TOG ontvangen

• Roos72

Ik heb net gebeld omdat ik maar niets hoorde van de TOG.

Daar was net een brief vandaag opgesteld(dus ik krijg hem eerdaags) dat mijn zoon(pdd nos met vermoedelijk adhd) recht heeft op TOG EN met terugwerkende kracht vanaf jan 2007.

Je zou toch zeggen; je springt een gat in het dak, maar net als 2 weken geleden toen wij de brief over zijn rugzakje die ook toegewezen is kregen ben ik gematigd blij. Uiteraard heel blij met het extra geld voor EN op school EN hier, maar het is wel weer een bevestiging dat hij echt iets heeft en niet een opvoedkundig probleemp wat ik voorheen dacht. Ik blijf maar hopen dat het iets overgroeibaars is en die hoop wordt nu steeds iets kleiner.

Uiteraard gaan wij er alles aan doen om hem gewoon mee te kunnen laten draaien in de maatschappij, maar ik besef mij meer en meer dat het wel een pittige weg zal worden met veel vallen en opstaan.

Vanmiddag wordt hij gewogen en gemeten en gaan wij voor een trial met ritalin.

Dit is echt heel hard nodig voor zijn concentratieprobleem. Als hij het dan ook nog ietsje rustiger in zijn hoofd krijgt is dat meegenomen. Hopelijk komt dan zijn pdd nos en dus vooral zijn sociaal probleem niet meer naar boven. Hij heeft al zo'n moeite met contacten onderhouden.

Heel spannend allemaal.

• carla van dewaal

hallo roos

het is mooi dat de TOG hebt gekregen.

maar ik denk niet dat de pdd nos iets overgroei baar is.

ik denk dat je het allemaal een plekje moet geven

en accepteren dat het zo is.

mijn man had vroeger het ook heel moeilijk

die kon het niet verwerken dat zijn zoon een handicap heeft.

maar moet je nou zien onze zoon is nu 19 jaar.

en mijn man neemt hem overal mee naar toe.

en is heel trost op hem.

en het is een lief jong ondanks zijn vorm van autisme een geestelijke handicap

en een spraaktaal moeilijkheid.

groetjes carla

• Roos72

Ik weet wel zeker dat ik het moet leren accepteren, maar blijkbaar ben ik nog niet zover.

Ik heb lange tijd gehoopt dat de diagnose(die na lange wachttijd uiteindelijk zeer snel is gesteld) niet juist zou zijn. Hij is volgens de onderzoekers licht gediagnosticeerd.(???)

• Can

Het is allemaal heel dubbel idd. Het is fijn dat je extra geld krijgt nu maar hadden we maar “gewone”kinderen he, met “gewone”zorgen.

Sterkte vandaag, je moet het nog een plekje geven en dat plekje komt vanzelf

gr Can

• judith

Hoi Roos, zoals ze al schreven het pddnos gaat niet weg ook niet met medicijnen of wat dan ook, hij zal zelf met jou hulp zijn plekkie moeten vinden en als hij goed in zijn vel zit kan ie ook beter “doen” alsof ie normaal is……….en ach wat is normaal……..hoop dat het met de medicatie lukt want ook dat betekend als hij wat meer rust in zijn hoofd heeft zit ie ook beter in zijn vel……….succes ermee

groetjes Judith