Schrikken

• Lennie

Ik heb deze site nog maar sinds kort ontdekt en ben er erg blij mee.

Op deze manier vragen neerleggen en ervaringen horen is voor mij heel waardevol.

Ik kan zeggen dat ik er momenteel iedere dag wel een keer op kijk.

Onze zoon is 12 en heeft Asperger en een angststoornis. Deze gegevens zijn pas sinds December 2007 officieel bekend, dus ik ben nog erg zoekende.

Wat mij momenteel erg afschrikt is de toon waarop soms gereageerd wordt,

het komt mij erg agressief , “boos ” en veroordelend over.

Dat hoeft toch niet.

We willen toch allemaal het beste voor onze kinderen, we houden toch allemaal van ze zoals ze zijn.

We willen het ze alleen proberen makkelijker te maken, het is voor hun en de gezinsleden al moeilijk genoeg.

Als je daarmee, op dit forum, elkaar kan helpen dan is dat toch alleen maar te waarderen.

Ik geloof in respect en acceptatie, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar ik geloof wel dat we elkaar in de waarde moeten laten.

Misschien hoort dit hier niet, maar ik wil dit toch even kwijt.

Ik ben en blijf blij met deze site.

Lennie

• paula

tja de waarheid is hard voor sommige mensen die beweren dat ze het beste met hun kinderen voor hebben.

Maar verder reageer en post en lees ik niet meer op het prikbord want ik wil niet door het gedrag van andere ouders hier in een negatieve cirkel terecht komen.

veel succes verder

• Annoniem

Mevrouw,

Als u, zoals u zegt, al langere tijd meeleest, weet u ook dat hier ook heel vaak vreugdevolle momenten gedeeld worden.

Dat het leven (met een kind) met autisme vaak hard vechten is, zult u ongetwijfeld ook weten, want de buitenwereld is hard. Al weet ik dat de buitenwereld in deze niet altijd het belangrijkste is.

Toch ben ik van mening dat als je je kind laat leven zoals hij/zij dat wil, je je kind niet helpt en je kind daar uiteindelijk heel ongelukkig van wordt. Later zal hij/zij ook de grote stap moeten maken naar de echte grote wereld en helaas werkt het daar niet zo dat alles om het kind, of de volwassenen, met autisme draait, maar moeten zij zich gewoon zover mogelijk aanpassen aan de harde maatschappij. Anders zullen zij helemaal als buitenstaander gezien worden en dat wil denk ik geen enkele ouder voor zijn kind en ik weet zeker het kind met autisme ook niet.

Je kind in zijn eigen wereld laten leven, lijkt in eerste instantie de beste oplossing, maar wat bereik je daar uiteindelijk mee?

Veel succes in uw eigen wereld en in de wereld van uw kind. Ik hoop oprecht dat u ooit nog eens tot andere inzichten komt en beseft dat wat u doet, misschien wel niet de beste manier is om met uw kind om te gaan.

Groet

• judith

tja de waarheid is hard voor sommige mensen die beweren dat ze het beste met hun kinderen voor hebben.

tja door dit soort uitlatingen kan de toon hier soms wat minder zijn elkaar in hun waarden laten is voor sommige heel moeilijk met name als je je kind medicatie geeft omdat dat nodig is en niet omdat dat de makkelijkste manier is……

Verder kan ik voor mezelf zeggen dat het autisme van mijn kinderen niet uit de lucht komt vallen maar via mijn kan van de fam erfelijk is dus kan ik soms wel een raar/ bot reageren omdat ik misschien soms dingen niet goed lees of te letterlijk neem……

Goed Lenie ik hoop dat je je niet hier door laat afschrikken ik kom hier al jaren en heb hier veel geleerd

groetjes Judith

• sassie

Lennie,

Ik ben het helemaal met je eens dat je elkaar in je waarde moet laten. Ook als je totaal van mening verschilt. Ik lees/schrijf hier nu zo'n 2 jaar mee en heb eigenlijk bijna nooit nare reacties gekregen. Probeer het je niet aan te trekken, je kan hier heel veel leren en het is fijn om af en toe even je hart te kunnen luchten bij mensen die je begrijpen/dezelde dingen hebben meegemaakt.

En voor de misschien wat minder leuke reacties die je m isschien wel leest: Misschien bedoelt diegene het niet zo cru als hij/zij schrijft, of zit ie even niet lekker in zijn/haar vel waardoor een reactie feller overkomt dan eigenlijk bedoeld. Tuurlijk is het dan niet leuk maar probeer je erover heen te zetten, al is het maar voor je innerlijke rust.

Sassie

• ammie

Mooi gezegd Annoniem………….

Grtz Ammie

• ammie

Er is hier een vaste club die al jaaaaren meeprikt en we zijn hier dan ook echt vriendjes geworden…en niet alleen op deze site maar ook elders en op hyves………..Dus laat je niet afschrikken door mensen die af en toe voorbij komen waaien. We hebben trouwens al ergere stormen overleeft hier:D:D:D

• Susan

Ach zolang een aantal heren hier wegblijven, valt het allemaal nog best mee;)

Ik ben blij met dit prikbord, al kom ik hier misschien wat minder vaak de laatse tijd.

Lennie, wees welkom hier:)

• judith

sttttt niet te hard roepen zag die ene laatst nog op een forum terwijl hij alle forums had afgezworen………..maar ja ik weet hoe Willem Wever heet :-D

gr Juut

• Susan

Ik ook, en ik denk dat hij dat ook weet.

en ik zal heel zachtjes roepen, goed?;)