sexualiteit

• Chantal

hoi allemaal,

mijn zoontje van 6,5 jaar met Asperger is - al sinds babytijd - enorm geïnteresseerd in zijn plasser. De laatste maanden gaat er geen uur voorbij of hij heeft niet met zijn hand in zijn broek gezeten, laat zijn broek en onderbroek zakken en plein public. Hij ‘speelt’ er dan mee.

In het boek van Wehkamp zat ik badpakken en bikini's te kijken en hij en zijn zusje (4) zeiden ‘sexy mevrouwen’. Dus ik vroeg waarnaar zij keken als zij die foto's kijken. Mijn dochter keek naar de blote buiken, mijn zoontje naar de vagina.

Het maakt hem niet uit waar hij is, overal gaat de hand in de broek of soms dus zelfs de broek naar beneden (al doet hij dat meer thuis of bij opa/oma dan elders - gelukkig-).

Herkent iemand dit? Tips om dit ‘onder controle’ te houden?

Groet

• marijke

Hoi,

ik heb geen tips en ik weet ook niet wat je er ‘tegen’ kunt doen. Maar ik kan het me gewoon goed voorstellen dat dit een vervelende situatie is of kan worden. Hij is nu nog jong. Maar tja als hij bijv. 10 jr is, wat dan??

Lijkt me best iets waar je als ouder mee worstelt. Sterkte en ik hoop dat je veel tips krijgt om hiermee om te gaan.

groetjes Marijke

• judith

Hoi hier niet zelf meegemaakt maar vriendin had zoontje wat graag met zijn plassertje speelde….(geen auti overigens hoor) die mocht alleen in zijn kamertje op zijn bed dat doen, niet zomaar in de woonkamer……met 6,5 is ie groot genoeg om dat te snappen…en misschien die wehkamp effe buiten bereik houden, althans het gedeelte met badpakken etc en ondergoed en zo……..

sterkte er mee

groet Judith

• sandra

Hoi mijn zoontje van 6 had het ook,we hebben nu gezegd alleen met “pipie” spelen in badje.Hebben het vaak moeten herhalen maar zien nu toch dat het werkt.

Hebben ook met school afgesproken als hij met zijn “pipie”gaat spelen dat ze zeggen alleen in badje.

Sterkte en succes gr.Sandra

• Bram

Ik ben 35 jaar, met Asperger, en nog steeds geinteresseerd in mijn plasser, maar speel er niet “en public” meer mee.

Sorry, ik kon het niet laten :)

• patrick

hoi chantal,

Eerst wilde ik vragen of jemet een dagprogramma werkt ?

als dat antwoord ja is ,is het mischien een idee het in zijn dagprogramma op te nemen ?

ik weet klinkt raar maar door het stuctureren kan je het mischien duidelijk en overzichtelijk maken.

En het afspreken van een vaste plek (slaapkamer/wc) is ook een goede tip.

Groeten,

Patrick

• Chantal

Hoi Bram,

ik moest echt heel hard lachen om jouw mail!

Groet.

• Chantal

Beste allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Nee Patrick, we werken niet met een dagprogramma, maar ik ga wel proberen om het op 1 plek af te spreken. Hopelijk werkt dit.

Gisteren is hij met een vriendje (even oud, geen auti) gaan plassen op straat en hun plassers uit de broek halen voor spelende meisjes (die ze kenden). Het moet niet veel gekker worden…..

Groet,

Chantal

• judith

Ja ik ook heel stiekum hoor maar ik ben trots op ons dat we hier de humor nog van in kunnen zien want als dat weg zou zijn ben je denk ik soms nergers meer

groetjes Judith

• theodora

ik denk dat hoe meer heisa er overgemaakt wordt hoe interesanter het is, het is iets verbodens blijkbaar. Niet te veel woorden aan vuil maken en naar de juiste plek verwijzen. In ieder geval niet iets vies van maken want op zich is het heel natuurlijk gedrag wat bij deze leeftijd hoort.