) geen adviezen of ervaringen geven. Heel veel sterkte ermee !!! Grtjs Ilse

• ammie

Soms is medicatie wel een toegevoegde waarde. Mijn zoon zit ook op een Cluster 4 school en zit daar in een speciaal klasje. Ook hij heeft absoluut geen concentratie en één op één begeleiding werkt ook niet altijd even goed. Puur omdat hij, zoals wij dat zeggen, iedere keer weer een filmpje afdraait in zijn hoofd en zich dan daar meer mee bezig houdt. Zonder medicatie zou het ws. nog erger zijn……….

Je zou het een tijdje kunnen proberen met medicatie Mieke. Als het niet goed bevalt kan je altijd nog weer stoppen.

Ook op het Cluster onderwijs is het niet altijd zo dat door middel van een speciale aanpak het probleem oplost.

Succes!

• Mieke

Welke medicijnen gebruikt hij?

• truus

hier wordt concerta gebruikt. Zonder medicatie zou hij niet eens naar school kunnen ivm onrust in lijf en koppie

Truus

• ammie

Concerta…….de lang werkende Ritalin.

• ilse

Hoi Ammie :)

Je moet absoluut niet zien dat ik tegen medicatie ben hoor !!! Ik vind het alleen zo snel gezegd, snap je een beetje wat ik bedoel ;). Als het niet anders kan, ja dan is het gewoon niet anders. Meer bedoelde ik er eigenlijk niet mee hoor. Tegenwoordig vinden de juffies en meesters al snel iets teveel of storend of ligt het aan mij ;) Hoest met je Ammie ??? ;) dikke knuf Ilse

• ilse

Ja, dan kan het helaas niet anders, sorry dat ik zo snel mijn mening gaf, maar ik heb altijd al zo van als het lastig wordt, kan er dan geen medicatie gebruikt gaan worden, het is idd pas van belang van uiterste nood, zoals bij jullie, helaas sorry hoor voor mijn “bevooroordeelde” mening (schaam). Het is prachtig hoor dat het bestaat, daar ben ik het absoluut mee eens !!! Grtjs Ilse

• ilse

Hoi Ammie, ik heb ook nog reactie gegeven, aan het lijntje bij truus :D:D:D:D “aan het lijntje”:D, lees maar ffies (schaam) dikke knuf erbij ;)

• Susan

Waarom sorry Ilse?

Ik kan het niet anders dan met je eens zijn. Mijn eerste reactie was eerst ook: “ Waarom alwéér medicatie?!”

Ik weet ook dat het in sommige gevallen, zoals bij de zoon van Truus echt niet anders kan, maar soms wordt er wel iets te makkelijk naar medicatie als dé oplossing gegrepen.