Hi Judith
Zo zie je dat je elke dag weer iets nieuws kunt leren
dwangmatige komt trouwens van Gilles de la touret
dat wist ik nog niet …. bedankt voor mail
Thea
Hoi Thea,
Gilles de la Tourette heeft nog meer dwangmatige “handelingen”, ons zoontje van 5 jaar heeft pdd-nos adhd en gilles de la tourette. Hij houdt zich veel bezig met deuren te openen en dicht GOOIEN, lichtknoppen aan en uit, stekkers eruit en erin, namen roepen (hij praat 2 woordjes achter elkaar) enz…….om moe van te worden en niet alleen wij maar hij ook denk ik!!
Gr Jolanda
ik heb zelf ook een zoon van 8 jaar die autistisch is en speciaal onderwijs volgt maar ik heb er geen enkele problemen mee . Vaak is er een onderzoek naar ouders hoe zei daar mee omgaan beter.
Ik heb een aantal maanden terug ook weleens gezegd dat het probleem met autistische kinderen grotendeels door de houding van de ouders en de omgeving word bepaald
Ik heb de beste zoon die ik wensen kan.
Hallo Paula
Wij als ouders hebben er geen moeite mee.
Maar het is om alles een plaatsje te geven handig om te weten in welke hoek je moet zoeken.
Onze oudste is nu bijna 7 en we weten sinds dat hij 3 is dat hij ASS heeft.
Nu komt onze dochter van 3 erbij met een vorm van ASS. Maar zoals anderen ook zeggen, zet 10 autisten naast elkaar, en je hebt 10 verschillende personen.
Zodoende dat we af een toe een vraag stellen op dit forum
Thea
Ik noem het hier anders geen vragen stellen maar eerder een klaagmuur van ouders.
Terwijl er niets te klagen valt je hebt je kind maar te accepteren zoals ie is, dat doe ik met mijn zoon van 8 jaar ook en door de positieve kijk op mijn zoon kom ik meer gave tegen dan dat het iemand is met een handicap.
Nou jij weer.
Wat wil je hier mee bereiken Paula? Als dit forum je niet aanstaat omdat we alleen maar “klagen” dan ben je vrij om hier niet meer te komen. Mag ik vragen waarom je hier komt als je toch niets te “klagen” hebt met je zoon…….
Als je echter een positieve bijdrage wilt leveren ben je welkom maar dat kan dan ook op een andere toon……….Maar goed, zo denk ik erover.
Groeten, Ammie
Wie denk je wel dat je bent Paula om te zeggen dat het probleem grotendeels door de houding van de ouders en omgeving wordt bepaald!!! Toevallig zijn er ook kinderen (ook die van ons die pas 5 jaar is) waarbij de gedragsproblemen zo heftig en complex zijn ondanks dat je alles hebt geprobeerd zoals al DRIE JAAR!!gezinsondersteuning, crisishulp, logeren, observaties, en medicijnen.En zelfs zij zitten met de handen in het haar en zeggen tegen ons dat wij echt alles hebben geprobeerd en ons voor 200% hebben ingezet ! ! Maar toch hebben wij de moeilijke beslissing moeten nemen om Jeroen - gedeeltelijk - in een speciaal huis met andere autistische kinderen met hetzelfde gedrag te laten wonen. Zo erg zullen de problemen van jouw kind niet zijn dus hou op met je achterlijke beweringen!
En voor de rest van de prikkers “klaag” maar lekker door want tenslotte is dat toch de bedoeling van dit forum!
Jolanda
Jammer dat er nu weer een discussie ontstaat.
Ik reageer 1 keer….
Dit forum gebruik ik omdat bij mij / ons vragen opborrelen bij de opvoeding van onze kinderen.
Elke keer blijkt dat de vragen die we hebben , vaker voorkomen en horen bij het beeld van ASS / ADHD enz. enz… hoe het beestje dan maar heet.
Het blijkt dat de dingen waar we tegenaanlopen vaker voorkomen en dat andere prikkers soms oplossingen hebben waar we nog niet aan gedacht hebben en daar zijn we erg erg blij mee
Ik spreek voor me zelf , dat ik graag die wereld waar onze kinderen / en mijn man in leven beter wil leren kennen, zodat ik stukken beter kan inspringen in situaties die ontstaan.
Ik doe dit voor mijn kinderen en mijn man…..
Thea
en toch heeft Paula op 1 punt wel gelijk. Wij, de omgeving zien die stoornis. kinderen hebben , wanneer ze in hun eigen omgeving zijn, wanneer alles gaat zo het kind het wil, nergens geen problemen mee. Problemen komen doordat de buitenwereld eisen gaan stellen aan de kinderen.
buitenwereld doet niet wat kind wil.
en een beetje meer respect voor andere mensen hier zou op zn plaats zijn,dacht ik.
Truus
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?