vakantie voor de deur

• Marijke

Hoi lieve mensen,

de vakantie staat weer voor de deur.

Ik was vanochtend op het mod van zoonlief. Daar hong een affiche van wigwamhutjes voor gezinnen waarvan 1 of meer kinderen een ass hebben.

Leuk me best leuk! Maar aan de andere kant weer die hele vakantie konfrontatie met andere ouders en andere autisten aangaan. Misschien wat lullig gezegd. Maar als ik vakantie denk wil ik graag alles de boel de boel laten, bij wijze van spreken. Maar ja met een autist in huis kan dat ook gewoon niet.

Ik ben benieuwd wie heeft hier ervaring mee? Wat zijn de bevindingen? En hebben jullie al plannen gemaakt voor de vakantie? Wat voor vakantie werkt voor een autist wel en wat niet?

Wij zijn het nog steeds aan het uitvogelen. Vorig jaar hadden we hier nogal wat om te doen. Dit jaar hebben we al geboekt. We gaan naar 't hout in bakkeveen. Bungalowtent gehuurd voor een week. Op een veldje met een speelhoekje er in. Je kan maar van 1 kant het veldje in en uit. We hopen we een fijne vakantie mogen beleven.

groetjes Marijke

• Girlkickboxer23

Klinkt heel erg leuk die wigwammetjes, maar ik snap dat je ook even niet met dat auti-geouwehoer bezig wil zijn om het maar even heel bot te omschrijven. Tuurlijk kun je best even de boel de boel laten hoor. Je hoeft niet persee een auti vakantie te doen. Het enige wat echt niet aan te raden is is een druk all inclusive hotel in turkije. Daar wist ik op het laatst ook niet meer waar ik het moest zoeken en ik ben maar heel licht.

Groetjes,

Milou 23 jaar adhd en pdd- nos

• Lennie Verkerk

Het fijne van deze wigwam vakanties is juist dat mensen zich bezig houden met jouw kind, je krijgt een buddy zeg maar, waardoor jij dus met de rest van het gezin, andere dingen kan doen.

Ik heb geen ervaring met kinderen die autistische zijn hierin, maar mijn man en ik werken in een instelling voor verstandelijk gehandicapten waar op het terrein het afgelopen jaar wigwam vakanties werden gehouden voor gezinnen waarin een kind is met een verstandelijke beperking..

Het kind met de handicap werd de gehele dag bezig gehouden, ook was er een programma voor de broertjes of zusjes, maar ze konden ook zich zelf bezig houden of op stap gaan.

Ik verwacht dat dit met wigwam vakanties voor kinderen uit het autisme spectrum ook zo geregeld is.

Je kan inderdaad nooit alles achter je laten als je een kind hebt die autistische is,

maar als andere zich met je kind bezig houden kan je misschien wél een stuk rust vinden .

Groetjes Lennie

• kluizenaar

Hallo

Ik ga nooit echt op vakantie zo als anderen, wel dat ik maar dan metname in het winterhalfjaar meerdere dagen rond tour met mijn brommobiel. De stoel naast me is er uit en dan ligt daar een matras en dan slaap ik in de brommobiel.

Ik rij dan hoofdzakelijk door de gebieden waar ganzen overwinteren. Ik combineer zo lekker rond tour en met onderzoekwerk.

Savond in de winter als het donker is er vaak wel ergens een zwembad, en zo kan ik lekker zwemmen maar tevens weer douche. Bij dieselpompen kan ik tevens mijn jerrycan water bij vullen. en op de gas brander kant en klaar maaltijden maken of gewoon een goedkopere menu bij de Chinees.

De langste periode in de winter achter elkaar is 17 dagen de kortste periode 2 dagen.

Dan ben ik in de winter dan weer thuis dan weer dagen weg.

In de zomer als ik ergens heen ga dan kampeer ik meestal gewoon op een mini camping in een tent of op een paal camping waar je legaal mag wild kamperen. tot zoveel meter uit de paal. Meestal staat daar een waterput bij.

dan kun je eventueel een zwarte zak vullen met water 15 liter en in de zon leggen en dan even douche.

Ik heb meerdere slaapzakken en in de winter een winterharde en dan nog een gewone slaapzak van binnen in dan merk je bij -12 nog niets.

als ik in de auto slaap.

Iedereen de een hele fijne vakantie toegewenst.

• Gerda_H

Wij gaan niet met vakantie. M en haar vriend willen wel op vakantie,en dan gaan ze meestal een lastminute reis boeken naar Spanje. J en haar vriend gaan niet echt op vakantie,maar gaan dagjes toeren op de motor. Mijn man en ik blijven lekker thuis. Ik heb teveel dieren om voor te zorgen,en dat is voor mij al vakakantie.

Groetjes Gerda

• gaby

ik ben altijd al gewoon mee op vakantie geweest..

turkije, tjechie, italie, frankrijk met de auto of het vliegtuig..

laatste jaren ga ik steeds minder op vakantie. ik ben pas nog op vakantie geweest naar turkije, mijn ouders waren 25 jaar getrouwd.

ook ging ik meestal mee met schouting kampen. dat was in nederland…

nu heb ik een uitkering een hond en een kat. geen vriend dus geen reden om op vakantie tegaan.

• Roos72

Wij gaan altijd ‘ gewoon’ op vakantie.

Buiten het feit dat wij hem heel goed in de gaten houden ging dat altijd goed.

Echt rustig zitten en ogen sluiten, ook al is hij ruim 7 kan echt niet, maar ik weet niet beter.

Vorig jaar zijn wij voor het eerst 2 weken geweest en toen had hij het al wel ietsje moeilijker(vooral het gewoon thuis zijn mistte hij volgens mij), maar omdat de andere dagen het campinggebeuren zoveel rust gaf aan zijn koppie en hij echt veel lol had hebben wij voor dit jaar besloten 3 weken te gaan.

Wij gaan nu voor het eerst met een eigen kampeermiddel, lukt het niet, dan zijn wij zo weer vertrokken. Het enige nadeel is wel dat zijn ‘fratsen’ nu niet tussen 4 muren kunnen blijven, want door het tentdoek heen hoort natuurlijk iedereen alles.

Ik vind het dus ook heel spannend, maar leuk tegelijk.

• kluizenaar

Hallo

Met een hond kun je ook thuis vakantie vieren veel mee lopen met de de hond en mee gaan zwemmen in de zomer Ik heb eind van de middag in het veluwemeer zitten stoeien met de hond in het water . hond en ik hebben veel lol gehad.

groeten

• Girlkickboxer23

Zwemmen met de hond is cool om te doen in de vakantie <3

• sassie

Wij hebben een huisje gehuurd in zuid frankrijk, met zwembad erbij. Het ligt in een gehucht dus het zal er erg rustig zijn. Verder plannen we goed zodat zoonlief rustige momenten krijgt afgewisseld met meer prikkels . Zal er wel opuitdraaien dat we ‘s ochtends een boodschapje doen of dorpje bezoeken of kasteel oid. en ’s middags in het zwembad liggen.

Vroeger kampeerden we altijd maar ben bang dat dat met K te hoog gegrepen is en dat hij en wij dan op de top van ons tenen moeten lopen. Vandaar dat wij huisjes huren. Misschien als hij ouder is dat we wel een keertje gaan kamperen maar voorlopig is dat denk ik niet haalbaar.

Heb zin in de vakantie en na de vakantieperiode krijgen wijeen hond!Dat vind ik minstens net zo leuk als mijn zoon, hebben het ras heel zorgvuldig uitgezocht evenals de fokker.

Sassie