Zoonlief van 7(pdd nos met dd(vermoedelijk) adhd)heeft geen vaste vriendjes en loopt dus altijd maar wat rond het huis. Vaak wil hij niet eens naar buiten(wat ik ook wel begrijp), maar hij moet dat dan van mij. zeker met mooi weer. Vaak probeert hij met zijn zusje en haar vriendinnetjes mee te spelen, maar door zijn drukke, onhandige gedrag wordt hij steevast geweerd uit de groep. Ik snap die kids wel, maar hij(en ik) is zo verdrietig erom. Ik leg het dan wel uit, hij zegt het te snappen, maar vervolgens lukt het hem gewoonweg niet. Het is nu al zover dat als hij ze per ongeluk aanraakt ze al piepen, terwijl als dochterlief het doet het geen probleem is.grrr
Contact maken is voor hem geen probleem, maar zodra andere kinderen hem nog eens zien of met hem willen spelen is het meestal van hun kant af; nee.
Of wat ook gebeurd; hij loopt zelf weg, omdat het niet gaat zoals hij in zijn hoofd heeft.
Zelf heb ik vanalles geprobeerd om hem wel mee te kunnen laten spelen, maar het lukt gewoon niet. Gelukkig begint zijn sociale vaardigheidscursus volgende week, maar ik weet natuurlijk ook wel dat ik geen wonderen moet verwachten van 7 opkomsten van een uurtje.
Buurtkindertjes komen nu ook al vaak niet meer zijn zusje van 5 halen om mee te spelen. Zodra zij daarheen gaat is het goed, maar ik denk dat ze gewoon bang zijn dat als ze hier aankloppen hij ook meegaat. Vaak probeer ik hem tegen te houden om de meiden alleen te kunnen laten spelen, maar tja hij heeft dan niemand.
Ik word er zooooo verdrietig van…
Hoe kan ik hem nou nog meer helpen??
Ik snap ook wel dat jullie geen pasklaar antwoord hebben, maar ik moest het gewoon even van mij afschrijven…