Medicatie

• Monique

Mischien zit ik hier verkeerd hoor, maar ik weet t niet meer.

Mijn zoon van 11 heeft asperger.

Hij heeft wisselende dingen waar ie niet tegen kan, hij wordt dan zeer aggressief, gooien, schoppen, schelden, spugen enz.

Dit manifesteert zich alleen in huis. Op school houdt hij zich z.g.a. in.

Hij kan niet tegen eetgeluiden, kuchgeluiden en niet tegen zijn broer.

Ik heb het gevoel dat hij ook manupileert maar ik krijg er geen grip op. Straffen helpt niet en bij het minste geluidje barst ie uitelkaar van woede.

Hij heeft het gevoel dat hij de baas is.

Elke aanvaring thuis heeft zon effect op iedereen in het gezin, dat gaat me aan mijn hart. Het kan zo niet langer.

Eerst kreeg hij Haldol en groeide 15kilo in een jaar en sloot zichzelf steeds meer op. Nu krijgt ie 1/4 tablet Prozac en de dosering moet omhoog naar 1/2 tablet.

Het liefste geef ik geen medicijnen.

Op school functioneert mijn zoon normaal. Thuis zijn we ook bezig met schema's om hem te “programmeren” want bij vrije tijd (ongestructureerd) gaat t mis.

Wie heeft er nog een tip of zit in hetzelfde schuitje, soms heb ik alle energie maar soms ben ik op en weet ik het niet meer……

• Can

Ik herken in jouw verhaal een beetje ons verhaal. Grote verschil is hier dan zoonlief bijna 10 is en gelukkig nog niet pubert!!! Omdat zoonlief (pdd nos/adhd) ook zo explosief op ons reageert (zoals bij elke vraag/mededeling krijg je een grote mond)

en ook niks van zijn broertje (8) kan hebben kwa geluiden, eetgeluiden, bij geluiden noem maar op, zijn wij afgelopen week bij de psych geweest voor een medicijn wat de prikkels tempert. Hij heeft risperdal voorgeschreven gekregen

hij heeft nu 2x daags 0,5 mg een lage dosering om te kijken hoe het gaat.

We merken dat vragen/mededelingen “aardiger”opgenomen worden door hem,

maar durf nog niet teveel op de zaken vooruit te lopen.

Ik zou zeggen bespreek het met de psychiater of degene die jullie zoon behandelt.

Vraagje, is Haldol niet een kalmerend middel?

En Prozac niet voor een depressie?

Waarom heeft je zoon dit voorgeschreven gekregen?

Sterkte

gr Can

• judith

Hoi Monique dit klinkt als mijn zoon 6 jaar geleden….en manipuleren is het niet hoor het is gewoon frustratie…..

Hier krijgt mijn zoon dipiperon, al weer een jaar of 6 en dat hielp de scherpe kantjes eraf te halen dus niet meer zoals jij schreef

Hij heeft wisselende dingen waar ie niet tegen kan, hij wordt dan zeer aggressief, gooien, schoppen, schelden, spugen enz.

verder zeg je Dit manifesteert zich alleen in huis. Op school houdt hij zich z.g.a. in. Klopt als een bus en dit komt omdat thuis veilig is en hij goed weet dat hij zich zon scene op school niet kan permiteren omdat ie dan in het ergste van school gestuurd zou kunnen worden en thuis tja niet dus….hier kwamen de buien omdat hij het op school eigenlijk niet mee kon bijbenen en daar dus zo op zijn tenen moest lopen dat thuis de ontlading kwam

Hier eet de oudste al jaren op zijn kamer omdat hij ook niet tegen al die tafelgeluiden kon….schrapende vorken en messen etc etc…het klinkt niet gezellig maar je snapt wel dat het voor mijn zoon veel fijner is om alleen te eten (nu komt hij soms beneden (met verjaardagen, gourmetten ( dat gaat zo moeilijk op zolder :-) en ook al we eters hebben……en dat gaat dan ook super goed…)

Sommige zeggen wel eens wat zielig dat ie niet mag mee eten…dan zeg ik het is zielig als ik hem daar toe dwing het wel te doen….voor hem was het echt een opluchting….het alleen eten…..

goed succes ermee

groet Judith

• Monique

Hoi Can

Ja risperdal heeft onze zoon ook gehad.

Werkt het goed bij jullie??

Ik heb een weblogje jasperger.web-log.nl staan mijn ervaringen/tips in.

Misschien heb je er iets aan!

• Monique

Herkenbaat jullie verhaal ook…

Ik heb een weblogje jasperger.web-log.nl staan mijnervaringen en tips in.

Misschien heb je er iets aan!

liefs en succes!!

• judith

Hoi Monique…moest er eigenlijk wel om lachen eerst vraag jij om hulp en tips en vervolgens een verwijzing naar jou weblog…….voor als we tips nodig hebben….

Heb even globaal even gelezen maar als ik jou was toch wat dingen anders doen……….in zijn rooster staan allemaal dingen die Jasper NIET mag doen……Niet is negatief………..dus zet er ook eens in wat hij wel mag doen……….verder snap ik die medicatie niet hoor…….hier heeft de oudste dipiperon en hij gedroeg zich net zo als jou zoon hoor………nu al heel lang niet meer ………..goed is misschien een beetje kort door de bocht bericht en misschien lees ik dingen verkeerd……..

gr Judith

• Paula

amen

gooi er maar pillen boven op om je kind vooral te laten worden zoals andere kinderen.

de omgevingsfactoren waaronder slechte ouders is de oorzaak van gedragproblemen en daar werken pillen niet tegen

Mijn zoon is zo als ie is een autist dat zoals elke autist een vredelievend en rustig en lief kind is.

Autisten kind of volwassen zijn van nature allemaal vredelievend en rustig en gewoon op zich zelf maar door de omgevingsfactoren en het gedrag van andere mensen raken ze gedragsgestoord.

Alvast mede bedankt voor een aantal ouders.

• Paula

Hoi Monique dit klinkt als mijn zoon 6 jaar geleden….en manipuleren is het niet hoor het is gewoon frustratie…..

uw citaat.

en wie zou daar toch mede schuld aan hebben ???????????

Onderzoek het gedragprobleem maar ipv hem met pillen drugs te krijgen zoals jij dat wenst.

• ammie

Hmmmm, mijn autistje heeft ook ADHD………..hoezo rustig:D

Gelukkig heeft hij geen depressies of andere naargeestigheden……..alleen voor het hele drukke heeft hij medicatie. En dat is alleen voor de rust in zijn eigen koppie……….Voor de rest is hij zoals hij is en ben ik ontzettend blij met hem…….zoals (bijna) alle ouders hier!

• Monique

Paula

Je zegt:

Onderzoek het gedragprobleem maar ipv hem met pillen drugs te krijgen zoals jij dat wenst.

Jouw opmerking raakt me, en ik zou willen zeggen “Ga maar eens in mijn schoenen staan!!!” lees mijn weblog dan zie je wat ik allemaal lees / probeer / uitzoek. Besef eens hoe ontzettend veel energie ik erin steek en het me kost en hoe ontzettend graag ik geen medicatie gebruik.

Jouw opmerking kwetst me.

Mijn andere kinderen voelen zich niet meer veilig en zijn bang voor hun onvoorspelbare agressieve broertje omdat hij niet tegen hun geluiden kan.

En dat is hij ZONDER medicatie.

Wat zou jij doen? Vastbinden?? Opsluiten? Uit huis plaatsen??