risperdal en slaapproblemen

• maartje

Ik heb een zoontje van 7 die sinds maart risperdal slikt. Zijn dritbuien zijn veel minder geworden alleen is hij tegenwoordig al voor 6 uur wakker. Wie kent dit als bijwerking?

• angeline

Hallo maartje. Mijn dochter ook 6 jaar slikt ook risperdal 0,50 mg tablet per dag.

Echter zij slaapt direct in, heeft geen bijwerkingen van de risperdal. Een klasgenootje kreeg het juist omdat hij niet sliep snachts(rondspoken enzo)nu slaapt hij juist beter.Geef je het smorgens of voor het slapen gaan. Ik geef het om acht uur savonds voor het slapen.

• gaby

ik kreeg ook risperdal omdat ik niet kon slapen en dus ging spelen of ging rondlopen…

toen ik risperdal kreeg was dit over. en had ik het idee dat ik niet zo piekerde over vanalles

ik kreeg 1 mg per dag bij het avond eten.

• carla van dewaal

hallo maartje

onze zoon van 19 jaar heeft maar een paar weken risperdal geslikt

omdat de bijwerkingen te heftig waren.

zoals met het slapen,veel eten en drinken.

hij was helemaal van de wereld was zich zelf niet meer.

omdat hij opdat moment ook geen dagbesteding had.

zijn we inoverleg met de arts gestopt met de risperdal.

hij is langzaam de oude weer.

hij kreeg maar een halve tablet risperdal.

groetjes carla

• paula

Dat is dus reden te meer om te stoppen met medicatie, want het probleem ligt gewoon door de omgevingsfactoren, en daarmee bedoel ik dus niet alleen de ouders zelf. Zorg dat het kind een veilige omgeving krijg en daar kunnen ouders wel voor zorgen, maar ipv daarvan eist men alles en moet er vervolgen doping worden toegepast door medicijnen want anders krijg het kind niet hetzelfde als de rest.

Door het probleem van de omgeving ga jij je kind met chemische rotzooi volpompen in plaats van hem of haar beter te helpen..

• ammie

Paula, we gaan hier geen ouders aanvallen die medicatie gebruiken voor hun kinderen……….jij kunt vanaf je pc niet zien in wat voor situatie zij zitten.

Hele discussies hebben we hierover al gehad en daar zitten we niet weer op te wachten. Dat jij aangeeft dat jij tegen bent en er beargumentering t.o. zet is prima maar niet op deze manier alsjeblieft!

Grtz Ammie

• carla van dewaal

hallo ammie.

ik ben het met je eens.

ze probeert hier de sfeer weer te verzieken.

groetjes carla

• Susan

Ja, en dat lijkt aardig te lukken. Laat Paula wie ze is. Ze kan alleen de sfeer hier maar verzieken als anderen er in mee gaan.

• Mam van 5 en 3 jarige + 4-12-08

Opzouten Paula, aan zulk soort meningen en mensen lopen er al genoeg rond….domme mensen dus!

• Mam van 5 en 3 jarige + 4-12-08

Hier de ervaring dat het slapen juist beter gaat…..maar het is ook bekend dat het inderdaad juist tegenovergesteld kan werken. Ik zou nog ff overleggen.