HELP WIE WEET RAAD

• Noodkreet

Onze zoon asperger 17 1/2 jaar. Wilde graag werken en nog maar weinig naar school. Nu gaat hij heel zijn toekomst vergooien. Welke hulp ook wordt aangeboden hij wil alleen maar doen wat hij wil. Daarom is hij vorige week weggelopen zit illegaal in een kraakpand. Allemaal tussen jongeren die eruit zien als drugsverslaafden en zwervers. Gaat naar andere kraakpanden en zoekt naar koper en verkoopt deze dan. gaat tot laat op stap in het hele land. Of slaapt zelfs niet eens. waarom, ???? We willen alle hulp bieden. Maar luistert niet. Wie heeft hier ervaring mee. Het is slopend! Wat hangt ons nog allemaal meer boven het hoofd. Wat kunnen we vooral doen om hem weer terug op de goede weg te krijgen???

• judith

Hoi, tjeemig wat lijkt me dat moeilijk zeg, heb een zoon even oud met asperger. Enige oplossing voor dit moment is met spoed bewindvoerdersschap aanvragen ( weet effe niet waar je dat kan doen , moet je dus even op googlen ) zodat als ik het goed heb hij niet zelfstandig zaken kan regelen maar jullie/jou toestemming nodig heeft…….probeer verder ook contact op te nemen met stichting MEE die kunnen je ook een eind helpen……..

succes ermee

groetjes Judith

• noodkreet

Ja, judith hier zijn we ook al mee bezig. Ik heb hem zelfs aangegeven bij de politie in de hoop dat hij een beetje bang gemaakt zou worden. maar die komen alleen maar in actie als hij geweld gepleegd heeft. Hier doen ze niets aan. Steeds als ik hem alleen heb en met hem praat over zijn toekomst dan lijkt het of hij geraakt wordt maar heel snel daarna doet hij toch wat erin hem opkomt. Hij kan zo goed leren. En als hij zou willen. Onze hulp en die van anderen die klaar voor hem staan dan kan hij echt iets bereiken in de toekomst. Maar wat er nu gaat gebeuren is zo onzeker. Ben zo bang dat we hem straks ergens helemaal aan de grond zullen aantreffen. Is er medicatie dat hem rustig doet maken en dat hij weer inzicht krijgt. ???? zoveel vragen. Ik wil gewoon niet dat het straks te laat voor hem is om hem nog te helpen.

• marijke

Ik lees je bericht en ik schrik ervan. (goede) Raad heb ik helaas niet. Maar wel een dikke knuffel!

liefs

• Noodkreet

Ik dank je voor jullie medeleven en lieve berichtjes. Maar als er iemand ervaring hiermee heeft of raad weet dan van harte. Ik kan alles gebruiken op dit moment. Als ik maar een stapje verder kom.

• Paula

En wie ben jij om over zijn toekomst te bepalen, als hij liever gaat werken dan naar school is dat zijn keus en jouw beleid heeft hem doen weg lopen.

Wat heb je liever dat ie gewoon gaat werken wat ie zelf graag wilt, of dat ie in de kraakbeweging terecht komt en straks verslaafd is aan de harddrugs met dank aan de veeleisende ouders.

Keuze is aan hem of ie werken wil of verder leren. Hij is al 17,5

• theodora

ja al 17,5 maar soms ook pas 17,5. Als er niks me je kind aan de hand is qua handicap en je dochter wordt verliefd op een loverboy zeg ik toch ook niet eigen schuld dikke bult, je heb haar te veel der eigen keuze laten maken.

Wie maakt geen fouten in de opvoeding van een kind en zeker bij de opvoeding van een moeilijker kind, maar verwachtingen ik vindt dat je ze moet hebben. Je moet er een kind ook niet mee overspoelen, maar geen verwachtingen of enige interessen van ouders en sturing hierin dan weet een kind ook niet wat er in de wereld te doen en te halen is

• sassie

Wat een veroordelende reactie zeg, Paula. En de keuzes die hij nu maakt daar zou ik me als ouder zijnde ook ernstig zorgen over maken als hij mijn zoon was.

Een kind is volgens de wet pas bij 18 meerderjarig en volwassen bij 21 dus zijn moeder heeft zeker nog wat over hem te zeggen.

Noodkreet schrijft toch ook niet dat ze het niet goedkeurt dat ie gaat werken maar ze zet wel haar, naar mijn mening juiste, vraagtekens bij de manier hoe hij nu zijn leven inricht.

Jouw oplossing is dus eigenlijk om hem maar zijn eigen gang te laten gaan. Dat noem ik je kop in het zand steken!

Noodkreet ik heb geen echte goede raad die ik je kan geven maar misschien weet de MEE wel welke wegen je kunt bewandelen. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe de komende tijd

Sassie

• Susan

Toch wel knap dat Paula het hier steeds weer voor elkaar krijgt om de sfeer hier te verknallen:(

Sorry hoor, maar volgens mij is dat haar enige doel hier. Ik heb hier nog nooit iets echt zinngs van haar gelezen.

Negeren is in dit geval de beste manier…

Sassie, ik hang aan jou, maar bedoel het vooral algemeen.

• Susan

Geen raad, wel wil ik je veel sterkte wensen