"autisme al heel vroeg op te sporen"

• Gerda_H

Maar als het vroeg wordt opgespoord,kan er ook vroeger hulp worden geboden. Het is misschien wel goed om na een aantal jaren weer een heronderzoek te doen.

Groetjes Gerda

• sassie

Tuurlijk is er voorzichtigheid geboden en moet er niet na 1 observatie al een diagnose gesteld worden. Maar als het jong erg duidelijk is, waarom dan blijven aanmodderen. Bovendien met diagnose kan je ook bijv, een PGB aanvragen en TOG. Vraag me af of je zonder diagnose dat voor elkaar krijgt. Weet wel dat sinds wij een PGB hebben en we ondersteund worden, ik het een stuk beter aankan/vol kan houden. Zonder diagnose had ik nooit die hulp en erkenning gehad die ik nu heb.

Sassie

• Gerda_H

Zonder diagnose is er moeilijk hulp te krijgen. Vooral rugzakje voor school,en pgb en tog kan niet zonder diagnose.

Groetjes Gerda

• dani

hallo

ik dani mams van wesley 17, levy *2000 en dylano bijna 3,was ook altijd maar de overbezorgde mams toch zeker doordat mijn levy overleden is en ik zelf borderliner ben … voor de zoveelste keer werd dylano opgenomen ivm zijn eetstoornis (dit heeft hij zo aangeleerd door de ass) aan het eind vd rit kreg ik tehoren dat als hij was afgevallen ze hem dan wel eens verder zouden zoeken.

laaiend van woede en onmacht heb ik dylano toen meegenomen en ben naar een andere kinderarts over gegaan, ben daar net zo lang blijven zitten tot ik een dooverwijzing had voor het cos (centrum ontwikkelings stoornis) te gent.

en inderdaad na heel wat onderzoek en observatie bleek dat dylano autistisch is.

ik weet het nu een jaar officieel, dylano gaat nu nog een week of 6 naar het mkd, inmiddels zit zijn proefperiode erop en krijgt hij een plekje op de tjasker.

dylano doet nu ook mee bij het cos voor de universitaire onderzoeken

en ieder jaar word er opnieuw aan de hand van onderzoeken gekeken hoe het is met hem en zijn autisme

ik ben van mening dat ouders te weinig serieus worden genomen, en kan alleen maar tegen een ieder zeggen die twjfeld of vermoedens heeft, vecht door!!

jij als ouder weet immers het beste hoe het gaat met je kind