oproep begeleid wonen in Almere

• bwa almere

Oproep

Voor normaal begaafde jongeren binnen het autistisch spectrum zijn er te weinig woonplekken. Daarnaast zijn de mogelijkheden te beperkt. Naast de woongroepen (24 uurs zorg ) is er maar op beperkte schaal ambulante hulp beschikbaar. Maar ook dit is vaak of te veel of te beperkt. Zorg op maat wordt niet geboden.

Samen met andere ouders wil ik kijken of het mogelijk is om in Almere een begeleid wonen project te starten.

De doelstelling is het verwezenlijken van een plek waar de bewoners zo zelfstandig mogelijk kunnen wonen en waar men gestimuleerd wordt dingen te doen die men zelf kan doen en waar de zorg of medebewoners dingen overnemen die men zelf niet kan doen.

Het ideaal beeld dat ik voor ogen heb is een centrale unit. In de centrale unit is de begeleiding gehuisvest, een ruimte waar gezamenlijk gegeten kan worden en/of een activiteiten centrum. In de centrale unit kunnen een aantal mensen die intensive begeleiding nodig hebben gehuisvest worden. Direct in de omgeving moeten er meerdere woonunits komen waar de bewoners zelfstandig begeleid wonen waarbij de ambulante hulp is toegesneden op de hulpvraag.

Wilt u helpen of bent u geïnteresseerd mail dan naar bwa.almere@gmail.com .

• bwa.almere

Jedida,

Ik wil graag reageren op je verzoek. Zou je zo vriendelijk willen zijn om ons rechtstreeks te mailen op bwa.almere@gmail.com. Eventueel met telefoonnummer dan kunnen we direct met elkaar communiceren.j.kross schreef:

• smit

10 juli 2008

Almere

Geachte heer/mevrouw

Sinds eind 2007 ben ik woonachtig in Almere Haven en ben op zoek naar een baan in het begeleiden van jongeren met een beperking.

Mijn naam is Dick Smit ik ben 43 jaar en heb een gerichte opleiding op m.b.o niveau genoten.

Bij ` s Heerensloo te Julianadorp N-H ( waar ik voorheen woonachtig was) heb ik met veel plezier met deze doelgroep gewerkt.

Mocht u slagen in het opzetten van een woonvorm bied ik bij deze mijn diensten aan als persoonlijk begeleider.

Voor informatie kunt u mij bereiken op het onderstaand adres.

vriendelijke groet,

Dick Smit

Achterwerf 7

1357 BE

Almere Haven

036 8483130

bwa.almere schreef:

>

> Jedida,

>

>

> Ik wil graag reageren op je verzoek. Zou je zo vriendelijk

> willen zijn om ons rechtstreeks te mailen op

> bwa.almere@gmail.com. Eventueel met telefoonnummer dan kunnen

> we direct met elkaar communiceren.j.kross schreef:

• Fam. van Heusden

Ook wij, vader en moeder van een zoon met pdd-nos, en zoon zelf, zijn ook geinteresseerd in een project als hier beschreven. Wij zijn ons er van bewust dat voor deze doelgroep te weinig mogelijkheden zijn. Zij horen niet thuis in een beschermd wonen plan, maar echt op zichzelf is ook niet mogelijk, en dat terwijl thuis blijven wonen op een bepaald moment voor alle partijen ook geen optie meer is.

Moeder, werkt zelf ook in zo'n unieke situatie waarin mensen met een lichte verstandelijke beperking zelfstandig in hun eigen woning kunnen wonen, maar toch, daar waar nodig hulp en ondersteuning.ontvangen vanuit een centraal gelegen inloopwoning. Dit project is gerealiseerd i.s.m. Triade, de woningbouwvereninging en ouders van de bedoelde mensen. Tot op heden is het project een succes en zeer geslaagd.bwa almere schreef:

>

> Oproep

>

> Voor normaal begaafde jongeren binnen het autistisch spectrum

> zijn er te weinig woonplekken. Daarnaast zijn de

> mogelijkheden te beperkt. Naast de woongroepen (24 uurs zorg

> ) is er maar op beperkte schaal ambulante hulp beschikbaar.

> Maar ook dit is vaak of te veel of te beperkt. Zorg op maat

> wordt niet geboden.

>

> Samen met andere ouders wil ik kijken of het mogelijk is om

> in Almere een begeleid wonen project te starten.

>

> De doelstelling is het verwezenlijken van een plek waar de

> bewoners zo zelfstandig mogelijk kunnen wonen en waar men

> gestimuleerd wordt dingen te doen die men zelf kan doen en

> waar de zorg of medebewoners dingen overnemen die men zelf

> niet kan doen.

>

> Het ideaal beeld dat ik voor ogen heb is een centrale unit.

> In de centrale unit is de begeleiding gehuisvest, een ruimte

> waar gezamenlijk gegeten kan worden en/of een activiteiten

> centrum. In de centrale unit kunnen een aantal mensen die

> intensive begeleiding nodig hebben gehuisvest worden. Direct

> in de omgeving moeten er meerdere woonunits komen waar de

> bewoners zelfstandig begeleid wonen waarbij de ambulante hulp

> is toegesneden op de hulpvraag.

>

> Wilt u helpen of bent u geïnteresseerd mail dan naar

> bwa.almere@gmail.com .

• bwa.almere

Hallo,

Vanaf het prikbord zijn wij door een aantal mensen benaderd met een informatie verzoek of inschrijving. Helaas hebben ze hun e_mail adres er niet bijgezet. Het is voor ons dus niet mogelijk om hierop te reageren.

We kunnen ons ook voorstellen dat je iets wil vragen, maar dit niet op het prikbord wil hebben.

Een ieder die iets wil vragen, zich aanmelden of iets anders kwijt wil: stuur dan rechtstreeks een mail naar bwa.almere@gmail.com.

Binnen kort hopen we met een website te kunnen starten. We laten het u weten.

• H.Sanders

Wij hebben een dochter die komend jaar 18 jaar wordt.

zij heeft adhd en odd.

Wij zijn van mening dat het beste voor haar zou zijn op zichzelf te wonen.

Maar dan onder beperkte begeleiding.

We hebben geen ervaring met deze woonform. Maar zijn wel erg daarin geinteresserd.Ook zoeken we dus informatie, kennis en een woning(kamer)

Wij weten ook niet hoeveel zo iets gaat kosten en of dat voor ons haalbaar is.

Onze dochter heeft naast haar studie op het roc in almere wel bijbaantjes.

Ze neemt concerta en functioneerd daarmee goed.Wij vinden dat zij nog niet helemaal zelfstandig kan wonen en enige begeleiding nodig heeft.

Heeft u voor ons informatie of kennis en mogelijkheden.

Alvast met hartelijke dank. H.Sanders

• Tamara van de Grijp

Geachte heer/mevrouw Sanders,

Mijn dochter is al 18 en ook zij heeft volgens de deskundigen odd en adhd al ben ik zelf van mening dat zij borderline heeft. Ook zij is op zoek naar een vorm van begeleid wonen. Heeft u al meer reactie op uw mail ontvangen?

Met vriendelijke groet,

Tamara van de Grijp

• Anja Zoomer

Ik heb zelf een 18 jarige dochter met PDD-NOS, een lichte vorm van autisme.

Ik heb vele interesse en wil graag op de hoogte gehouden worden.

• bwa-almere

BWA heeft twee nieuwe mail adressen. Om aan te melden voor ons woonproject:

aanmelden@bwa-almere.nl

Wilt u informatie: info@bwa-almere.nl

Binnenkort hebben we onze eigen website. www.bwa-almere.nl

• bwa-almere

Hallo,

Heeft u onze website al bezocht ?

Op deze prikpagina en een persbericht hebben we veel reacties ontvangen.

www.bwa-almere.nl