waar gebruiken jullie de pgb voor?

• Roos72

Vandaag gemaild met stichting MEE of zij kunnen helpen met de aanvraag voor het pgb.

Ik kreeg een mail terug dat zij mij graag willen helpen, maar dat ik ook op een rijtje moet hebben wat voor hulp wij nodig hebben.

Nou heb ik geen verstand van het feit wat er nu wel en niet kan…

Bij de instantie waar hij een diagnose heeft gehad zeiden ze alleen maar; voor bv logeerweekenden of speciale zwemlessen. Vooral omdat zijn zusje in het gedrang komt en de regulieren zwemlessen niet echt vooruit gaan.

Maar ALS hij al een pgb zou krijgen, waar kan ik die hulp dan krijgen??

Kortom, een donker gat wat ik niet echt snap.

Aan wat voor andere mogelijkheden moet ik nog denken?

• danielle1

Betse Roos,

Moeilijk als je net met de problematiek te maken krijgt.

Als het goed is heeft MEE ook adressen van zorgaanbieders.

Wij hebben voor onze zoon Bram ondersteunende begeleiding, dit wil eigenlijk zeggen vrijetijdsbesteding. Hij gaat nu op zaterdag naar een zorgboerderij waar ze allerlei activiteiten doen samen met andere kinderen.

Verder komt bij ons thuis 1x in de 2 weken een thuisbegeleidster die ons en Bram helpt de problematiek beter te begrijpen. Soms werkt ze met Bram en soms kunnen wij onze gal spuien over wat er allemaal gebeurd is of waar we tegenaan lopen.

Maar zoals gezegd moet MEE het aanbod in jouw omgeving weten.

Op internet zijn ook allerlei sites waar je hulpverleners kunt zoeken.

Kijk eens op autisme-hulp.startpagina.nl

Hier staan per provincie diverse mogelijkheden.

Heel veel succes!!

Groetjes Danielle

• ammie

Laat het MEE daar nu ook voor zijn…..om jou te helpen denken! Hier hebben we gewoon een dag uit het leven van onze zoon op papier gezet. Daar zijn we samen met het MEE mee gaan stoeien. De medewerkster van MEE heeft heel goed met ons meegedacht en heeft het goed op papier gezet naar bjz toe.

Hier wordt PGB gebruikt voor ondersteunende begeleiding op de woensdagmiddag en voor logeerweekenden……ook af en toe logeren in de vakantie.

Succes!

• Roos72

Vanmorgen heb ik met iemand gesproken van MEE en toen ik een afspraak wilde maken vroeg zij of ik alleen of met zijn 2-en zou komen.

Nu heeft mijn man een overdrukke eigen bedrijf en heb ik zo ongeveer alle gesprekken al alleen gedaan. Hoe jammer dat ook is, want je wilt ook graag na zo'n gesprek eens even lekker tegen elkaar uithuilen of praten.

Die mevr. pikte dat zo lief op en ze zei meteen dat ze ook savonds kan.

Dus woensdagavond gaan wij rond de tafel zitten voor een intake.

Volgens haar konden wij het beste een consulente vragen en die kan ook via MEE ingeschakeld worden. Helaas is er wel weer een wachtlijst van 3 maandjes, maar ach, die wachtlijsten ben ik inmiddels gewend. Ben al blij dat ik eindelijk die stap heb gemaakt en heb gebeld.

Dus tips blijven welkom(die van een dag nemen is zeker een goeie).

Wat ik vanmorgen al tegen die mevr van MEE zei; voor ons is alles zo gewoon; nu zijn ze een dagje vrij, maar no way dat ik dan een boodschap kan doen. Het zijn simpele dingen, maar dus toch anders dan bij kinderen zonder pdd.

• ammie

Da's nou juist de moeilijkheid…..het is voor ons allemaal zooooo gewoon!

Maar als je alles op papier zet blijkt het helemaal niet zo gewoon……dat realiseer je je pas dan.

Net zoals je de berichten van school soms krijgt……dan herken je je kind soms helemaal niet…….maar ja, daar zijn de prikkels ook 100x erger!

Dus neem een dag of mss. zelfs een week en kijk goed naar je kind. Mss. dat school of opvang ook één en ander kan bijdragen?