asperger

• Gerda_H

J mag niet meedoen aan het examen,omdat zij te weinig toetsen heeft kunnen doen,doordat ze veelvuldig ziek is geweest. Nat ze naar herstart,dat is een cluster 4 onderwijs instantie. De coördinator heeft zich heel erg in asperger verdiept,en begrijpt nu beter wat dat inhoudt,en wat de knelpunten voor haar zijn. Hij heeft mij de vraag gesteld of er medicijnen zijn te krijgen,waardoor zij minder last heeft van de gevolgen van die asperger,zoals faalangst,en het bang zijn voor de nieuwe en onverwachte dingen. Zij raakt nu tottaal in apniek als er ineens een verandering komt in het programma.

Weet iemand van jullie het misschien?

Groetjes Gerda

• carla van dewaal

hallo gerda.

je zou het eerst eens met een arts kunnen overleggen.

onze zoon had ook hele erge problemen met om schakelingen.

hij kon dat helemaal door het lint gaan.

we hebben een paar weken risperdal geprobeerd.

maar onze zoon had daar zulke nare bij werkingen van.

dat we in overleg met de avg arts weer gestopt zijn.

maar er zijn ook jongeren die er wel baat bij hebben.

ze zou kunnen gaan informeren.

groetjes carla

• Gerda_H

Hallo, Carla.

Onze huisarts zegt dat er niks aan te doen is.Hij is geen voorstander van medicatie. Maar voor andere dingen schrijft hij gelijk een pilletje voor. Zij moet voor een allergie onderzoek,omdat hij vermoedt dat zij hooikoorts heeft,maar zij kreeg wel al meteen medicijnen mee. Hij heeft geen idee wat asperger inhoudt volgens mij. ik heb hem al eens een folder aangerijkt over autisme,en een lijstje met boeken. Volgens mij is hij dyslectisch,of geen zin om te lezen.

groetjes Gerda

• gaby

nu is de allergie ook verschrikkelijk erg hoor deze weken.

ik zit hier met hele rode pijnelijke ogen. hoest en nies al een paar weken. vandaag long klachten erbij gekomen..

ik ben ziek geworden een paar dagen na me vakantie van turkije de 11de van mei. ik ben nu nog aan het hoesten en niezen, dit word versterkt door de hooikoorrts en gaat daarom ook niet weg. ik zit nu vollop aan de ventolin aan de siretide aan de xyzal en aan de oogdruppels. maar het helpt nog niets. draag veel ene koelte masker om het te verzachten allemaal maargoed…

om op je vraag te antwoorden. faalangst hebben veel mensen. het ziek zijn herken ik eigenlijk jammer genoeg maar al te goed. ik werd ook vaak ziek als ik toetsen moest doen.

heb geen tips behalve dan goed met de mentor praten en samen kijken of er niet iets te regelen is.

heel veel sterkte ermee gerda

• sassie

Allereerst wil ik je even zeggen dat ik het leuk vind je hier terug te zien, Gerda. Echt een tijd geleden!

Raar van die huisarts dat ie geen medicatie wil voorschrijven voor zoiets belangrijks. Hij hoeft geen voorstander te zijn voor medicatie maar moet wel zijn patienten helpen. Hebben jullie geen contacten met een psychiater/psycholoog want die mogen ook medicatie voorschrijven. Ik bedoel dat als je de mogelijkheid hebt om de huisarts te omzeilen dat ik dat in dit geval zou doen.

Vreemde instelling van je huisarts, helaas.

Hoop dat het lukt zodat ze zich weer beter gaat voelen.

Sassie

• Gerda_H

Hoi Sassie.

Wij waren met haar eerst bij de GGZ,voornamelijk vanwege haar sexueel misbruik en anorexia,maar dat is nu afgesloten,op verzoek van J zelf. Dat gaat nu verder goed. Van de winter had ze het er nog extra moeilijk mee,en daardoor was ze ook steeds ziek. Daar komt nog bij dat er jongens bij haar in de klas zaten die haar echt treiterden. Vanwege haar schoolverzuim moeten we nog naar de rechtbank,waarschijnlijk. De jeugdpolitie is hier al thuis geweest,en heeft een procesverbaal opgemaakt. Wij hebben deze winter het nodige al meegemaakt. Vooral nachtelijk bezoek om het huis heen,waar M en J het extra moeilijk mee hadden.Vooral omdat ze niet weten wie dit doet. het is echt treiteren,want verder doen ze niks.

Haar coördinator van de school wil ook nog kontakt opnem met de huisarts. Waarschijnlijk,als J minder bang is voor de veranderingen,en er beter mee om kan gaan,dat ze dan minder moe is,en vaker naar school kan.

Het is zooo jammer,ze wou graag de spw gaan doen,maar doordat ze nu geen diploma kan halen,kan dat niet. Nu koos zij dan voor helpende welzijn,niveau 2,om dan daarna de spw te doen,maar het is nog twijfelachtig of ze dat kan doen. Zij moet daarvoor eerst een toelatingsexamen doen.

Ik hoop dat het lukt. Maar dan komt het probleem van stages doen weer. En als medicatie zou kunnen helpen,zou dat zeer welkom zijn.

Groetjes Gerda

• Can

Hoi Gerda, leuk dat je weer prikt:)

Als ik jouw verhaal zo lees zou een uitkomst van een psychiater heel handig zijn.

Deze kan je ook helpen met het schoolverzuim en eventueel uitleg geven aan de jeugdpolitie. Misschien dat je om een verwijzing kunt vragen bij de huisarts of weer terug naar het GGZ?

Sterkte in ieder geval

gr Can

• Gerda_H

De jeugdpolietieagent had heel veel begrip voor J,maar ja,regels zijn regels. hopen dat de rechter ook begip heeft. Een psych,wil j nog niet.

Groetjes Gerda

• sassie

Gerda, die psychiater kan d'r wel aan goede medicatie helpen waardoor het straks op school toch ook beter gaat. Ze heeft nogal wat meegemaakkt zeg. Jullie ook, sterkte!

Knuffel van Sassie