Na een jaar, waarvan een half jaar ziek, binnen de sociale werkvoorziening gewerkt te hebben, heb ik begin dit jaar ontslag genomen. Dat kon omdat ik nu een WAJONG-uitkering heb.
Binnen de SW werd ik ziek, dus ontslag nemen is de beste oplossing. Omdat ik wel aan het werk wil (blijven) is er onlangs PGB aangevraagd om werk en de passende begeleiding in te kunnen kopen.
Plannen lijken goed, werkplek lijkt goed, begeleiding lijkt goed.
www.plan-support.nl
Maar nu die PGB nog. Het eind december aangevraagd, maar nog steeds niet rond. Reden? Het CIZ wil een diagnose hebben en die van de RIAGG (toen nog) is niet toereikend genoeg. De diagnose moet van de huisarts komen en daar loopt wat mis.
Uiteindelijk als alles rond is, ga ik werken binnen de hierboven genoemde organisatie en intussen gaan ze vandaar uit voor mij aan het zoeken naar een passende werkplek. Als voorbeeld is MEE genoemd. Ik wil graag aan het werk als administratief medewerker binnen de zorg en dat is misschien een mogelijkheid.(ik heb een mbo opleiding voor directiesecretariaat gedaan) Hier krijg ik ook begeleiding van Plan support.
Een andere droomwens is een cursus medische terminologie te gaan volgen, zodat ik als medsich secretaresse aan de slag kan. We/ze willen proberen om mij op een plek te krijgen waar deze cursus noodzakelijk is en mijn toekomstige werkgever dit betaalt.
Als ik mijn traject binnen Plan support doorlopen heb, helpen ze me aan een vaste jobcoach.
Kortom; ik eindig weer hoe ik begonnen ben en ik heb er ongelooflijk veel vertrouwen en vooral zin in.
Susan
31 PDD-nos
ik hoop dat het een beetje te volgen is