Hallo allemaal,
Ik ben Nicole en ik zit in mijn laatste jaar van Spw niveau 4. Ik moet hiervoor een scriptie schrijven, en mijn Onderzoeksvraag is: Hoe begeleid je kinderen met een aan autisme verwante stoornis binnen het onderwijs?
In de groep waar ik stage loop zitten kinderen met Pdd-nos en Syndroom van Asperger in de leeftijd van 13 t/m 16 jaar.
Ik zou graag wat informatie willen hebben, hoe begeleiders en/of ouders deze kinderen begeleiden.
Maar ook wil ik deze vraag stellen aan mensen (kinderen) die zelf Pdd-nos of Syndroom van Asperger hebben. Om te weten hoe zij willen dat wij als begeleider, hun moeten benaderen. (begeleiden)
Hiervoor wil ik graag een aantal vragen aan jullie stellen:
1) Hoe begeleid je kinderen met Pdd-nos en Syndroom van Asperger, waar houdt je rekening mee?
2) Hoe benader je deze kinderen met ASS?
3) Over welke kwaliteiten moet je als begeleider beschikken, om met deze kinderen te kunnen werken?
4) Aan welke eisen moet een schoolgebouw of klaslokaal aan voldoen?
à deze vraag stel ik, omdat de school waar ik stage loop, een heel oud gebouw van de gemeente is. Dus het voldoet niet aan alle eisen, waar een school aan moet voldoen. En misschien zijn er tips waar we rekening mee moeten houden.
Als jullie mij nog meer tips kunnen geven, of er nog meer over kwijt willen, dan hoor ik dit graag..!
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen, alvast hartelijk bedankt!
Met vriendelijke groet,
Nicole