prikkelbaar

• Can

Dat is wat onze oudste zoon al een tijdlang is.

We zijn van school verandert omdat hij vaak overprikkelt thuis komt.

Zoonlief heeft pdd nos en adhd kenmerken.

We staan voor een komende verhuizing en zoals het nu gaat vraag ik me af of we dit als gezin wel gaan overleven, gezien hij explosief en gauw boos is. Discussies probeer ik te vermijden maar hij gaat door tot het uiterste.

Iemand een oplossing of ervaring ermee?

Thuis zijn we consuquent en vaste regels. Hij weet goed waar hij thuis aan toe is.

Hij wordt binnenkort tien jaar.

groetjes

Can

• Susan

Ik denk, weet zeker, dat als de verhuizing eenmaal achter de rug is, het een stuk beter zal gaan. Het is ook nogal wat;

andere school, nieuw huis…

• Can

Ik hoop het dat dat zo is. Op zich praten we niet over het nieuwe huis plus verhuizing waar hij bij is maar ja, hij is natuurlijk ook niet van lotje getikt:D

Het valt mij op dat hij al drie kwart jaar zo gauw geprikkeld is en ik hou mijn hart vast voor de verhuizing

groetjes

Can

• Susan

Misschien in overleg met een arts toch tijdelijk iets van medicatie?

En ik denk dat het juist heel belangrijk is om juist tegenover hem duidelijk te zijn. Hij weet dat er wat gaat gebeuren, maar heeft geen idee wat precies. Probeer hem erbij te betrekken door bv. samen zijn spullen vast in te gaan pakken.

En zijn jullie al bij het andere huis gaan kijken? Dan weet hij ook beter waar hij aan toe is.

Iets niet weten kan voor meer spanning zorgen dan iets wel weten.

Susan

(ben heel benieuwd hoe het zaterdag gaat…)

• Can

dank je Susan voor je deskundige blik :)

en de tips plus adviezen….

Denk dat hij zaterdag helemaal in topconditie is,

hij vindt yucatan heeeeeel erg leuk:D:D

groetjes

Can

• Susan

De vorige keer vond die me niet zo aardig geloof ik;) Ik wilde iets wat hij absoluut niet wilde…

Maar je hebt vast gelijk. Wij lekker kletsen enzo en zij lekker spelen:D

Enne graag gedaan

• judith

Hoi Can weet dat jij niet zon voorstander ben maar ik zou toch ook even denken aan tijdelijke medicatie……..wat Susan al zei het is ook niet niks en verhuizen andere school etc….doet me een beetje denken aan mijn oudste op die leeftijd……ben nu trouwens de dipiperon aan het afbouwen hij zit nog maar op 5 druppels al een hele tijd….want die pubertijd valt ook niet mee hoor…..

goed sterkte met alles en JA je overleeft het echt wel hoor…….

groetjes Juutje

• Can

Susan maak je niet druk meid. Als dat zo is vindt hij mij ook heel vaak niet aardig want hij moet van mij zoveel ;) maar af en toe krijg ik zowaar toch nog een omhelsing.

Vanmiddag tijdens het buitenspelen is hij hard gevallen en had een paar bloedende wonden. Na de schrik bekomen te zijn had ik hem eigelijk binnen moeten houden maar hij wilde persee met alle geweld buiten met zijn vriendjes spelen die ook aan pokemon (Hij is zwaar verslaafd aan pokemon) kaarten en spelletjes doen, vervolg hij hield zich niet aan de afspraak om op tijd thuis te komen voor het eten dus moest ik hem halen en toen ik de gisteren gemaakte afspraak herhaalde dat er savonds na het eten niet meer buiten gespeeld wordt,

ging meneer weer helemaal door het lint.

Ik denk dat ik toch duidelijker moet zijn,

deze week blijft hij binnen omdat het buitenspelen erg spannend is momenteel.

groetjes en tot zaterdag:)

Can

• Can

Op dit moment lijkt het me helemaal geen slecht idee. Want zoals het nu gaat is het ook niks. De medicijnen die we hebben geprobeerd werkten alleen weer voor andere problemen bij hem, zo had hij bijv. last van negatieve gedragsveranderingen en hoofdpijn.

groetjes

Can

• KB

Ja ik weet het pas heb ik mijn kamertje verbouwd en dan al die veranderingen zijn toch slecht bestemd zeggende dat ik depressie gevoelens ontwikkel!