opnieuw Zonnehuizen

• yoka

Graag ik weten van andere ouders die ervaringen hebben met Zonnehuizen in Zeist? Ik wil namelijk mijn kleinkinderen, een tweeling, die autisme hebben op deze school plaatsen. Ze hebben veel structuur en regelmaat nodig. Alvast vriendelijk bedankt

• carla van dewaal

hallo yoka.

waarom gaat de moeder zelf niet

even informeren bij de school.

en ze zullen van de school toch eerst willen weten.

hoe ze zijn.

en het is de vraag is er plek op dit moment.

voor ze.

het is niet makkelijk om je kinderen zomaar op een school

te krijgen.

er zijn ook bij het bijzondere onderwijs wachtlijsten.

en staat de diagnose op papier.

ik heb er geen ervaring mee.

groetjes carla

• carla van dewaal

hallo.

ik wil nog weer even reageren.

ik heb op het internet op gezocht.

daar staat veel informatie er over.

ze werken daar op antroposofische doelen.

wij zijn een aantal jaren op een antroposofische school wezen kijken.

maar daar wilden wij onze zoon niet hebben.

hij mocht dan geen televisie kijken niet meer met de computer.

en dingen doen die hij juist leuk vond.

maar mischien is het voor de tweeling wel iets.

groetjes carla

• Can

Hallo Yoka

Wat je dochter of zoon kan doen is daar langs te gaan en aan degene vragen die haar te woord staat of ze ook telefoonnr's van ouders kan krijgen zodat ze die kan benaderen om te vragen hoe het zorgaanbod, structuur e.d. is.

Ook is het misschien handig om op verschillende scholen te kijken en zelf nader onderzoek doen.

(door bijv. ouders te benaderen)

Wij hebben verschillende ervaringen opgedaan dat scholen soms leuke dingen kunnen beloven maar dat je er echt achter komt hoe het staat met het zorgaanbod, begrip voor je zorgkind, als je meemaakt dat het met je kind niet goed gaat op school.

gr en suuces

Can

• gaby

we mochten toendertijd wel op de computer.

maar enkel de spelletjes die erop waren gezet…

heel zonnehuizen is antri dinges…

had er de grootste hekel aan lol…