TOG

• Lelo

Ik heb TOG aangevraagd voor mijn dochtertje. Nu werd ik vanavond opgebeld dat ze woensdag op huisbezoek komen…. Wie kan mij vertellen wat ze dan komen doen? Ik moet speciaal mijn dochtertje van school halen omdat ze ook haar dingen willen vragen (wat dan???).

Mijn dochter heeft overigens pdd-nos + gedragsstoornis en natuurlijk zit ze nu juist in een zeer goede periode. Ben dan ook bang dat daardoor het hele gedoe niet door zal gaan. Zou het fijn vinden als er mensen zijn die mij kunnen vertellen wat ze op huisbezoek komen doen.

• Eline

Wat vreemd. Ik moest alleen een formulier invullen en de verslagen van de diagnose en zo opsturen en toen was het geregeld.

Ik weet niet wat ze in zo'n gesprek komen doen maar in ieder geval moet je de situatie eerder slechter voordoen dan beter. Dus beschrijf hoe het met haar gaat als ze een slechte periode heeft. Moet je haar dan aansturen/aanmanen om te douchen, zich aan te kleden, tanden te poetsen enz. dan kan ze dat dus niet zelfstandig. Daar gaat het voornamelijk om. Of een kind de dingen zelfstandig kan die bij die leeftijd hoort of niet.

• Anna

Ik heb eens zo'n gesprek gehad. Ze wilden aanvullende info om tot een besluit te komen. Ik moest toen ook de oudste thuis houden van school. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Zou teveel prikkels voor hem zijn en hij zat al heel slecht in zijn vel toen. Wilde hem niet uit zijn “routine” halen en daar ging deze meneer mee akkoord.

Dat is natuurlijk wel afhankelijk van de persoon die komt.

Ik heb zijn vragen beantwoord en vanuit oudste gesproken en wat “normaal” zou zijn op zijn leeftijd. Bijv. luiers dragen (10 jaar) omdat hij anders meerdere keren op dag broek moest verschonen en wat daar de gevolgen van waren.

Het is toegekend zonder moeilijk gedoe.

Succes

• Roos72

Ik heb er (nog) geen antwoord op. zit ook te wachten op een antwoord.

Hoe lang heeft het bij jouw geduurd voordat je iets hoorde?

• Can

Wat raar dat je je kind speciaal van school moet halen omdat ze haar iets willen vragen:? Bij ons zijn ze voor de jongste wel geweest, voor de oudste moesten we ook alleen maar papieren ect opsturen. Die mevrouw die voor de jongste kwam vroeg niks aan hem zelf, maar alles aan mij.

Vreemd hoor,

ook belastend en spannend zo voor je dochter dat ze haar routine moet doorbreken

gr Can

• Anna

Vraag was voor mij? ;)

De beste man zei na het gesprekje dat hij een positief advies ging uitbrengen en gaf een knipoog. Maw, zit wel goed. Maar ja, die moest ook een slag om de arm houden. Met een week brief in huis en het volgende kwartaal stond geld op rekening.

• Roos72

De vraag voor is voor wie hem wil beantwoorden.;-)

Mijn vraag is hoe lang het duurde tussen de aanvraag en het uiteindelijke toekennen of bezoek?

• Anna

;)

Bij ons was het met een ruime maand geregeld. Aanvraag, bezoek, toekenning.

Ligt er dan alleen aan wanneer het volgende kwartaal begint en dat kan het wachten op geld langer maken.

• Roos72

mmm wel vreemd dan.

Ik heb het zeker al meer dan een maand geleden opgestuurd en er nog niets van gehoord.

• Anna

Vaak genoeg achteraan bellen …

Anders verdwijn je van linkerstapel naar rechterstapel en dan vanzelf in de la ;)

Het is hier wat jaren geleden, misschien dat ze het nu drukker hebben.

Of afhankelijk van regiokantoor.

Geen idee.

Maar bellen hoe het ermee staat kan je natuurlijk altijd doen.