pgb aanvragen

• Roos72

Hoe vraag ik in hemelsnaam PGB aan?

Ik heb op www.pgb.nl gekeken en vind daar alleen dat ik pgb kan aanvragen als ik het via jeugdzorg doe. Mijn zoon is gediagnosticeerd en onder behandeling bij de Bascule. Moet ik nu werkelijk ook weer het hele verhaal bij jeugdzorg gaan opratelen. incl evt. onderzoeken. Daar zitten wij echt niet op te wachten.

• Susan

Misschien eens bij stichting MEE informeren?

• aryk

Hier vragen wij pgb aan met behulp van een pgb adviseur. Alle adviseurs zijn te vinden op http://www.pgb-nbpa.nl/. Je betaalt wel een bedrag voor hulp maar het is het alleszins waard (dit betaal je achteraf mbv het verkrgen pgb). Het scheelt je een hoop gezeur bij jeugdzorg. Ook stichting mee kan het voor je doen (meestal gratis).

Succes.

• truus

stichting mee, idd het goede adres

• Roos72

Maar kan ik buiten een andere instantie(de Bascule) dan ook zomaar weer een andere instantie (in dit geval stichting MEE) gaan inschakelen?

• Can

JA :):)

• wim

het hoeft niet per definitie bij bij jeugdzorg. het is afhankelijk van het iq het kan ook bie het cis (sentrum indicatiestelling )

• ammie

Wim, het CIZ is voor kinderen met een verstandelijke beperking………Of voor volwassenen.

PGB moet je bij BJZ, indien er sprake is van een “normaal” IQ, aanvragen maar dat kan met de hulp van MEE of een andere hulpverleningsinstantie…..Dit kan ook bij mensen die je evt., als het PGB wordt goedgekeurd, betaald vanuit het PGB.

Je hoeft niet met onderzoeken door de mangel bij BJZ maar zij moeten het PGB wel goedkeuren.

Groetjes, Ammie

• wim

hoi Ammie dat is precies wat ik wilde zeggen alle drie onze kinderen hebben pgb. twee via BJZ en een via cis. Het omslagpunt ligt ergens bij een IQ. van 84.

maar inderdaad Roos je zult het verhaaltje nog wel vaker moeten op reutelen :?

neem contact op met MEE die hebben ons in alle drie de gevallen goed geholpen.

sucses het is de moeite waard het gaat immers om je kind.

• ammie

Oeps Wim, had het woordje iq in je berichtje over het hoofd gezien….excuus!