vol hoofd?

• Ingrid Stoop

Heeft u zich weleens afgevraagd wat er zoal in het hoofd van een kind zich allemaal afspeelt?

Meestal praten we over en tegen kinderen, niet met kinderen. Jammer en gemiste kans.

Vraag maar eens hoe het hoofd werkt. Als ze het kunnen tekenen krijgt u inzicht over waardoor ze zijn zoals ze zijn, doen zoals ze doen…Heel interessant om te zien waar ze zich eigenlijk mee bezig houden en het zich vaak zo moeilijk maken.

Tip; door aan te sluiten bij hen (en dat is soms heel stil gewoon naast ze te zitten en voorzichtig over iets leuks te beginnen. We zijn vaak geneigd om ze uit te dagen om juist communicatief vaardiger te zijn (omdat wij graag willen communiceren en aansluitiong willen hebben..toch?)

• miranda

klopt idd wel ja, soms zit ik ook naast onze oudste en dan kan hij zooo heerlijk tegen mij aankruipen, terwijl hij dit absoluut niet doet als ik met hem aan het praten ben.

of soms stil zijn en dan kijken waar je kind naar kijkt. kijkt hij bv naar een bal, zeg dan mooie bal he. krijg ik vaak ook leuke reacties op. soms komt hij dan ineens met een heel verhaal. heeft dan lang niet altijd met die bal te maken, maar hij vertelt wel dingen aan me

• Paula

Meestal praten we over en tegen kinderen, niet met kinderen.

was uw citaat.

Dat is nou net het grote probleem van vele ouders hier.

Doordat ouders niet luisteren naar hun kinderen en gaan eisen dat ze hetzelfde functioneren als andere kinderen komen er gedragproblemen , maar die zijn dan meer door de omgevingsfactoren gekomen dan doordat het kind autistisch is.

Ik heb maanden geleden al eens duidelijk gemaakt, maar dat dringt helaas weinig mensen hier door dat een autist van nature een vredelievend en rustig persoon is en niemand kwaad doet, maar door het gedrag van de omgeving dingen fout gaan doen.

Ik heb een goede zoon en juist de volledige acceptatie door mij en mijn ex man zorgt er voor dat mijn kind zich zo wel bij mij als mijn ex man prettig voelt.

Als er een keer een woede aanval komt moet je gaan uitzoeken waar dat door komt dan domweg het gaan zitten veroordelen wat de meeste ouders doen.

groetjes paula

• Susan

“ Click”

• marjolein

Gelul, sorry

• truus

wij hebben allemaal goede kinderen.

*er is maar een kind het beste in de wereld, en elke ouder heeft het..*

Het ergste is, dat er mensen zijn die het beter denken te weten en het nodig vinden om hun commentaren ongevraagd te geven en zo ouders te kwetsen.

En ja, ik vraag me zo vaak af wat er alelmaal in dat koppie omgaat, zou zo graag een luikje maken om eens in dat hoofd te kijken (bij wijze van spreken).

kon het niet laten ……

wor hier boos om, die betweterigheid….en idd *click*

Truus

• carla van dewaal

hallo paula.

ben jij weer iemand .

die hier de gezelligheid komt verzieken.

dus houw op.

of blijf hier weg.

groetjes carla

• carla van dewaal

hallo paula.

je zegt dat ouders naar hun kind moeten luisteren.

mijn zoon heeft een vorm van autisme.

maar kan ook niet praten.

hoe kan ik dan met hem erover praten.

en zoals ik al zei.

als een autis in de puber tijd komt.

dan gaan er hele moeilijke situaties voorkomen.

ik weet er op moment alles van.

jij krijgt die tijd nog wel.

en dan wil ik nog wel eens met jouw in disscussie gaan.

over je lieve kind.

dan schreeus je ook om hulp.

groetjes carla