Ik heb net gebeld omdat ik maar niets hoorde van de TOG.
Daar was net een brief vandaag opgesteld(dus ik krijg hem eerdaags) dat mijn zoon(pdd nos met vermoedelijk adhd) recht heeft op TOG EN met terugwerkende kracht vanaf jan 2007.
Je zou toch zeggen; je springt een gat in het dak, maar net als 2 weken geleden toen wij de brief over zijn rugzakje die ook toegewezen is kregen ben ik gematigd blij. Uiteraard heel blij met het extra geld voor EN op school EN hier, maar het is wel weer een bevestiging dat hij echt iets heeft en niet een opvoedkundig probleemp wat ik voorheen dacht. Ik blijf maar hopen dat het iets overgroeibaars is en die hoop wordt nu steeds iets kleiner.
Uiteraard gaan wij er alles aan doen om hem gewoon mee te kunnen laten draaien in de maatschappij, maar ik besef mij meer en meer dat het wel een pittige weg zal worden met veel vallen en opstaan.
Vanmiddag wordt hij gewogen en gemeten en gaan wij voor een trial met ritalin.
Dit is echt heel hard nodig voor zijn concentratieprobleem. Als hij het dan ook nog ietsje rustiger in zijn hoofd krijgt is dat meegenomen. Hopelijk komt dan zijn pdd nos en dus vooral zijn sociaal probleem niet meer naar boven. Hij heeft al zo'n moeite met contacten onderhouden.
Heel spannend allemaal.