pgb aanvragen

• Roos72

Ik denk dat wij het maar via Mee gaan proberen.

Er is immers al een diagnoserapport bij de Bascule geschreven.

Helaas zeggen zij alleen maar; denk aan een PGB aanvragen…

En dit heb ik nu al maanden uitgesteld. Je wordt zo verdrietig van iedere keer weer het verhaal vertellen.

Maar ik geloof toch echt wel dat het wij het nodig gaan hebben.

Al is het maar voor af en toe een dagje of weekendje opvang.(wat niet voor de normale mens zo te betalen is) Hoe erg ik het ook vind om dat op te schrijven, maar zijn zusje en wij zijn er echt eens aan toe.

• Susan

Ik denk dat je in dit geval moet kiezen voor je gezin en je hebt nu eenmaal recht op PGB, waarom zou je het niet doen?

Dat het vervelend is om iedere keer weer het hele verhaal te vertellen is vervelend, dat is zonder meer waar, maar geloof mij, dat went ook wel uiteindelijk….

Susan

31 PDD-nos

• truus

geef niks roos. dat je het erg vindt om op te schrijven. Zo ‘hoort’ het ook te voelen, de eerste keer dat je kind uit logeren gaat omdat wij ff adempauze willen hebben. Maar zodra je ziet dat je kind het er naar z'n zin heeft, kunnen jullie echt genieten van de dagen dat hij naar zijn logeeropvang is. Dat jullie ineens dingen kunnen gaan doen die anders niet mogelijk waren. Vooral voor z'n zusje.

Vergeet dat niet mee te nemen in de aanvraag, dat het voor zn zusje ook erg belangrijk is, dat zij ook zo nu en dan ff ruimte moet hebben zonder haar broer erbij

succes, truus

• autisme.pagina.nl

Wij hebben dit ook via MEE gedaan.

Kwam op ons over als zeer begripvolle professionele mensen.

Diagnoserapportage is inderdaad verplicht,zo krijgen ze een goed inzicht.

Winden er ook geen doekjes om en waarschuwen ook voor de risico's die vastzitten aan een PGB,als je eea zelf administratief afhandeld komt er nogal wat bij kijken,maar ik zou dit zeker niet laten liggen,het is de moeite waard.Deze pot geld is speciaal oa voor ons en de hulp beschikbaar.

Ik las van de week in de krant dat er tig miljoen euro in de schatkist zit waaronder allerlei subsidies en hulpregelingen die mensen gewoon niet aanvragen,terwijl ze er wel recht op hebben,dat geld ligt gewoon te wachten op de rechtmatige aanvrager.

Ga er voor en succes !

www.mee.nl

Ron.

• Roos72

Dank jullie allemaal voor de goede adviezen.

Ik ga nu toch echt MEE maar eens bellen. Hoe ik er ook tegenaan hik.

Zijn sociaal/emotioneel training gaat eerdaags ook beginnen, dus wij hopen het beste.