meteen risperdal?

• marjolein

Hoi,

Heb zelf een dochter met diagnose PDD-NOS en idd de eerste 4 a 5 weken op een andere plek voelt ze zich niet veilig genoeg om haar eigen aard te tonen. Vorig jaar barstte de bom hier en haar vader bood aan haar 8 weken op te vangen. Heb het aanbod dankbaar aangenomen en de eerste 3 weken ontving ik enthiousaste telefoontjes van Pa. Hij begreep maar niet waarom ze zo moeilijk deed thuis, zou het dan toch aan mij liggen ?. Nou de een week daarna belden zij mij uitgeput op en smeekten zij mij haar op te halen en nu zijn ze overtuigd dat ze hulp nodig heeft. Ik zou je aanraden hem een jaar in huis te nemen en dan te oordelen. Mischien heb je gelijk, ik hoop het voor hem en anders krijgt hij dan de hulp die hij nodig heeft.

• ongeruste stiefmoeder

Hallo marjolein,

klopt. Snap dat wij vaak als makkelijk denkende ouders worden gezien. Ook dit is het geval geweest bij zijn zus. Die woont nu sinds twee jaar bij ons en dit gaat erg goed.

Sorry, maar ik denk dat ik met deze aktie om hier te posten niet veel wijzer wordt, omdat er teveel verhaal aan vooraf gaat waarom wij onze bedenkingen hebben.

Het was mijn angst voor risperdal dat ik hier heb gepost, om meer te komen te weten over het geneesmiddel en vooral in welke gevallen.

Het probleem is dat wij nergens van op de hoogte gehouden worden, dus ook geen inzicht hebben in de problematiek.

Ben verder wel wijzer dat risperdal niet per definitie fout is, maar ook hele verkeerde redeneringen tegenkgekomen om dit te gaan gebruiken.

Nogmaals bedankt allemaal, en verder zullen we er zelf uit moeten komen.

Helaas is overleg met moeder niet mogelijk, en dat maakt het ons probleem.

Vriendelijke groet,

de ongeruste stiefmoeder ook namens vader

• ongeruste stiefmoeder

dank je wel voor je reaktie.

Deze symptomen herkennen we geenszins in onze zoon, ook de school niet, vandaar onze eerste reaktie van geen medicatie.

Nogmaals, bedankt!

• Tilly

Hoi, Zit nog maar net op jullie prikbord te kijken. Weet niet of dit al geprobeerd is maar wij hebben erg goede resultaten met onze zoon met visoliecapsules.

We hadden een hele andere reden om het te proberen, en na paar maanden bleek het meer te werken dan we verwacht hadden.

En, niet onbelangrijk, baat het niet schaad het niet.

We gebruiken natufit omega-3 forte, 1xp.d.

Succes!!

• judith

Heb mee gelezen en snap jou kant wel hoor…( heb hier trouwens zoon met medicatie ) wat ik graag zou willen weten is hoe de voogdij geregeld is …..hebben jou partner en zijn ex een voogdijregeling cq co ouderschap???? lijkt me namelijk dat als jou man bezwaren tegen medicatie heeft dat hij dit dan ook kenbaar mag maken…….tja en verder zou er toch eens aan bemiddeling tussen de ex echtgenoten gedacht mogen worden……elk kind is er de dupe van als biologische ouders niet meer met elkaar kunnen communiceren……..

goed succes en sterkte er mee

groetjes Judith

• ongeruste stiefmoeder

Hallo judith,

Dit advies hebben we vorig jaar al gehad, om iets aan onze communicatie te doen.

Twee dagen later kregen we een mail van haar nieuwe man dat hij de communicatie op verzoek van moeder overnam…….

Ondertussen hebben we een advocaat een brief naar hun advocaat laten sturen om te voorkomen dat die medicatie maandag begint. Niet voordat wij weten welke problemen er spelen waar medicatie voor nodig is.

De huisarts heeft de jongen 1x gezien, de school vindt het niet nodig, wij vinden het niet nodig (ook niet als de jongens hier 3 weken zijn) dus op voorhand en zonder overleg proberen we de medicatie te blokkeren.

Verder zijn ze bij een ander begeleidend bureau gegaan zonder ons te informeren, dus willen we voordat ze hier mee verder gaan weten wat voor bureau, dat dit bureau ook contact met ons heeft gehad.

Pffff, wat een toestand. En inderdaad, de kinderen zitten ertussen… was er maar overleg mogelijk…..

De school gaat een mediator of iets dergelijks aan moeder voorstellen, en laten we hopen (al weet ik bijna zeker dat ze dit niet wilt) dat dit beter wordt.

Groetjes!