vragenlijst online

• Anna Maria

hallo,

ik zet voor de zekerheid de vragenlijst toch ook even online:

Vragenlijst transfer van therapieruimte naar dagelijks leven

1. Met welke stoornis binnen het Autistische Spectrum bent u gediagnosticeerd?

2. Wat is uw leeftijd?

3. Heeft u training of therapie gevolgd?

4. Wat voor training/ therapie was dit?

5. Wat was het doel van de training of therapie?

6. Hoeveel sessies/ bijeenkomsten heeft u gehad?

7. Hoe zag de invulling van deze sessies/ bijeenkomsten eruit? Wat deed u?

8. Hoe werd u voorbereid om hetgeen u in de therapie/ training geleerd had in te zetten in uw dagelijkse leven?

9. Werd u begeleid in de transfer van de therapie naar het dagelijkse leven?

Zo ja:

10. Hoe zag deze begeleiding eruit?

11. Heeft deze begeleiding u geholpen om hetgeen u binnen de therapie/ training geleerd heeft in te zetten in uw dagelijkse leven?

12. Hoe lang heeft deze begeleiding geduurd?

13. Wanneer de begeleiding is afgelopen: lukt u om zonder de begeleiding de transfer naar het dagelijkse leven te maken?

Zo nee:

14. Kunt u zonder begeleiding hetgeen u binnen de therapie/ training geleerd heeft inzetten in uw dagelijkse leven?

15. Mist u begeleiding om de transfer van de therapie naar het dagelijkse leven te maken?

16. Hoe zou u willen dat deze begeleiding eruit ziet?

17. Hoe lang zou deze begeleiding moeten duren?

Overige opmerkingen/ aanvullingen:

Bedankt voor uw medewerking.

• gaby

1. Met welke stoornis binnen het Autistische Spectrum bent u gediagnosticeerd?

-pdd-nos

2. Wat is uw leeftijd?

-20

3. Heeft u training of therapie gevolgd?

- ik volg momenteel creatieve therapie, heb in het verleden ook verschillende creatieve therapien gehad, op mijn 10de en op mijn 14de… beide niet zo goed als wat ik nu heb,

4. Wat voor training/ therapie was dit?

-creatieve therapie

5. Wat was het doel van de training of therapie?

- weet nietw at het doe was van toen ik jonger was.

ik had verschillende vraag stellingen.

wie ben ik? wat wil ik? wat kan ik? keuzes maken? grenzen aangeven? hierin hebben we enorm gewerkt aan het grenzen aangeven

6. Hoeveel sessies/ bijeenkomsten heeft u gehad?

-volg ze sinds november ongeveer

7. Hoe zag de invulling van deze sessies/ bijeenkomsten eruit? Wat deed u?

- ligt er maar net aan hoe ik me voel. soms heb ik dips en dan vind ik het fijner om te praten over hoe ik me voel. voel ik me okee. gaan we aan het werk en ondertussen praten, op dingen terug komen die we eerder besproken hebben hoe dat nu gaat. ik kom vaak uit mezelf terug op bepaalde dingen om het toch nog duidelijk te hebben.

8. Hoe werd u voorbereid om hetgeen u in de therapie/ training geleerd had in te zetten in uw dagelijkse leven?

- ik doe dit zelf al. vaak als ik therapie heb gehad. bel ik me moeder, bespreek het met haar wat ik gedaan heb. en ik pas de dingen vrij snel toe. neem snel dingen op. en ga ook zelf kijken hoe te verbeteren(ook ene struikelblok, ik vind mezelf nooit goed genoieg dus altijd bezig met kijken hoe beter te kunnen)

9. Werd u begeleid in de transfer van de therapie naar het dagelijkse leven?

- ik word voldoende begeleid… we zijn nu bezig met het laatste stukje.. beangstigd me wel omdat het echt een uitlaat klep is… het gevoel te hebben om straks niemand te hebben om terug op te vallen. niemand te hebben die zonder te hoeven te vertellen ziet hoe ik me voel. en dan zelf met vragen komt om me zo toch dingen te laten zeggen. me hart te luchten.

Zo ja:

10. Hoe zag deze begeleiding eruit?

-N.V.T

11. Heeft deze begeleiding u geholpen om hetgeen u binnen de therapie/ training geleerd heeft in te zetten in uw dagelijkse leven?

- jazeker, ik ben harder geworden, laat niet meer over me heen lopen, geef duidelijk me grens aan. niet altijd meer op een botte manier. omdat ik het eerder aangeef(voorheen liet ik altijd alles oplopen waardoor het vaak door mensen werd overtrokken… zovan och zo erg is het toch niet? maar dan zat er dus al een flinke lading achter. waarvan ik dacht dat ik me grenzen aan het aangeven was, maar voor andere niet duidelijk genoeg was) ben wel vrienden kwijt geraakt hierdoor. dan besef je wie werkelijk je vrienden zijn en wie niet

12. Hoe lang heeft deze begeleiding geduurd?

- n.v.t. hij is nog bezig

13. Wanneer de begeleiding is afgelopen: lukt u om zonder de begeleiding de transfer naar het dagelijkse leven te maken?

- hij is nog bezig, en de tijdsduur, ik heb geen idee. dat zien we dan wel. ik kijk nu van dag tot dag en dat is ook het belangrijkste(voor mij op het moment) ik weet zeker dat het me gaat lukken om te blijven staan in het dagelijks leven.. zwaar zal het in het begin zeker zijn

Zo nee:

14. Kunt u zonder begeleiding hetgeen u binnen de therapie/ training geleerd heeft inzetten in uw dagelijkse leven?

-nvt

15. Mist u begeleiding om de transfer van de therapie naar het dagelijkse leven te maken?

-nvt

16. Hoe zou u willen dat deze begeleiding eruit ziet?

-nvt, krijg op het moment genoeg begeleiding van verschillende kanten

17. Hoe lang zou deze begeleiding moeten duren?

- geen idee

hopelijk is het allemaal duidelijk, ik hoor het vanzelf wel.

groetjes gaby

• Anna Maria

Hallo Gaby,

bedankt voor je medewerking! Fijn dat je de tijd hebt genomen om de lijst in te vullen!

groet Anna Maria

• gaby

ik hoop dat ik je ermee geholpen heb;)

als je nog vragen hebt hoor ik het wel…