Vervoer

• Geke

Hallo

Ik heb pdd nos, en heb een vervoersprobleem. Er is in mijn directe omgeving geen busvervoer, geen rijbewijs maar toch moet ik wel regelmatig buiten mijn woonplaats ergens heen. Ik vraag me of iemand weet of ik met mijn handicap in aanmerking kan komen voor een brommobiel via uvw, wvg enz…..ik ben volledig afgekeurd en heb wajong, heeft iemand een tip?

• Els

Een fiets, brommer kopen? En als er geen bus rijdt moet er toch een belbus zijn lijkt me.

Denk niet dat je een andere manier van vervoer vergoed krijgt als je wel mobiel bent.

• Gerda_H

Je kunt het beste bij je gemeente informeren bij de afdeling WVG. Wij krijgen voor mijn dochter een kilometervergoeding,voor het brengen en halen naar school. Vooral nu met de busstaking komt dit erg goed uit. Je kunt het ook proberen bij de UWV. Er is momenteel meer mogelijk dn je denkt,maar gewoon informeren bij de instanties.

Groetjes Gerda

• carla van dewaal

hallo geke.

je krijgt alleen een vergoeding voor het vervoer

als je duidelijk kunt maken waar je het voor nodig hebt,

groetjes carla

• Can

Misschien een taxipas aanvragen bij de wvg? Moet je wel duidelijk kunnen aantonen waarom je niet zelfstandig met het openbaar vervoer kan reizen e.d.

gr Can