betaalbaar activiteitenclub zuid Limburg

• moeder

dag

Ik zoek een activiteitenclub voor m,n 13 jarige zoon met asperger in zuid Limburg.

een club waar men het leuk vind met deze kinderen te werken, waar men niet in de eerste instantie snel veel geld wil verdienen.

Het valt mij op dat PGB organisaties IDIOOT hoge bedragen vragen voor hun diensten.

Dit voelt helemaal niet goed, ik heb het gevoel dat onze kinderen gebruikt worden, (zie ik dit fout, of hebben meer mensen dit gevoel)

Het geld zou eigenlijk geen probleem moeten zijn, er is PGB , maar ik wil eigenlijk niet meewerken aan het misbruiken van m,n kind.

Weet iemand mischien een leuke club waar niet van die idiote bedragen gevraagd worden,ik wil toch dat m,n zoon met andere kinderen sociaal bezig is( zijn problematiek).

• paula

ik wil toch dat m,n zoon met andere kinderen sociaal bezig is

————————————————————————————————————————–

mag ik hier even van braken.?????

Dit moet je alleen doen als je zoon er zelf achter sta.

Als je zoon het niet wil en liever alleen bezig is in zijn vakantie , wie ben jij dan om daar op tegen te zijn.

Mijn zoon speelt hoofdzakelijk alleen en is een blije en fijn kind.

Zeker de vakantie tijd is zijn tijd.

Ga geen dingen lopen eisen, want anders ben jij degene die straks verantwoordelijk is voor de gedrags problemen die ontstaan.

Ik heb al eens eerder gezegd een autist is van nature nooit gedraggestoord , maar is dat door het gedrag van de omgevingsfactoren geworden en daar ben jij nu ook mee bezig.

Zo activiteitenclub werkt niet onder dwang, dat is nu al gedoemd om fout te gaan.

Als ie het zelf graag wil dan is het leuk voor hem om naar zo club toe te gaan.

• judith

Paula mag ik vragen waarom jij hier altijd komt om te sucken en vervelende opmerkingen te maken…..en eh was er geen lastminute ticket naar de philipijnen>>>>>of je bent blind of net zo autistisch als je kind dat jij niet doorhebt dat jij veel mensen echt tegen je in het harnas jaagt denk maar daar eens een keer over na……….

Judith

• moeder

Paula,

Jij mag van mij braken hoor , maar lees eerst mijn tekst is goed.

Is het mischien niet in je opgekomen dat mijn zoon heel graag dingen onderneemd met andere kinderen, maar dat hij niet weet hoe hij dat aan moet pakken.

Dat hij heel graag vrienden zou hebben , maar dat hem dat niet lukt, niet iedere autist is als jou zoon.

Je hebt wel heel snel je mening klaar over andere mensen.

Als iemand nog goede tips voor mij hebben, wij (mijn zoon en ik staan er open voor).

Ik wil alleen dat m,n zoon gelukkig is, desnoods door middel van een kunstmatig vriendenclubje (activiteitenclub), HIJ vind dat leuk, maar ik vind het niet leuk als mensen snel idioot veel geld willen verdienen over zijn rug.

• judith

Beste Moeder hou er maar rekening mee dat je van Paula altijd dit soort reactie krijgt soms zou ik wel eens willen weten wat haar nou echt dwars zit…..en een troost ze komt en ze gaat ……

gr Judith

• danielle1

Betse moeder,

ik begrijp waar je het over hebt, ik heb hetzelfde probleem, maar dan in midden-limburg. Bram gaat al bijna 2 jaar naar een zorgboerderij in Neer en nou ineens worden de tarieven 2x zo hoog!!! Ik heb al een aantal dagdelen moeten schrappen, omdat ik het niet meer red met het PGB. De vakanties is dus helemaal een probleem.

Ik ben nu ook aan het zoeken naar een andere locatie.

In Zuid-Limburg ben ik helaas niet bekend, maar ik wens je veel succes met je zoektocht.

Misschien kun je eens kijken op de site autisme-logeren.startpagina.nl Hier staan allerlei mogelijkheden op.

Heel veel succes!

Groetjes Danielle

• pantomine

Ook ik schrik me soms rot bij de bedragen die ik soms lees bij de activiteiten bij jullie in Nederland : bv een zorgboerderij of logeeradres.

Ook mijn dochter, lieve moeder, wil er zo heel graag bijhoren, maar krijgt het sociaal niet voor elkaar. Zich alleen bezighouden is ook al zo moeilijk, ze verveelt zich dan. Hier bij mij in de buurt (belgie) is er helemaal niets aan aangepaste clubjes of zo. Doodjammer ! Hier is het steeds de mama of papa die zich met haar bezighouden. Het groepje kennissen en vrienden of familie die haar vroeger eens ophaalden of meevroegen is danig geslonken. Door de week is mijn dochter in een leefgroep. Een beetje wrang dat het bezoek dan wel graag komt.

• Stef

Ik weet niet of dat bij jouw in de buurt is, maar mijn 13 jarige zoon (pdd) is lid van de reddingsbrigade, dat is (in ieder geval bij ons) een hele sociale vereniging, en tegelijk een sport. Wanneer de kinderen 13 worden, mogen ze met de wat oudere leden meelopen op patrouille bij ons in het natuurgebied, ze leren wat verantwoordelijkheid, en wat voor die van mij erg belangrijk is, het contact met “gewone” kinderen.

• Starling

Over wat voor soort bedragen hebben jullie het? Ik ben nog een PGB aan het aanvragen en heb nog niet gekeken naar tarieven e.d..

• angeline

nou hou je hart maar vast. Een dagje high five van tien tot half vijf 192 euro

Een logeerweekend bij pgz van zaterdag op zondag 425 euro.

Ook ik kan het niet uit staan dat dit zon abnormale bedragen zijn.

Maar ja als je kind geniet gaat dat wel voor natuurlijk.

En natuurlijk wordt daar misbruik van gemaakt.

Groetjes angelineStarling schreef:

>

> Over wat voor soort bedragen hebben jullie het? Ik ben nog

> een PGB aan het aanvragen en heb nog niet gekeken naar

> tarieven e.d..