Hobby's

• Girlkickboxer23

Misschien wel een keer een leuk topic. Welke hobby's hebben jullie? Gaat het een keer niet over problemen. Tuurlijk moet je die ook bespreken, maar het lijkt me ook leuk om eens een andere kant van iedereen te ontdekken.

Mijn hobby's zijn onderandere kickboksen. Ik train 2 keer in de week bij twee verschillende sportscholen. Eeen is een gewone en de andere is er eentje waar allemaal jongeren trainen waar iets mee is. Of een gedragsprobleem, een trauma of allebei. Ik vind het leuk om te sparren tegen iemand anders.

Ik rijd al vanaf mijn 9e paard. Dit vind ik ook altijd leuk en daarna ben ik ook helemaal ontspannen. Het liefst rijd ik in het bos en bekijk ik graag de omgeving. Heerlijk! Wedstrijden doe ik nietwant dat is voor mij niet haalbaar. Mijn moeder heeft een eigen paard die ik ook regelmatig verzorg.

Verder ben ik gek op muziek, allerlei soorten Rock, Metal, Hardcore, Rap, hip- hop en reggeatton. Schrijf zelf teksten op bestaande liedjes als ik er zin in heb. Helaas zijn ze tot nu toe meestal om te dissen, maar goed dat is een probleem van mij. Schrijven lucht me vaak op. Als ik ruzie met iemand heb gehad om hem dan in een gedicht helemaal af te kraken.

Hebben jullie ook hobby's?

• marco den Haan

Hoi GirlKickboxer,

mijn hobbies zijn tuinieren( zelf groente en fruit telen) , fietsen en mijn grootste

hobby is gitaar spelen. Voornamelijk rock ( metal is te hoog gegrepen) waaronder

Metallica, iron Maiden ,Eagles , Beatles etc.

Mijn zoon( Asperger ) heeft als hobby viool spelen en TV kijken

Leuk om eens iets anders te lezen dan problemen met instanties of medici

Groeten

marco

• gaby

ik heb veel hobby's maar kan vele momenteel niet doen..

maargoed hier komen ze:P

zwemmen:

( ik heb 6 zwemdiploma's, heb bij de reddingsbrigade gezeten. sinds ik op mezelf woon ben ik door alle stress en trauma's 30 kilo aangekomen. ik zit hierbij heel erg in een cirkel. ik moet eengewoon eet ritme hebben. dat gaat goed zolang ik me goed voel. voel ik me niet goed sla ik hele maaltijden over achter elkaar. doordat ik dat doe voel ik me nog berroerder. maargoed daar zijn we mee bezig want als ik niet ga afvallen beland ik wss in een rolstoel… hoedat zo??? ik heb scoliose, dat is een vergroeiing in me rugwervel. die is best heftig… omdat ik zoveel ben aangekomen knelt er het een en ander… dus ik moet heel snel afvallen. als ik zo blijf lopen gaat het de verkeerde kant op…

fietsen:

iik vind het heerlijkom de natuur in tegaan. neem vaak me hond mee…

me hond is nu 16 maanden en ze kan niet zo heel ver ook al is het een renhond. ik heb nu een fietskar gekocht en verwacht dus als het mooi weer is lekker naar het strand te kunnen zonder dat ik daar sta en zij niet mere terug kan omdat zij zo moe is…

lezen:

ik vind het heerlijk om te lezen. ben echt een boeken verslinder. helaas neem ik niet altijd even veel tijd vrij om tegaan lezen. waardoor ik vaak alleen voor het slapen gaan lees.

muziek:

is niet echt een hobby denk van me maar zodra ik wakker ben gata de comp aan(heb nog geen gewone radio) en dan gaat de muziek aan…

films:

ik vind het soms heerlijk om onderuit te liggen en dan een leuke film te kijken. dit kan vanalles zijn als er maar geen actie in voorkomt. een beetje kan wel natuurlijk maar niet alleen maar vechten. dat vind ik niets…

kleine kindjes:

nu zul je zeggen kleine kindjes als hobby??? en ik zeg ja. dat is zeker een hobby van me. ik werk namelijk vrijwillig met kleine kindjes. ik neem ze mee naar kinder boerderij of ik ga kleien of naar de speeltuin. net waar ze zelf zin in hebben. beetje 1 op 1 begeleiden dus. dit doe ik vrijwillig al zo'n 2 jaar(met tussenposes) en ik vind het heel leuk.

dit was het denk ik wel hahah..

onee :P

knutselen:

ik vind het leuk om zo af en toe verf te pakken of gewoon een potlood en dan tegaan tekenen maakt niet uit wat. al zijn hetstrepen door elkaar en dat het dan 1 geheel word…

gedichten:

van tijd tot tijd (meestal als ik me rot voel) ga ik gedichten schrijven… me gevoelens opschrijven helpt vaak.

groetjes gaby

• Girlkickboxer23

Marco goeie muzieksmaak man! Gaby kleine kids zijn zeker stoer ja. Ik pas zelf op in mijn sportschool zodat ik gratis kan trainen. Vind het ook leuk om te doen hoor. Kinderen zijn zo puur (L) kleine kindjes.

• marijke

leuke topic!

Mijn hobby's….Lezen, computeren (geen spelletjes, lekker surfen, zoeken naar koopjes etc), koffieleuten met vriendinnen, theater, musical, mijn kinderen, lekker in tuin bezig.

Qua sport, dan doe ik aan aerofit. Of cardiotraining. Tis maar net hoe het uitkomt.

Oudste zoon (adhd/pddnos) ….knutselen, tv kijken, muziek luisteren, in de zandbak.

• Girlkickboxer23

Lezen is ook erg leuk even helemaal wegdromen. Gister net het boek close up van Esther Verhoeff uitgelezen. Superspannend echt een aanrader. Zit nu ook te computeren haha. Lekker muziekje erbij. Nu toevallig Ali B met het nummer het leven van de straat.

• sassie

wandelen in de duinen, lezen, zwemmen, gelukkig houdt zoonlief ook erg van wandelen en zwemmen, dus we besteden veel tijd daaraan!

Sassie

• Kluizenaar

Hallo

Mijn hobby’s is bezig zijn met het monitoren en onderzoeken van de fauna. Daar besteed ik bijna 7 dagen in de week aan.

Dat is in het voorjaar van maart t/m juni rond het langste dag gemiddeld 4 a5 dagen in de week ruim voor zonsopgang opstaan en broedvogels inventarisaren, dat aan de hand van zingende mannetjes en volgens een vaste werkwijze zodat ik meerdere jaren kan vergelijken met elkaar , vaste werkwijze die iedereen in het land toepast. Ik heb al tijd reeksen vanaf het jaar. 1990 lopen.

Ik begin een uur voor zonsopgang en stop afhankelijk van de zang tot 5 a 8 uur erna. Duur van de zang smorgens is sterk afhankelijk van het weer.

Ik zal in deze tijd van het jaar vaak al rond 19 uur naar bed gaan omdat ik juni al om 3.30 opsta.

Zeker als ik smiddags er nog vlinders en libellen achteraan doe is vroeg gaan

slapen een strenge zelf voorwaarde om het vol te houden. Als ik niet ga de volgende dag ga ik vaak later naar bed.

Verder doe ik tussen begin april en eind september

Verder tel en monitor ik vlinders sinds het jaar 1991 en tel en monitor ik libellen sinds het jaar 1997. Dit omdat het project toen pas is begonnen en daarvoor deed ik libellen onderzoek voor het Nederlandse atlas project.

Het tellen van libellen en vlinders gebeurt ook op een gestandaardiseerde werkwijze om gegevens betrouwbaar en met andere telroutes van andere betrouwbaar te kunnen vergelijken.

Verder doe ik nadat rond het langste dag het broedvogels inventariseren voorbij is ook nachtvlinders.

Dan ga ik ergens het natuurgebied in met een generator en lakens en via de generator weck ik stroom op om de ml lamp aan te zetten en daar komen ze dan levend op af en dan determineer ik ze met Engelse boeken en soms Duitse boeken. De kennis van Engels en Duits is door alleen deze hobby al meer als voorheen.

Het doel van deze verzamelde gegevens van vogels vlinder en libellen is het meten van de voor en achteruitgang van soorten en het bepalen van de kwaliteit van de natuur , ook zijn gegevens van belang om te bepalen welke beheer het beste is in natuur terrein, Om aan natuur beheer te doen moet je eerst weten wat er zit en weten wat de jaarlijkse aantal ontwikkelingen zijn.

Uiteraard heb ik om ergens temogen komen altijd de benodigde vergunningen.

Ik ben op middagen zoals deze dat het ongeschikt weer is om na de broedvogel inventarisatie er vlinders en libellen te doen vaak dingen aan het invoeren dat gebeurd tegenwoordig niet meer op papier maar online.

Dat zijn de momenten dat ik hier wel eens even op het autisme forum kijk. Het kan meerdere keren in een week , maar er kunne ook weken of een maand voorbij gaan dat ik niet kijk.

Ook als alleen levend mens kun je dus nuttig en betrokken zijn bij de wereld. Alle informatie gaat naar de natuur data banken en worden gebruikt voor het landelijke meetnetnet.

Verder in de winterhalf jaar kantoorwerk verslagen maken, invoeren ,en dagen tussen door met de brommobiel door de gebieden rijden waar kolganzen overwinteren om dan met de telescoop ganzen kleuringen af te lezen. Vorige winter ruim 750 halsband kleurringen met code afgelezen .

Ik denk dat het voor ieder hier goed is om met een leuke hobby bezig te zijn en wens ook iedereen daar heel veel plezier in.

groeten