ben er toch nog bijna dagelijks mee bezig. ik heb het hier weleens eerder over gehad toen ik in een depri bui zat.
ik weet dat ze verschillende locaties hebben. velthuis en stenia.
ik weet dat de groep waar ik nu ziet bijna helemaal afgesloten word voor de bewoners die er nu wonen, komen bijna niet nara buiten. het was toen al erg.. maar nu helemaal.
de achtertuin die voorheen helemaal open was. staan nu overal hekken..
ze hebben mega veel last van loverboys enzo… dat weet ik ook. het was toen al zo dat ik niet alleen van het terrein af mocht. na heel veel gezeur van me ouders mocht ik toch eindelijk alleen naar de bibliotheek… ik ben is een keer door een groeps genootje achterna gezeten door een metale kluis. als ik me niet had opgesloten op de wc waar enorm diepe gaten in zaten. weet ik niet of ik het wel na had kunnen vertellen. dat was de druppel voor me ouders. en die hebben me zonder te overleggen meegenomen daar vandaan. spullen gepakt en mij daar weggehaald.
ik heb ook daar op school gezeten. cluster 2. ik was slim toen ik er kwam. ik heb ene jaar geen goed onderwijs gehad ben enorm achter gesteld. geen enkele school wou me meer hebben. kwam van cluster 4 af. de school is nu wel verbeterd. is geloof ik van het terrein af gegaan. en ze werken met certificaten.
mijn juf die ik toen had. had haar man ook in het onderwijs zitten. zij nam boeken van haar mans school voor mij mee zodat ik ook kon leren. nadeel was dat ik vaak in een apart hokje zat omdat de klas gewoon wel leskreeg. ik kon met dingen die ik niet snapte naar de lerares gaan. dus daar leerde ik. als ik een vraag heb, ga maar door met wat je wel snapt dan komen we er later op terug(dat werd nooit gedaan) dus problemen op school later. ik heb nu geen diploma's omdat ik nergens meer op school kwam. toen ik op de steiger ging wonen in dordt erna. en ik wel de goede les methode kreeg(mijn eigen boeken, mijn eigen tempo) was ik in een jaar 3 of 4 klassen hoger als dat ik op de zonnehuizen school zat. ik werkte per dag aan zo'n 20 of meer bladzijdes uit me boeken(voor 1 vak dan) en ging in rap tempo door alle boeken.
ik heb contact met een oud begeleider en ik weet waar de rest van me groeps genootjes zijn beland. de ene loopt zich hoerig te gedragen door nederland. en zo zijn er nog meer problematischer dingen. mijn vrienden van toen(die ik overigens vaak alleen op school had omdat ik daar beetje werd vrijgelaten) zaten op andere groepen en ook daar problemen…
ik wete dat het een en ander op school enorm verbeterd is maar de groepen…
nadat ik wegging zijn alle goede(lieve) begeleiding weggegaan. ze konden de sjit niet meer aanzien. kinderen van 14 die alleen klokhuis mogen kijken… was blij om dat te horen. dat ze allemaal weg gegaan daar zijn. ruzie in het team om hoe er word gehandeld enzo…
groetjes gaby