Onderzoek

• Tukkergirl

Hallo Allemaal

gisteren uitslag gehad van een onderzoek van onze jongste dochter.

Nu bleek dat ze op de autitest allerlei kenmerken liet zien van autisme, behalve op sociaal gebied.

Ze houd goed oogcontact, heeft je gelaatsuitdrukking in de gaten.

maakt contact met jou.

Toch is ze zeer gevoelig voor de omgeving, vaste rituelen en gebruiken enz enz.

Het moet gaan zoals het in haar kleine hoofdje omgaat.

Wie herkend dit ………

Thea

• judith

Alsof je het over die twee van mij hebt hoor :-) oogcontact moet je soms afdwingen maar meer bij een opdracht geven….zovan even aankijken zodat je weet dat wat je zegt ook binnenkomt…weet nog goed dat ik een keer heel erg ziek was en op de bank lag oudste was toen een jaar of zes en zei “ach mammie toch nou ga ik goed voor jou zorgen hoor……..” dus ook dat had hij goed door en inlevingsgevoel is er ook absoluut…. dus eigenlijk thea….zet tien kids binnen het spectrum naast elkaar en je zult zien dat je tien verschillende kids ziet met idd op sommige punten overeenkomsten…

groetjes Judith en succes met het testen

• ammie

Ja hoor Thea, hier ook goed oogcontact en inlevingsvermogen……..het kan best.

Terwijl hij echt een giga stoornis heeft!

• Tukkergirl

Hallo Judith en Ammie.

bedankt voor jullie reactie…. dus het kan toch… ASS met sociale vaardigheden.

Ze hebben het ook gehad over haar sensorische prikkels ( als ik het goed heb).

ze is erg gevoelig volgens de “deskundigen”.

Toch hebben we als ouders besloten haar ook naar speciaal onderwijs te laten gaan. Net als haar oudere broer.

Nu gaan broer en zus dan naar dezelfde school.

Natuurlijk wel even wachten op de toelating.

Groetjes uit het zonnige Almelo

• ammie

Halloooooooooooooooooo Almeloooooooooooooooo

Ja hoor, Bran kan emoties ook goed onderscheiden.

Ik was van de week ziek en Bran voelt dat goed aan hoor.

Hij kan ook alles benoemen zoals verdrietig, blij, boos enz.

Ik hoop dat er geen al te lange wachtlijst is!

Groetjes uit een even zonnig H"berg

• marianne

Heeft ze dan wel autisme? Wat moet ze dan nog meer hebben?

• marianne

Ik ken iemand die dwangmatig handelen heeft en veel moet volgens de regels, maar verder gaat alles normaal

• Tukkergirl

Hoi Marianne

ze heeft een auti test gehad , omdat manlief en zoonlief ook autistisch zijn, zit het

wel allemaal erg dicht bij elkaar.

Omdat ze toch verder typerend gedrag vertoont , is het bij ons wel dat we het zoeken in de hoek van autistme en aanverwante mogelijkheden.

Gr. Thea

• Roos72

Hier een mannetje die altijd goed oogcontact heeft gemaakt naar mijn idee.

Tot ze zeiden dat hij een lege blik in zijn ogen heeft. Ik ben erop gaan letten en hij kijkt ons dus wel aan, maar lijkt door je heen te kijken. Zegt JA, maar hoort het volgens mij niet.

Hij kan juist met veel dingen goed meekomen, heeft wel wat, maar weinig dwanghandelingen, maar is juist zwak sociaal onderlegd. Hij kan best contact maken, maar weet zich daarna geen houding meer te geven en ketst kinderen dan weer af. Vindt hij zelf overigen HEEEEL vervelend en hij wil het graag anders.

Gelukkig start zijn cursus sociale vaardigheden begin mei.

• judith

Hoi Thea richt het maar even op jou berichtje maar bericht is voor allemaal ……denk dat we af moeten van het vooroordeel dat auti's geen of minder sociale vaardigheden (is een ruim begrip) hebben ………sterker nog denk dat je een hoop auti's zwaar op de tenen trapt omdat te beweren……….tuurlijk thuis en elders is anders……..had voor drie weken terug gesprek met een iemand die ik al jaren ken die op de stage plek van de oudste werkt als docent……….we kennen elkaar dus al behoorlijk lang dus ze zegt zo van Gut is dat dan jou zoon die over de laptops gaat???????????ja dus tjee dat is zon leuke sociale knul die met iedereen een babbeltje maakt en altijd gezellig en beleefd ( als moeder stijg je de hemel in na deze woorden) denk ik verder wel waarom gedraagt ie zich dan soms ( lees goed soms) dan als zon hork als ie thuis is………goed gezien zijn leeftijd is dat en pubertijd en autismisme maar goed……….lang verhaal maar wat ik al vaker zeg zet 10 auti's op een rijtje en je hebt tien verschillende kids………dat dwangmatige komt trouwens van Gilles de la touret………..en dus niet alleen dwangmatig vloeken maar ook tic's zoals stoeptreden tellen boodschappen bij bepaalde winkels op de juiste volgorde doen eerst die dan dat en daarna zus en zo…..of zelfs de was ritueel ophangen……

goed genoeg voor nu.

groet Judith