Kind gebracht naar crisisopvang en mag niet meer terug.naar de instelling

• connie

Dag, ik ben de moeder van een verstandelijk gehandicapt en autistisch meisje. 16 jaar! Mijn dochter is een kind met een speciale aanpak….zorg en behandeling. Mijn dochter zat zaterdagavond in de time out ruimte……was niet meer te kalmeren. Zondag was rustig, maandagochtend weer boos. Maar zeker nog handelbaar!!! Zij is toen naar de crisis gebracht. Mijn dochter zou daar heen gaan voor een time out!!! Tot woensdag 12 uur Even rust…..voor iedereeen. Nu krijg ik gisteren een telefoontje, mijn dochter mag niet meer terugkomen bij de instelling waar ze al jaren zit. Mag en kan dit zomaar????? Wij geven al lang aan dat het niet goed gaat!! Er liggen al 2 bezwaren bij de klachtencommissie……Wij weten het niet meer. Er is er iemand die ons kan helpen???

Wij zijn woedend machteloos………………

• carla van dewaal

hallo connie.

ik kan je niet helpen.

maar mag ik je het volgende vertellen.

wij hebben een zoon vn 19 jaar met een verstandelijke beperking.

die ook een speciale zorg en aanpak nodig heeft.

wij zijn al vanaf februarie bezig om een goede dagbesteding te krijgen voor hem

het punt is dat zulke kinderen overal tussen het wal en het schip vallen.

wil je vertellen in welke instelling je dochter zit.

of wil je dat hier niet kwijt.

ook wij als ouders voelen ons machteloos en kwaad.

waarom mag het niet een keer goed gaan.

ik weet niet of je noor meer vragen hebt,

je kunt ze hier kwijt.

ik als moeder weer precies hoe je voelt.

ik wil je ook veel sterkte wensen.

groetjes carla

• marijke

Hoi,

op zich zou ik niet weten wat je kunt doen. Maar misschien kan MEE iets voor je doen. Of bemiddelen. Je kan misschien ook altijd een advocaat in armen nemen. Maar dat is wel wat duur denk ik. Sterkte.

• Susan

Bij stichting MEE werken ook juristen.

• marjolein

Volgens mij is de instelling verantwoordelijk voor haar, ze hebben een zorgcontract ondertekend ( anders krijgen ze geen budget ) Zij moeten zoeken naar een vervolg/betere behandelplek. Laat je niet afschepen. Als je haar terugneemt ben je alle rechten kwijt. Ik heb dit ook meegemaakt ( 3 maal ) ze dreigden met OTS als ik haar niet meenam.Met pijn in mijn hart heb ik gezegd zet haar dan maar op straat dan schakel ik de Kinderbescherming in. Heb advies gevraagd aan een advocaat , idd heel duur. Hij adviseerde mij een zorgmelding te maken bij de Kinderbescherming. Heb via via het advies gekregen om een zorgmelding te maken bij de GGZ , die hebben enorm geholpen. Zij heeft nu een behandelplek en de GGZ kijkt mee. Heel veel succes !

• sassie

Connie, ik wilde dat ik je kon helpen. Ik vind het verschrikkelijk voor je en voor je dochter. Hoop dat er snel een goede oplossing komt. Hier kan je altijd je hart luchten, weet dat.

Knuffel van Sassie

• connie

Dank jullie wel voor de reakties en medeleven. Vandaag heel veel uitgezocht gebeld…maar wijzer geworden!! We staan sterk!!! Ze mogen mijn kind niet weigeren. Ik heb contact gehad met de zorgaanbieder en mij verhaal verteld. Het mag niet wat ze doen……Vanmorgen heb ik mjn kind moeten vertellen dat ze niet terug kan naar de instelling pluryn. te oosterbeek, en haar moeten vertellen dat we niet weten waar ze zondag heen moet. Vreselijk!! Een paar uur later is de instelling erachter gekomen dat hun mijn kind niet naar crisis a,b,c, mogen brengen!! Telefoon…..van pluryn….mijn dochter gaat maandag terug naar een andere groep. Inmiddels heb ik telegraaf volkskrant en de gelderlander gemaild!! De zorgaanbieder diverse bewijzen toegestuurd.

Wij gaan vechten, met mijn kind geen gesol!……….Morgen weer een gesprek. Daar zal ik netjes en beleefd vertellen dat ik een moeder ben, die haar huiswerk doet. Tijdelijk is even de druk van de ketel.

Maar mijn kind moet zo snel mogelijk naar een instelling die goed funcioneerd. Die weet wat het is om een team te zijn………en weten hoe je moet communiceren!!!……………….

• Gerda_H

Connie, ik wil jou heel veel sterkte wensen. Heel goed dat je zo gaat vechten. knap hoor.Als ik jou kon helpen,deed ik dat.

Groetjes Gerda

• sassie

Connie,

Geweldig nieuws! Die mensen van zo'n instelling weten niet wat ze allemaal teweeg brengen met zo'n eenzijdige beslissing. Hoop dat ze snel op een goede plek terecht kan waar ze wel de begeleiding krijgt die ze nodig heeft.

Sassie

• Marijke

You go girl!!! Dikke duim!