Pfff, krijg nooit rust...

• Astrid

Hallo, daar ben ik weer. Astrid, 21-jarige autist met visuele handicap die een tijdje terug had gepost op zoek naar waar ze kan beginnen met zoeken naar woonplek. Ik kom totaal niet verder.

Ik schreef eerder dat ik vanuit de psychiatrische opname afdelig waar ik nu zit naar een trainingshuis in Deventer moest terwijl dat n iet past (ik heb al heel veel woontraining gehad en kan in principe veel praktisch gezien). Ik ben er geweest en de behandelcoördinator daar snapte ook wel dat het niet werkte. Verwees me naar Met Het Oog Op Morgen, een ouderinitiatief in Apeldoorn. Ben daar geweest, maar ze hadden neit alvast even aan de telefoon verteld dat ze een ellenlange wachtlijst hebben, misschien wel jaren, en dat ze de eis stellen da tje 32 uur p/w buigtenshuis werkt/dagbesteding hebt. Dat trek ik dus helemaal niet, kost me veel te veel energie. Maar nu moet ik er toch heen volgens de afdeling, maar dan via een gigantische omweg. Eerst naar een andere afdeling hie rin Nijmegen waar ik nu zit (was al gepland), dan naar een afdelign of wat ook ergens in Apeldoorn om daar die 32 uur dagbesteding te gaan zoeken (ik wou studie doen bv. open universiteit, maar dat mag dus niet) en dan misschien op lange termijn daarheen, als ik het dan aankan om 32 uur dagbesteding te doen of ergens daar dichtbij (ze vonden 28 of zo ook wel goed). Dus ik zit nog jaren in de sleep situatie met geen enkele basis..en ik ben al uitgeput..En mijn ouders heb ik geen contact mee bijna, vrienden ehb ik niet en hulpverleners zijn per definitie niet te vrtrouwen. Ik zit hier al 2 1/2 jaar mee en nu nog langer!! Ik ben nu thuis op mijn eigen hok (woonde zelfstandig) en wil hier blijven (ik mag een avondje), maarja dat trek ik ookniet dat is juist de reden dat ik opgenomen ben. Ach laat ook maar, jullie kunnen me toch niet helpen er is toch niemand die het snapt en op die plek in Apeldoorn waar ik dan tussendoor heen moet ook niet(ze hebben de ballen verstand van autisme). Laat maar. Ik kom toch nergens terecht nooit meer. Ik blijf wel hier, ga in sept, naar de uni (huur van studentenhuisvestign) dan heb ik tenminste 4 jaar een stabiele situatie. Jammer dan als ik het niet trek. Sorry dat ik stom ben. Ik hoop dat jullie kinderen een stuk minde ronmogelijk zijn dan ik. Sorry dat ik zeur.

ps - had al op internet gezocht, hele hoop ouderinitiatieven gevonden mja die hebben toch geen plek vrees ik en anders willen ze me toch niet.

• judith

Hey je zeurt nooit he en je bent niet onmogelijk je bent alleen de “pineut”dat je als autist geboren bent en dan ook nog met een visuele handicap…daar heb jij niet om gevraagt toen je geboren werd en dat de hele boze buitenwereld niet meewerkt dat is niet jou schuld… en zeuren doe je ook niet …… ik kan jou niet helpen met je probleem qua woonplek maar wil je wel zeggen dat je je zelf niet zo negatief moet neer zetten…….het is een schande dat onze huidige maatschappij niks voor jou kan doen……wachtlijsten regeltjes etc etc…..maar blijf geloven in jezelf met wat je wel kan en je hart luchten kan hier altijd………

groeten en sterkte

Judith.