contact gezocht.

• CeeCee

Ik wil contact met een broer of een zus van een volwassen autist. Ik heb het sterke vermoeden dat mijn broer autistisch is. Hij voldoet aan alle kenmerken. Wij zijn allebei 30+. Ik weet dat ik geen volwassen, normale reacties van hem kan verwachten. Dat is moeilijk. Het doet pijn. Hij heeft een inlevingsvermogen van een loden deur. Dat hoort bij autisme, ik weet het, maar dat maakt het niet makkelijker. Ik ben wanhopig, machteloos en heel erg verdrietig. Alle internetsites, boeken en films gaan over kinderen. Nergens staat informatie over volwassen autisten. Nergens is iets te vinden over problemen zoals ouder wordende ouders etc. Soms zeggen mensen: ja maar je kan het hem niet aanrekenen, hij is beperkt. Nee, hem valt niets aan te rekenen, maar door die uitspraken wordt mijn gevoel totaal genegeerd. Ik heb iemand nodig bij wie ik mijn verhaal kwijt kan en iemand die begrijpt hoe ik me voel. Is er iemand die contact met me wil opnemen, liefst per mail of msn?

• ammie

Ik kan je niet helpen alleen wil ik je even wijzen dat er wel films zijn over volwassen autisten…Mozart and the whale en Snowcake.

Grt Ammie

• Tukkergirl

Hoi CC

mag per msn… misschien makkelijker

tukkergirl@hotmail.com

Partner van autist…. / moeder van 2 kinderen met ASS kenmerken.

en 30 +

Thea

• carla van dewaal

hallo cee cee

heeft je broer de diagnose dat hij autisme heeft.

zo niet dan zal hij daar toch eerst op onderzocht moeten worden.

je kunt niet zomaar iemand voor autist uitmaken.

zonder dat daar een reden voor is.

en als jij hulp wil dan zou je met je huisarts moeten gaan praten.

mischien kan die je doorverwijzen.

en een autist heeft soms meer inlevings vermogen dan je denk.

en dat vergelijk je niet met een loden deur.

groetjes carla

• Susan

Ik kan je niet helpen. Wel kan ik je aanraden om veel te gaan lezen over autisme en wat daar allemaal precies bij hoort.

Hopelijk laat je dan je oordelen varen en kan je op een andere manier met je broer omgaan.

Succes met je zoektocht!

Susan

• Can

Ik ben het niet met je eens dat je zomaar niemand voor autist kan uitmaken.

Dit gaat om haar broer en dat is niet zomaar iemand die je even heel vluchtig kent.

Er zullen wel meer autisten rondlopen dan dat wij weten want velen willen niet onderzocht worden.

Als jezelf ervaring hebt met autisten in je omgeving dan kun je een familielid die je zo goed kent, “weten”dat hij of zij autistisch is, daar krijg je vanzelf wel een radar voor:D

gr Can

• Susan

Ik dacht dat alles letterlijk nemen een auti trekje was?;)

• ammie

Da's helemaal waar……..ik heb bv zo'n collega………..daar werken mijn radartjes ook heel erg bij………….

• carla van dewaal

hallo can.

je hebt tegenwoordig wel overal een diagnose voor nodig.

en als je dat niet hebt kom je voor allerlei dingen niet inaanmerking.

onze zoon heeft pas op zijn 17 jaar de diagnose gekregen.

dat moest op papier zodat we nu als we iets aan vragen ook aan kunnen tonen

dat hij het werkelijk nodig heeft.

wij hebben nu ook een andere pgb toe gewezen gekregen.

omdat hij een bijzondere zorg vraag heeft.

maar daar hebben we ook weer voor moeten vechten.

want een pgb krijg je niet zomaar.

groetjes carla

• Can

:D