Ervaringen met Autistenklas

• Nicole

Hallo,

Ik zou graag ervaringen willen horen, van leerkrachten of ouders, met kinderen die in een aparte autistenklas zitten.

Hoe zij dit ervaren, en of dit meerwaarde biedt voor de kinderen. en hoe ze de structuur aanbieden aan de kinderen in de klas of school (bv. ieder kind apart zitten, met het gezicht naar de muur)

Zelf loop ik stage in een zorggroep, met alleen kinderen met ASS. Dit vindt ik erg goed voor deze kinderen, zo krijgen ze wat extra zorg en structuur.

groetjes Nicole

• Paula

Mijn zoon van 8 jaar volgt wel speciaal onderwijs maar heeft niet een speciale autisten klas, wel zit er nog een autist bij hem in de klas. Op een speciale school heeft ieder leerling wel iets , want anders word je ook niet op zo school geplaatst.

• conny

Hoi Nicole,

Mijn zoon r zit in een autieklas en wij zijn hier erg tevreden over omdat hij dus leert in de kast dit wil zeggen kastje buro tegen de muur en dan weer een kastje zo zit hij lekker rustig en het leren gaat hem zo beter af. er heerst een duidelijk structuur in de klas en zo is het voor hem te overzien.

groetjes conny