wandelwagen ???

• danielle

hallo allemaal

zoals jullie al hebben kunnen lezen is de wmo aanvraag voor mijn zoontje Dylano goed gekeurd, nog even wachten op het groene licht vd gemeente terneuzen om de orders daadwerkelijk tegaan mogen plaatsen.

de aanvraag is goed gekeurd op een duo fiets en een wandelwagen,,welke fiets we willen daar zijn we uit,maar nu nog de wagen

heeft er iemand misschien tips of suggesties…misschien zeggen jullie nou dit zou ik absoluut niet doen door slechte ervaringen of dit zou ik juist wel aanraden?!

Dylano word in juli 3 jaar, meet ongeveer 97 centimeter en weegt ruim 21 kilo.

het gaat echt om een wagen voor dagelijks gebruik…moet alles met de fiets of de wagen doen.

van verre wandeling,boodschappen doen,ziekenhuis bezoek,bieb bezoek,standaard verplichtingen en nog meer van dat soort dingen

groetjes dani de mams van wes en lany

• Can

Dan zou ik aan een wandelwagen nemen wat goed en makkelijk inklapbaar is, en mee te nemen voor op de fiets plus in de auto.

Onze jongste zat heel vaak in de buggy tot op zijn vijfde, dit ivm met inspanningsastma. Vooral op vochtige dagen was hij gauw uitgeput van een klein stukje lopen.

gr Can

• sandra

Hoi,

Vaak krijg je via welzorg de mc claren buggy,dit is echt een goeie wagen,kijk maar even op hun site.

Heb hem zelf gehad tot dat Dylan 5 jaar was heb nu eentje van www.babyjogger.nl

vind deze makkelijker omdat ze ook in het bos,strand ed kunnen.

Hebben ze in verschillende maten en met een speciale fietsbeugel zodat je hem als fiets kar aan je fiets kan koppelen.

ook vind ik ze wat sportiever en veel leuker er uit zien.

Deze zitten niet standaard in hun assortiment maar je kan ze wel krijgen.

Kijk maar eens op hun site.

De fietsbeugel ed kan je ook via de wmo krijen,duidelijk aangeven dat je geen auto heb en daar afhankelijk van bent.

Ook belangrijk vraag gelijk via wmo je regenhoes aan,maakt niet uit welk type wagen je kiest,maar zeg dat je die nodig hebt erbij, omdat je ook met slecht weer weg moet.

Deze zijn nml vrij duur voor de speciale buggy's en anders moet je hem zelf kopen.

Standaard regenhoezen passen niet.

Bij de mc.claren zoren dat er een zonnekap bij geleverd word.

Mail me maar voor nog meer tips.

struikenlaan@hotmail.com

Gr.Sandra

• marijke

Hoi,

ik heb een vraag. Niet een reactie…

Mijn zoon van 5,5 jr zit ook nog regelmatig in de buggy als we de hort op gaan. Dit omdat hij niet veel uithoudingsvermogen heeft (ivm eetproblematiek), maar nog meer omdat hij de buggy als veilige haven ziet. Hij is vindt veel dingen ‘eng/spannend’. En dan wil hij gauw in de buggy.

Kan ik hier een buggy voor aanvragen? Hij past nog prima in onze buggy hoor. Maar als hij groter wordt en het probleem blijft zich voordoen…

Ik ben gewoon benieuwd wat de mogelijkheden zijn. Weet iemand hoe ik daarachter kan komen?

Wie heeft hier ideeen bij?

• marijke

Ik heb al ff op de site vd wmo gekeken. Daarbij staat bij buggy dat het een rolstoelvoorziening is. Tja zoon kan zelf lopen, rennen, draven. Dus ik denk niet dat moe of spanning hier iets mee kan.

• sandra

Heeft niet alleen met “lopen”ed te maken.Mijn zoon kan ook lopen maar geen half uur,en flipt ook bij druk verkeer en zo en zijn buggy is zijn veiligheid.

Heb hem via de wmo (mijn zoon is 6 1/2/ jaar)

Dien mijn aanvraag wel altijd in met rapporten van zijn therapeuten bij de gemeente en heb tot nu toe alle voorzieningen gehad die ik nodig heb.

Inclusief(als eerste in nederland) een ligbad dit omdat mijn zoon wegens overprikkeling echt niet kan douchen.

Mail maar als je nog iets wilt weten.

Gr.Sandra